خروج از رکود با واگذاری زمین به تعاونی‌ها

پنجره ایرانیان:واگذاری زمین ارزان قیمت به اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها توسط دولت، ضمن رونق ساخت و ساز و اشتغال در کشور، بخش مسکن را از رکود خارج می‌کند.
  • سه شنبه 23 دی 1393 ساعت 10:20

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت معتقد است: از دور خارج کردن تعاونی‌ها و میدان دادن به انبوه سازان و شرکتهای چینی و ترک، مردم را از خرید خانه محروم کرده و تورم سنگینی در بخش مسکن به وجود آورده است.

اسماعیلی خاکفرجی گفت: تنها راه تامین مسکن ارزان قیمت واگذاری بخش مسکن به شرکتهای تعاونی است زیرا در بخش تعاون دلالی و سودآوری مطرح نیست و منافع همه اعضا درنظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های مسکن کارنامه پرباری در ساخت و ساز دارند، تصریح کرد: تعاونی‌ها سالانه هزاران واحد مسکونی را با ارزانترین قیمت و سود کم ساخته و تحویل داده‌اند از این رو نقش تعاونی‌ها در اشتغال و تولید باید پررنگ شود چرا که با ورود بخش تعاون به عرصه کارآفرینی و تولید، اهداف اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

به گفته خاکفرجی، بسیاری از شهرکها و پروژه‌های مسکونی توسط تعاونی‌ها احداث شده و غالب مردم از طریق تعاونی‌های مسکن خانه‌دار شده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارکنان دولت درعین حال با تاکید بر ضرورت نظارت بر تعاونی‌های مسکن، اظهار کرد: طی چند سال گذشته با افتادن بخش مسکن به دست انبوه‌سازان و دادن وام و تسهیلات، تورم سنگینی به بخش مسکن وارد شد که ورود نقدینگی‌های جامعه به سمت بازارهای واسطه‌گری و دلالی نظیر سکه و ارز را به دنبال داشت.

خاکفرجی با اشاره به برنامه دولت یازدهم برای تامین مسکن ارزان قیمت، اظهار کرد: در راستای صاحبخانه شدن بسیاری از اقشار محروم و کم درآمد جامعه، دولت یازدهم تامین مسکن استیجاری و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر را در دستور کار خود قرار داده است اما عدم واگذاری زمین از سوی دولت طی چند سال گذشته موجب رکود و غیرفعال شدن بسیاری از اتحادیه‌ها و تعاونی‌های مسکن شده است که این امر به کاهش تولید و اشتغال در بخش مسکن منجر شده است.


ثبت نظر

ارسال