‌خانه‌های خالی، منتظر تحرک بازار مسکن

پنجره ایرانیان:رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه با تایید این‌ مطلب که هم اکنون تعداد زیادی خانه و آپارتمان خالی در شهرها وجود دارد، گفت: بازار مسکن هنوز در انتظار است و تا وضعیت مشخص نشود، این رکود هم‌چنان ادامه دارد.
  • دوشنبه 7 مهر 1393 ساعت 9:59

منصور طاقه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: تعداد زیادی واحد مسکونی در شهرها خالی مانده و دلیل آن دوره‌های رونق و رکود موجود در بازار مسکن است. وی ادامه داد: در دروان رونق تعداد زیادی جواز ساخت و ساز صادر می‌شود و خانه‌های زیادی بیش از نیاز بازار ساخته می‌شود و بعد که وارد دوران رکود می‌شویم این خانه‌ها فروش نمی‌رود و خالی می‌ماند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه معتقد است، در دوران رکود که دیگر ساخت و سازها توجیه اقتصادی ندارد و کمتر انجام می‌شود، نیاز واقعی به مسکن خود را نشان می‌دهد. طاقه‌ای با بیان این‌که دوران رونق و رکود بازار مسکن تقریبا هر پنج سال یک بار اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: احتمالا تا یک سال آینده رکود موجود در بازار ادامه خواهد داشت. وی یادآوری کرد؛ موضوع دیگری که باعث می‌شود مردم با وجود نیاز خود خانه نخرند این است که بازار مسکن هم‌چنان در انتظار بسر می‌برد و افراد منتظرند ببینند قیمت مسکن کی پایین می‌آید.

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه با بیان این‌که نمی‌توان دقیقا گفت چه بخشی از خانه‌ها خالی هستند، افزود: اما می‌توان گفت دریافت مجوز ساخت و ساز از شهرداری حدود 50 درصد کاهش داشته که خود باعث پایین آمدن درآمدهای شهرداری شده و بیکاری کارگران ساختمانی را در پی‌داشته است.

طاقه‌ای در خصوص راهکار برون‌رفت از این رکود، اظهار کرد: در برخی موارد بساز و بفروش‌ها برای این‌که ضرر نکنند خانه‌های خالی خود را به صورت رهن و اجاره واگذار می‌کنند، اما باید این انتظار و رکود در بازار مسکن به پایان برسد و بعد موضوع واحدهای خالی حل شود. وی تاکید کرد: دولت باید محرک‌هایی برای اقتصاد داشته باشد و ساخت و ساز را توجیه‌دار کند و به علاوه قدرت خرید مردم را با پرداخت وام‌های خرید مسکن به عنوان مشوق بالا ببرد.


ثبت نظر

ارسال