بلندسازی در کلان‌شهرها ساماندهی شود

پنجره ایرانیان:معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:در نامه ای به شهرداری ها و شوراهای شهر خواستار ساماندهی بلند سازی ها در کلان شهرها شده ایم.
  • دوشنبه 29 دی 1393 ساعت 11:37

سعید متصدی در پانل تخصصی کاهش آلودگی هوا که به مناسبت روز ملی هوای پاک در سازمان محیط زیست برگزار شد، افزود:بلند مرتبه سازی ها در کلان شهرها باعث آسیب به محیط زیست و هدر رفت انرژی می شود.

وی اظهار کرد:علاوه بر اینکه با نامه ای از شوراهای شهر و شهرداری ها خواستار ساماندهی این موضوع شدیم، مساله را در کمیسیون شهرسازی نیز مطرح کرده ایم و از آنها خواستیم نسبت به بلند مرتبه سازی ساختمان ها دقت کنند و هم اینکه تلاش شود از سازه هایی مانند شومینه و استخر که موجب هدر رفت منابع طبیعی می شود، خودداری شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:درصدد تهیه آیین نامه مناسبی در زمینه بلند مرتبه سازی و استفاده از سازه هایی در ساختمان ها که موجب هدررفت انرژی می شود، هستیم.

*** پیش بینی مالیات سبز در بودجه 94

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص اینکه جرایم واحدهای آلاینده برای محیط زیست کارایی ندارد گفت: در حال اصلاح این مشکل در قالب طرحی با عنوان ' مالیات سبز ' هستیم که در بودجه سال 94 دیده شده است.

وی بر لزوم اندازه گیری ترکیبات آلی فرار در دوره های زمانی مشخص تاکید کرد و افزود: در شهرها این اندازه گیری ها به صورت مشخص در مورد ترکیبات فرار صورت نمی گیرد اما اندازه گیری مواد خطرناک به صورت دوره ای و منظم انجام می شود و برای قرار دادن این اطلاعات در اختیار افراد هیچگونه محدودیتی نداریم.


ثبت نظر

ارسال