طراحی نرم‌افزار مقابله با زمین‌خواری

پنجره ایرانیان:معاون توسعه، مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از راه‌اندازی نرم‌افزار جامع برای کنترل پرونده‌های زمین خواری با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی خبر داد.
  • چهارشنبه 21 آبان 1393 ساعت 14:2

سید محمد مجابی در رابطه با ارتقای ضریب حفاظتی مناطق گفت: آنچه در مناطق تحت حفاظت اهمیت دارد، رعایت استانداردهای لازم برای این مناطق است یعنی اقدامات موثری برای استانداردهای حفاظتی صورت بگیرد.

وی افزود: با استفاده از دوربین‌های دوربرد و همچنین بررسی‌های ماهواره‌ای به طور کلی تجهیزاتی که جنبه مخابراتی دارد از نظر فیزیکی این مناطق مجهز می‌شوند که برای اجرای آن برنامه‌هایی را تدوین کردیم.
وی به موضوع تعرض به مناطق حفاظت شده به عنوان یکی از عوامل تهدید کننده اشاره کرد و گفت: زمین‌خواری نکته بسیار جدی در این حوزه است و در حال حاضر پیگیری بسیاری از پرونده‌هایی که منتج به رای شده است را در دستور کار قرار داریم و برای رفع تصرف مناطقی که به صورت عدوانی تصرف شده است پیگیری جدی‌می‌شود.
مجابی تاکید کرد: در استان‌های بوشهر و فارس و تهران موارد متعددی از تصرفات زمین داریم؛ اما به دلیل ارزش بالای اراضی در استان تهران بالاترین میزان تصرفات مربوط استان تهران محسوب
می‌شود.
وی افزود: با مشاور رییس جمهور و دبیر ستاد مبارزه فساد دولت نیز جلسه‌ای در خصوص زمین خواری داشتیم. همچنین در جلسه‌ای که با حضور تابش، رییس فراکسیون محیط زیست برگزار شد تصویب شد که نرم‌افزاری جامع برای این موضوع راه‌اندازی شود.
مجابی گفت: از کارهایی که به صورت مشترک با وزارت مسکن و شهرسازی پیگیری می‌شود راه‌اندازی این نرم‌افزار جامع دقیق است چراکه با استفاده از این نرم‌افزار، اطلاعات پرونده‌های زمین‌خواری در سطح کشور از مرحله شکل گیری تا مرحله اجرا و قطعیت قابل دسترس خواهد بود.

ثبت نظر

ارسال