اختصاص وام مسکن به انبوه‌سازان،راه حل مشکل

پنجره ایرانیان:دبیرانجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان گفت: اختصاص وام مسکن به انبوه‌سازان مشکل مسکن بسیاری از افراد را در اصفهان حل کرده است.
  • یکشنبه 5 بهمن 1393 ساعت 12:59

احمد تولا اظهار داشت: در گذشته وام مسکن به افرادی اختصاص می‌یافت که خانه را معامله و با نشان دادن سند خانه به بانک وام مسکن را دریافت کنند.وی بیان داشت: این نوع وام دیگر وجود ندارد و به جای آن وام به انبوه‌سازان تعلق می‌گیرد و به ازای هر واحد ساختمانی وام جداگانه اختصاص می‌یابد.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان تصریح کرد: انبوه‌سازان پس از ساخت مسکن باید واحدهای خود را طی دو سال به فروش برسانند و در صورتی که نتواند این اقدام را انجام دهند باید تمام وام ها را با سود ۲۸ درصد به بانک بازگردانند.وی گفت: به همین لحاظ انبوه‌سازان ترجیح می‌دهند واحدها را با قیمت مناسب به خریداران تحویل دهند که وام هر واحد توسط خریدار پرداخت شود که البته در این حالت وام با سود ۱۴ درصد احتساب می‌شود.

تولا اضافه کرد: به عنوان مثال اگر قیمت هر واحد مسکونی ۸۰ میلیون تومان است، ۶۰ میلیون تومان آن را خریدار پرداخت می کند و ۲۰ میلیون تومان  مابقی به صورت وام ماهانه پرداخت می‌شود.وی با اشاره به اینکه از این طریق بسیاری از افراد در اصفهان صاحب خانه شدند، گفت: از سال ۷۸ تاکنون اختصاص وام به انبوه سازان به طرق مختلفی انجام شده و از بهترین و موفق ترین طرح ها بوده است.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان استان اصفهان اعلام کرد: یک نوع از وام مسکن نیز به افرادی اختصاص می یابد که به منظور بهسازی و تعمیر ساختمان درخواست وام داده اند.

 


ثبت نظر

ارسال