افزایش استفاده از انرژی‌های نو در کشور پیگیری می‌شود

پنجره ایرانیان:معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی از توسعه و افزایش استفاده از انرژی‌های نو و پاک در کشور خبر داد.
  • یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 13:54

مهدی علیزاده ، با اشاره به اینکه توسعه و افزایش استفاده از انرژی‌های نو و پاک از مهم‌ترین برنامه‌های بخش پژوهش و فناوری در کشور و استان البرز است، اظهار داشت: امید است این طرح در سراسر کشور عملیاتی و اجرا شود.وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در بخش محیط زیست، آلودگی‌های زیست محیطی و آب شرب استان‌های مختلف کشور، افزود: بسیاری از استان‌های کشور با این دسته از معضلات رو‌به‌رو هستنند که درصدد برطرف کردن آن هستیم.

معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی با تاکید براینکه براساس تعاملاتی که با شرکت و صنایع مختلف در سطح ملی و کشوری وجود دارد در نظر داریم بسیاری از مشکلات این بخش را با استفاده از تکنولوژی‌های نو حل کنیم، خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری نوین به منظور رفع مشکلات بخش صنعت و تولید از اولویت‌های بعدی معاونت پژوهشگاه است.

علیزاده با بیان اینکه در راستای استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر ساختمان سیستم آموزش و پژوهش پژوهشگاه مواد و انرژی در ایام‌الله دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: این ساختمان با زیربنای 2 هزار متر مربع به صورت انرژی صفر احداث شده است که بهمن سال جاری افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ساختمان انرژی مصرفی خود را از انرژی‌های پاک، تجدیدپذیر و سلول‌های خورشیدی تامین می‌کند، اظهار داشت: طراحی ساختمان به گونه‌ای است که ذخیره‌سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی تا حد ممکن در آن لحاظ شده است.

معاون فناوری پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان اینکه استفاده از توربین‌های بادی و آبگرمکن خورشیدی از دیگر مواردی است که در این ساختمان در نظر گرفته شده است، گفت: سیستم گلخانه‌ای برای آن تعبیه شده است که به تامین هوای مطبوع آن کمک می‌کند؛ همچنین در طول یکسال مقدار انرژی مصرفی از شبکه انتقال برق با انرژی تولیدی برابر و در واقع صفر است.

علیزاده خاطرنشان کرد: این ساختمان برای سیستم آموزشی و پژوهشی،کلاس درس، سالن کنفرانس و آزمایشگاه پژوهشگاه مواد و انرژی به بهره‌برداری می‌رسد.


ثبت نظر

ارسال