معاملات مسکن در تهران 40درصد رشد کرد

پنجره ایرانیان:رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه قیمت مسکن تا پایان سال هیچ افزایشی نخواهد داشت، گفت: صدور کدرهگیری در بنگاه‌های مسکن اجباری است و متقاضیان خرید و فروش مسکن کدرهگیری را از مشاوران املاک مطالبه کنند.
  • چهارشنبه 21 آبان 1393 ساعت 13:52
حسام عقبایی در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی و مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: رشد معاملات مسکن در مهرماه حاکی از این است که روند معاملات مسکن در تهران 40 درصد رشد داشته است بنابراین تصور می‌شود که رشد معاملات مسکن تا پایان امسال ادامه داشته باشد.وی افزود: این روند معاملات تأثیر بسزایی روی قیمت‌ها نخواهد داشت بنابراین تا پایان امسال شاهد ثبات قیمت در بخش مسکن خواهیم بود.وی با اشاره به اینکه تأثیر کاهش صدور پروانه ساختمانی 2 سال دیگر خود را نشان خواهد داد، گفت: قیمت مسکن قبل از سال 94 هیچ رشدی نخواهد داشت.

به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه با مثبت شدن مذاکرات 1+5 قیمت مسکن نیز کاهش می‌یابد.وی در پاسخ به این سؤال که دریافت کدرهگیری در بنگاه‌های مسکن اجباری یا اختیاری است، گفت: دریافت کدرهگیری در بنگاه‌های مسکن اجباری است و مشاوران املاک مکلف هستند که کدرهگیری را صادر کنند. بنابراین دریافت کدرهگیری جزو مطالبات مردم است.

عقبایی در پاسخ به این سؤال که آیا برای ساماندهی بنگاه‌های مسکن برنامه‌ای دارید، یا خیر، گفت: طی یکسال گذشته با واحدهای متخلف و فاقد جواز کسب برخورد شده است به طوری که در این مدت 1300 واحد صنفی فاقد کسب پملب شده است.به گفته وی در تهران 11 هزار و 350 واحد دارای پروانه و در کل کشور 120 هزار بنگاه دارای پروانه کسب فعالیت می‌کنند.


ثبت نظر

ارسال