قیمت نفت در انرژیهای تجدیدپذیر تاثیر ندارد

پنجره ایرانیان:امارات اعلام کرد: سقوط قیمت نفت بر توسعه انرژیهای تجدیدپذیر تاثیری نخواهد داشت.
  • چهارشنبه 1 بهمن 1393 ساعت 15:26

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سلطان الجابر وزیر مشاور امارات عربی متحده در مراسم افتتاحیه مجمع انرژیهای آینده در ابوظبی گفت: بخش انرژیهایر تجدیدشدنی از مرحله ای که قیمت‌ نفت روی آن تاثیر بگذارد فراتر رفته است .

قیمت نفت از ماه ژوئن تاکنون به دلیل اشباع بازار، کندی رشد تقاضا و مخالفت اوپک با کاهش تولید بیش از 50 درصد کاهش یافته است.وی گفت: طی یک سال گذشته سرمایه‌گذاری در بخش انرژیهای نو در سطح جهان 16 درصد افزایش یافته و به 310 میلیارد دلار رسیده است. ظرفیت تولید انرژی باد و خورشیدی نیز در این بازه زمانی با 26 درصد افزایش به 100 هزار مگاوات رسیده است .

الجابر افزود: با کاهش هزینه‌های تولید و استفاده از فناوریهای مناسب، انرژیهای تجدیدشدنی از شرایط قیمت‌های بالا و سنگین به وضعیت رقابتی رسیده است .

وزیر مشاور امارات متحده عربی تاکید کرد باید از فرصت کاهش قیمت نفت برای کاهش یارانه سوخت که در سال 2013 به 550 میلیارد دلار در سطح جهان رسید، استفاده کرد.مجمع انرژیهای آینده در ابوظبی به مناسبت هفته توسعه پایدار برگزار می‌شود و همچنین در این هفته نشست انرژی و نشست بین‌المللی آب برگزار شد.


ثبت نظر

ارسال