تولید پنل خورشیدی برای رساندن برق پاک به روستاها

پنجره ایرانیان:مدیرعامل کارخانجات شهید قندی از تولید پنل خورشیدی در کشور خبر داد و گفت: طبق توافق با وزارت نیرو در فاز نخست امکان ارائه برق پاک به روستاهای کشور فراهم خواهد شد.
  • سه شنبه 22 مهر 1393 ساعت 11:13

محمدرضا مجیدی در گفتگو با مهر از تولید سلول خورشیدی در کارخانجات تولیدی شهید قندی خبر داد و گفت: هم اکنون یک واحد تولید نیروگاهی با ظرفیت 180 کیلووات در یزد ایجاد شده که به شبکه کشوری برق وصل بوده و نیز به صورت مستقل نیز با باطری و اینورتر کار می‌کند.

وی با اشاره به مجوز دریافتی از وزارت نیرو برای تولید نیروگاه گفت: این نیروگاه برق توانایی تولید 100 مگاوات برق خورشیدی را دارد که در راستای کمک به تولید انرژی پاک به بهره‌برداری خواهد رسید.مجیدی ادامه داد: بر این اساس در حال مذاکره با منابع خارجی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه هستیم و قصد داریم از پنل‌های خورشیدی که مطابق با استانداردهای اروپا در حال تولید آن هستیم در این نیروگاه استفاده کنیم.

مدیرعامل کارخانجات شهید قندی با اشاره به استفاده از برق خورشیدی در روستاها طبق مصوبه وزارت نیرو، گفت: برای کمک به تولید برق پاک هر روستایی می‌تواند یک کیلووات ساعت برق با هزینه 5 میلیون تومان که به صورت بلاعوض به وی ارائه می‌شود برق پاک دریافت کند در این راستا کارخانجات کابل مخابراتی شهید قندی اعلام آمادگی برای ارائه برق پاک به روستاها را دارند. بر این اساس هر روستایی با پرداخت مبلغ 2.5 میلیون تومان که می تواند به صورت وام باشد و نیز دریافت 5 میلیون تومان وام بلاعوض از برق پاک استفاده کند.

وی گفت: این برق خانگی با ظرفیت یک کیلووات ساعت برای هر منزل نصب خواهد شد و صرفه‌جویی در خطوط انتقال وزارت نیرو و کاهش افت برق و نیز عدم نیاز به سیم‌کشی از جمله قابلیت های این فناوری خواهد بود.کارخانجات شهید قندی از پنل خورشیدی در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات که هفته گذشته در تهران برگزار شد رونمایی کرد.


ثبت نظر

ارسال