تحریم آمریکا مانعی بر سر راه مسکن کوبا

پنجره ایرانیان:تحریم‌های صورت گرفته از سوی آمریکا علیه کوبا توسعه مسکن این کشور را با مشکل مواجه ساخته است.
  • یکشنبه 30 شهریور 1393 ساعت 14:21

طبق گفته مقامات کوبا محاصره اقتصادی، تجاری و مالی تحمیل شده به کوبا توسط ایالات متحده آمریکا ساخت شهرک‌هایی با هدف توسعه مسکن خانواده‌های کوبایی را دچار مشکل ساخته است.

«روبرتو باسکز» مدیر سرمایه‌گذاری موسسه ملی مسکن کوبا طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی تصریح کرد که کشورش در نتیجه تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا، دست یافتن به تکنولوژی‌ها و کالاهای اولیه تولید آمریکا را غیرممکن می‌بیند.

«باسکز» در این خصوص خاطرنشان کرد که اگر کوبا به منابع و ذخایر مذکور دسترسی داشت، می‌توانست زمان ساخت مسکن و تسهیلات رفاهی برای مردم را کاهش دهد.وی همچنین بیان کرد که علاوه‌بر افزایش تولید مواد اولیه، استفاده از تکنولوژی‌ها برای بهبود وضعیت ساخت مسکن، رفع انسداد خطوط لوله و تشخیص نشتی را نیز در جهت بهبود صندوق مسکن در کشور به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند؛ اما کوبا با وجود ابزار و امکاناتی که بیش از 2 دهه است در دسترس دارد همچنان با مشکلات فراوانی روبه‌روست.

«باسکز» همچنین به وضع بد ساختمان‌های پایتخت و شهرهای شمالی آن به علت عدم وجود تکنولوژی‌های لازم جهت بازسازی و عدم توانایی خریدشان از خارج به علت تحریم‌های صورت گرفته اشاره کرد.

وی اذعان کرد که این تدبیر یکجانبه از سوی بزرگ‌ترین قدرت جهان که بیش از نیم قرن از اعمال آن می‌گذرد علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن بهبود سطح زندگی کوبایی‌ها به طور مستقیم، بر جنبه‌های مختلف اجتماعی نیز تاثیر گذاشته است.اخیرا وزارت امور خارجه کوبا بیانیه‌ای منتشر کرده که در آن مثال‌های بسیاری از مخالفت جامعه و ملت آمریکا نسبت به سیاست متخاصمانه دولتشان علیه کوبا ذکر شده است.

ایالات متحده آمریکا پس از سرنگونی «فولخنسیو باتیستا» دیکتاتور کوبایی وابسته به آمریکا توسط «فیدل کاسترو» رهبر انقلابی این کشور و راه‌اندازی دولتی جدید در سال 1960 (1339) تحریم شدیدی را علیه کوبا اتخاذ کرد.این تحریم حدودا 60 ساله به عنوان یکی از طولانی‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌های موجود در جهان محسوب می‌شود؛ امری که کاملا نامشروع بوده و تا‌کنون باعث ایجاد بیماری‌ها، گرسنگی‌ها و مشکلات فراوانی در این کشور آمریکای مرکزی شده است.


ثبت نظر

ارسال