ادامه روند کاهشی قیمت زمین و مسکن

پنجره ایرانیان:عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم قیمت مسکن در آینده متعادل شود و قیمت زمین نیز بیش از پیش کاهش یابد، گفت: گام های مثبتی در تدوین طرح هایی برای خانه دار کردن اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه برداشته شده که طرح مسکن اجتماعی از جمله همین تدابیر است.
  • سه شنبه 22 مهر 1393 ساعت 10:55

نبی‌الله احمدی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با یادآوری گزارش مرکز آمار ایران مبنی بر کاهش 10.1 درصدی قیمت زمین تهران در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: با تدبیری که دولت یازدهم از خود نشان داد از نوسان قیمتی در بازار مسکن جلوگیری کرد و این گام موثری در حوزه اقتصاد به ویژه در حوزه مسکن بود.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: البته با توجه به اینکه هنوز اعتمادی در بین مردم به لحاظ روانی ایجاد نشده، بازار خرید و فروش مسکن راکد است اما تا حدی از روند افزایش چشمگیر قیمت مسکن جلوگیری شده است.عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به دیدگاه مثبتی که در حوزه اقتصادی ایجاد شده پیش بینی می‌کنیم قیمت مسکن در آینده متعادل شود و قیمت زمین نیز بیش از پیش کاهش یابد.

احمدی به سیاست‌های کلان وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: با توجه به تدابیر دولت، گام های مثبتی در تدوین طرح هایی برای خانه دار کردن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه برداشته شد به طوریکه طرح مسکن اجتماعی از جمله همین تدابیر است که امیدواریم بتواند برای بازار مسکن موثر باشد.

وی با حمایت از سیاست های دولت برای تحویل واحدهای مسکن مهر تا پایان سال آینده نیز تاکید کرد: شرایط اقتصادی کشور باعث تثبیت و جلوگیری از نوسانات قیمتی در حوزه مسکن شده و وزارت راه و شهرسازی باید از این فضا برای تهیه و تکمیل طرح‌هایی که منجر به خانه دار شدن اقشار محروم جامعه می شود، استفاده کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبنی بر پرداخت تسهیلات 80 میلیونی تومانی برای خرید مسکن اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات مسکن در فضای فعلی که تورم تا حدی کنترل، قیمت ها تثبیت و شاهد کاهش قیمت زمین هستیم می تواند برای بخش مسکن و رونق این حوزه کارساز باشد.


ثبت نظر

ارسال