ثبات قیمت با وجود افزایش معاملات مسکن

پنجره ایرانیان:رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با تاکید بر پیش بینی ثبات قیمت ها در بازار مسکن از افزایش حجم کل معاملات مسکن در شهر تهران طی آذرماه امسال نسبت به ماه آبان خبر داد.
  • یکشنبه 14 دی 1393 ساعت 10:30

 حسام عقبائی کرد: معاملات مسکن در آذرماه نسبت به ماه قبل از آن افزایشی داشت و این نشان دهنده تحقق پیش بینی ها در راستای افزایش حجم معاملات مسکن طی ماه های آتی است.وی با بیان اینکه هم اکنون بازار مسکن در وضعیت ثبات قیمت به سر می برد، خاطرنشان کرد: در آذرماه 93، 14 هزار و 418 مبایعه‌نامه برای معاملات خرید و فروش مسکن در تهران تنظیم شده است که این میزان در آبان سال 93، برابر با 12 هزار و 234 مورد و در مدت مشابه سال قبل یعنی در آذر ماه پارسال 12 هزار و 240 فقره بوده است.

عقبایی تصریح کرد: معاملات خرید و فروش مسکن علاوه بر اینکه در آذرماه امسال نسبت به یک ماه قبل نزدیک به 18 درصد افزایش داشته، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز به همین میزان رشد کرده است.عقبائی افزود: همچنین در آذرماه 93، در شهر تهران، 14 هزار و 59 قرارداد اجاره تنظیم شده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 13 هزار و 659 مورد و در آبان 93 برابر 12 هزار و 956 مورد بوده است.

به این ترتیب، تعداد قراردادهای اجاره در آذرماه امسال نیز نسبت به دو دوره زمانی یک ماه قبل و مدت مشابه سال گذشته، در تهران افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران با اشاره به افزایش رقم کل حجم معاملات مسکن انجام شده در آذرماه 93 نسبت به آبان امسال و مدت مشابه سال قبل، در شهر تهران گفت: تعداد کل قراردادهای مسکن اعم از مبایعه نامه، اجاره نامه، پیش فروش، صلح و هبه، اجاره به شرط تملیک در آذرماه امسال، معادل با 29 هزار و 781 مورد بوده است که این میزان در مدت مشابه سال قبل 27 هزار و 501 قرارداد و در آبان ماه امسال، 26 هزار و 405 قرارداد بوده است. بنابراین همسو با افزایش معاملات خرید در آخرین ماه پاییز، سایر معاملات مسکن نیز با رشد مواجه شده است.

کاهش نسبی تعداد معاملات کشوری

رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران تصریح کرد: با این وجود، تعداد کل معاملات مسکن در کشور در مقایسه با تعداد کل قراردادهای مسکن در تهران، در آذرماه 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل، به طور نسبی کاهش داشته است.


ثبت نظر

ارسال