ضرر مالی با بی‌توجهی به زمان انقضای اوراق

پنجره ایرانیان:سرمایه‌گذاران باید بعد از اطلاع کامل از زمان اعتبار اوراق تسهیلات مسکن اقدام به خرید و نگهداری ان نمایند.
  • سه شنبه 22 مهر 1393 ساعت 9:43

امیر هامونی، مدیرعامل بازار فرابورس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص زمان اعتبار اوراق تسهیلات مسکن اظهار داشت: طبق ضوابط و مجوزی که بانک مسکن از شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی دریافت کرده است، اعتبار اوراق تسهیلات مسکن محدود بوده و مانند سایر اوراق سازمان بورس که تاریخ اعتبار نامحدودی دارند نیست.

وی با اشاره به اطلاع رسانی شورای پول و اعتبار در خصوص اعتبار اوراق تسهیلات مسکن گفت: در اطلاع‌رسانی که مصوبه‌ بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار از طریق فرابورس و سایت رسمی این سازمان که تنها مرجع اطلاع‌رسانی این سازمان می‌باشد چندین بار تاریخ اعتبار این اوراق تکرار شده و در امیدنامه‌ این اوراق نیز قید شده است. هامونی در این‌باره ادامه داد: همچنین در پیام‌های ناظر بازار تاریخ اعتبار اوراق تسهیلات گنجانده و لحاظ شده است.

مدیر عامل بازار فرابورس در خصوص شرایط سرمایه‌گذارانی که اقدام به خریداری اوراق تسهیلات مسکن کرده‌اند بیان کرد: سرمایه‌گذاران دقت کافی را در خصوص اعتبار این اوراق انجام نمی‌دهند و این موضوع مربوط به نوع سرمایه‌‌گذاری و میزان ریسک‌پذیری این اوراق است.وی در این‌باره افزود: برخی از سرمایه‌‌گذاران بعضا با وجود اطلاع از تاریخ انقضا اقدام به نگهداری این اوراق می‌کنند. هامونی در خصوص روند اشتباه نگهداری اوراق توسط سرمایه گذارن تصریح کرد: در چند سال اخیر سرمایه‌گذاران به قصد سود، سهام را خریداری کرده و به امید سود‌اوری بیشتر برای مدت نامعینی نگهداری می‌کردند تا در هنگام فروش سودی عاید انها گردد.

مدیر عامل بازار فرابورس در خصوص اهمیت زمانبندی اوراق تسهیلات مسکن بیان کرد: تاریخ انقضا در این اوراق بسیار مهم بوده و سرمایه‌گذاران باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.وی در پایان خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران باید بعد از اطلاع کامل از زمان اعتبار این اوراق اقدام به خرید و نگهداری ان نمایند. 


ثبت نظر

ارسال