تراکم فروشی عمر ساختمان‌ها را کم کرد

پنجره ایرانیان:رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از راه‌اندازی پژوهشکده مالی و اقتصادی حوزه حمل و نقل و مسکن خبر داد و گفت: در حال مستندسازی مسکن مهر با موضوع فنی و اجتماعی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هستیم.
  • شنبه 17 آبان 1393 ساعت 11:26

محمد شکرچی زاده در نشستی خبری به راه‌اندازی پژوهشکده اقتصادی و حمل و نقل اشاره کرد و گفت: با ادغام وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی مجموعه‌های آزمایشگاهی در خدمت صنعت حمل ونقل کشور قرار گرفته است و می‌توان از ظرفیت‌های مرکز تحقیقات مسکن در حوزه راه و ترابری استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه نحوه فاینانس پروژه‌ها و تامین مالی آنها در حوزه حمل ونقل و مسکن، تشکیل صندوق‌های پس انداز و دیگر طرح‌های دولت مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد، افزود: امیدواریم با راه‌اندازی پژوهشکده اقتصادی و حمل و نقل بررسی این طرح‌ها با عمق بیشتری انجام شود.

شکرچی زاده با بیان اینکه بخش تحقیقاتی مرکز از دو ماه پیش به صورت منسجم آغاز به کار کرده است، گفت: درگذشته به صرف تسهیلات مدیران مرکز تحقیقات اقدامات منفردی انجام شده اما در خصوص مسکن مهر این افراد ورود پیدا نکرده‌اند. وی با اشاره به حوزه گواهینامه فنی که مربوط به سیستم‌ها و مصالح ساختمانی نوین می‌شود، افزود: در کشورهای پیشرفته عمر مفید ساختمان 50 سال است که این رقم در ایران به 20 تا 30 سال می‌رسد و به دلیل موضوعات مربوط به تراکم این ساختمان‌ها تخریب شده و سرمایه‌های ملی را هدر می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه در این راستا وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را برای محدود کردن شهرفروشی انجام داده است، بیان کرد: مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در بخش صنعتی‌سازی طرح جامع مشارکت داشته است و تاکید وزیر راه و شهرسازی این بوده که طرح هر چه زودتر در معرض اطلاع عموم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون صنعتی‌سازی در اقلام و مصالح در کشور به حدود 10 درصد می‌رسد اما صنعتی‌سازی در سیستم پایین و حدود 5 درصد است.


ثبت نظر

ارسال