ضرورت حفظ و بازسازی بافت‌های قدیمی در شهرها

پنجره ایرانیان:وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت حفظ و بازسازی بافت‌های قدیمی در شهرها تاکید کرد.
  • سه شنبه 25 شهریور 1393 ساعت 14:9

 به گزارش فارس از زنجان، عباس آخوندی در نشست مشترک با اصناف و دانشگاهیان استان زنجان اظهار داشت: باید بافت‌های قدیمی موجود در شهرها حفظ و بازسازی شود. وی با بیان اینکه باید کشورمان از وضعیت رکود اقتصادی خارج شود، تصریح کرد: نباید وعده‌های کاذب درباره بهبود اوضاع به افراد جامعه داده شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید مشکلات موجود در جامعه بیان و راه‌حلی برای آن ایجاد شود، خاطر نشان کرد: این امر مهم تنها از طریق توسعه پایدار امکان‌پذیر است. این مسئول با اشاره به اینکه خروج از رکود اقتصادی از چند حوزه امکان‌پذیر است، تاکید کرد: باید به سمت توسعه صنایع قابل صادرات حرکت کرد. آخوندی با بیان اینکه استان زنجان در این زمینه استعدادهای لازم را دارد، عنوان کرد: وجود صنایع سرب، روی و معادن از جمله استعدادهای خوب استان زنجان در این زمینه است.

وی بر ضرورت صرفه جویی در مصرف سوخت در کشورمان اشاره و متذکر شد: تحقق این امر از طریق گسترش حمل‌و‌نقل دریایی و ریلی امکان‌پذیر است. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حوزه مسکن باید از رکود خارج شود، اظهار کرد: این خروج از رکود با فعالیت مجدد بنگاه‌های مسکن ممکن است. این مسئول مهم‌ترین مشکل در حوزه مسکن را تنگناهای مالی موجود در کشورمان دانست و گفت: این موضوع نقش حیاتی و تعیین کننده‌ای در رفع مشکلات اقتصادی دارد.


ثبت نظر

ارسال