تامین نیاز مسکن در هشت شهر بزرگ کشور

پنجره ایرانیان:مدیرعامل سازمان ملی زمین و ساختمان گفت: با توسعه شهرهای جدید و بزرگ‌کردن کلانشهرها و ساماندهی مجموعه شهری می‌توان به نیاز مسکن در کشور کمک کنیم.
  • سه شنبه 9 دی 1393 ساعت 16:18

محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و ساختمان در نشست خبری که در وزارت راه و شهرسازی امروز برگزار شد، اظهار کرد: 85 شهر بالای 100 هزار نفر وجود دارد که مرحله‌ی اول تامین مسکن در این شهرها مدنظر است که باید زمینه‌ها را تامین کنیم و به دنبال آن هستیم آدرس دقیق زمین‌ها را شناسایی و ارائه دهیم.وی افزود: زمین‌هایی که استعداد طرح‌های شهری را دارند شناسایی می‌شوند.

 مدیر عامل سازمان ملی زمین و ساختمان با بیان این‌که هشت شهر بزرگ 80 درصد نیاز مسکن در این شهرها وجود دارد، تصریح کرد: باید سیاست‌ها و استراتژی‌های دولت برای تامین این زمین‌ها روشن شود.پژمان در ادامه گفت: این شهرها شامل تهران، کرج، قم، اصفهان، شیراز و غیره است.وی با اشاره به این‌که دولت قرار است شهرهای جدید را توسعه دهد و یا این‌که خود کلانشهرها را بزرگ‌تر کند، افزود: مجموعه شهری باید ساماندهی شود.

 مدیرعامل سازمان ملی زمین و ساختمان با بیان این‌که ضرورتی برای تامین مسکن دهک‌های اول دوم برای دولت وجود ندارد، تصریح کرد: چهار دهک میانی که پس‌انداز ندارند می‌توانیم به خانه‌دار شدنشان کمک کنیم. پژمان در ادامه درباره‌ی اراضی دولتی که غیرقانونی تصرف شده‌اند، اظهار کرد: مسائل حقوقی زیادی با مردم وجود دارد و اراضی دولتی که تصرف شده‌اند بهانه‌هایی است که افراد دست‌اندازی‌های زیادی به زمین‌ها دارند.مدیر عامل سازمان ملی زمین و ساختمان افزود: قسمتی از اراضی دولت تصرف شده‌اند که آنها را شناسایی کرده‌ایم درخواست داده‌ایم گارد حفاظت از زمین‌های دولتی تشکیل شود.

مدیر عامل سازمان ملی زمین و ساختمان افزود: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، زمین‌هایی که در آنها سابقه عمران وجود نداشته شناسایی کرده است و تنها راه رفع تصرف آن است که موارد با جدیت دنبال شود.وی خاطر نشان کرد: فرصتی برای اعتراض داده شده تا کسانی که برای این زمین‌ها اعتراض دارند اعلام کنند.پژمان گفت: تا به امروز نزدیک به 90 درصد از دعاوی زمین به نفع دولت رفع شده است.


ثبت نظر

ارسال