با کدام پس‌انداز صاحبخانه شویم؟

پنجره ایرانیان:کاربران فارس در واکنش به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه «مردم از طریق پس‌انداز صاحب مسکن شوند» می‌گویند که در شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی نمی‌توانند درآمد کافی و پس‌انداز داشته باشند.
  • یکشنبه 2 شهریور 1393 ساعت 14:37

به گزارش فارس، آخوندی وزیر راه و شهرسازی شب گذشته با حضور در برنامه نگاه یک به تشریح برنامه‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن پرداخت.او در برنامه نگاه یک به وضوح پس‌انداز را راهی برای خانه‌دار شدن قشر متوسط و خروج از رکود عنوان کرد و گفت: حتی خود من هم با پس‌انداز صاحب مسکن شدم.

آخوندی با بیان اینکه باید 50 درصد قیمت مسکن از طریق تسهیلات تأمین شود بنابراین باید حدود 80 میلیون تومان تسهیلات خرید به اقشار متوسط جامعه پرداخت شود.وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه تأمین مسکن از طریق پس‌اندازهای آینده در اکثر کشورها تجربه شده، گفت: هدف ما خانه‌دار کردن زوج‌های جوان است بنابراین اگر این افراد 20 میلیون تومان پس‌انداز داشته باشند  و حدود 50 میلیون تومان دیگر را نیز تأمین کنند به همراه تسهیلات 80 میلیون تومانی می‌توانند قدرت خرید را در بازار به دست آورند.

این‌ چکیده‌ای از مطالب عنوان شده از سوی وزیر راه و شهرسازی در برنامه نگاه یک بود و همین مطالب کافی بود تا کاربران فارس با حضوری چشمگیر به این اظهارات واکنش نشان دهند.واکنشی که به طور یکسان حاکی از این بود که با پس‌انداز نمی‌توان صاحب مسکن شد. خبرنگار فارس در انعکاس مطالب کاربران فارس دخل و تصرفی نداشته و قصد اینکه بگوید پس‌انداز بهترین یا بدترین راه‌ صاحبخانه شدن است را ندارد.

واکنش کاربران را با هم می‌خوانیم:

*یه کارگر با دریافتی برابر با قانون کار به نظرتون اگه اصلا هیچ چیزی نخوره و همه دریافتی‌ها و پس‌انداز کنه چندسال دیگه صاحب مسکن میشه؟

آخه میشه با ماهی 600 هزار تومان هم زندگی کرد و هم پس انداز؟

*بارک الله به شما! بنده کارمندی هستم با در آمدی حدود 1100000تومان تقریبا 60درصد حقوق من برای اجاره خانه در محله قدیمی‌تهران است 3نفر دیگر با 40 درصد در آمد داریم به سختی زندگی می‌کنیم، البته بااضافه یارانه‌ها. اقای محترم هر روز هم برعکس آنچه گفته می‌شود قدرت خرید ما کم می‌شود پس چطوری پس انداز کنیم تا بتوانیم خانه بخریم ! احتمالا باید راه‌های دیگری باشد لطفا به ما هم بگید البته اگر شرعی وقانونی باشد.

*در شرایط و وضعیت اقتصادی کنونی آیا واقعا پس اندازی از حقوقشون برای مردم باقی می‌مونه که از اون خونه دار بشن؟

*حقوق من وسط برج نشده تموم میشه بعد حرف از پسنداز میزنید!

*بعضی مسئولین فکر میکنن مردم بیچاره دارن تو خونشون اسکناس چاپ میکنن؟؟؟؟؟

به خدا این مردم بیچاره تو امرار معاش روزمرشون موندن،چه برسه به پس انداز!!!!!!!!!!!!!! -

*اقای وزیر مزاح می‌فرمایید با این حقوق و تورم و اجاره‌های سر به فلک اگر روزی یک وعده غذای نیم بند هم بتوانیم بخوریم کلاهمان را بالا می‌اندازیم چه رسد پس انداز. آقای وزیر دیشب می‌خواستم اجاره خانه را به حساب صاحب خانه واریز کنم نشد موجودی گرفتم 6 هزار تومان کم داشت نشد یادم آمد بی توجه به حقوق نا پرهیزی کردم خواستم سرمایه دار شوم برای سهامی‌که نیروهای مسلح بطور اقساط در اختیار بازنشتگان گذاشته نام نویسی کردم کلا 5640 سهم 1000 ریالی، بله اجاره خانه پرداخت نشد به همین راحتی فدای سر کسانی که یک شبه با حلال و حرام صاحب چندین خانه‌های چند هزار متری شدند وامهای میلیاردی گرفتند و باعث فقر جامعه متوسط شدند.

*در این بسته اقتصادی ""خارج از رکود ""سخنی از وام خانه‌های روستایی نشده است ..لطفا به روستاهای محروم که در امد اندکی دارند و با برداشت و فروش محصول (البته اگر نوع خارجی آن وارد بازار نشود ) زندگی خود را به سختی میگذرانند ..توجه کرده و وامهای کم بهره و باند مدت را در نظر بگیرید ....لطفا

*حرف شما کاملا متین اما نه با این تورم

تجربه حقیر

1.قناعت و توکل بر خدا و مدد از ائمه اطهار

2.پول پس انداز شده را به کار بیندازید.اگر کم است طلایی بخرید کم ضرر. پول راکد برکت ندارد.

3. پس از چند نوبت خرید طلاها را تبدیل به زمینی ارزان در پایین شهر.حواستان را جمع کنید کلاه سرتان نرود.حتما با مشورت با خبره‌هاو خدا

4.پس از آن زمین و پس اندازهای دوباره را تبدیل به احسن کنید.

به جای خرید چیزهای لوکس و اضافی فکرتان را بگذارید برای پاس کردن بدهی‌های زمین .

با خانواده به این نتیجه برسید که می‌خواهید خانه دار شوید به لطف خدا در یک پروسه زمانی 5،10 و 15 ساله.مطمئن باشید به نتیجه می‌رسید.

*با در آمد پایین و مخارج بالا و پرداخت اجاره منزل ، برای یک کارمند ساده چه باقی می‌ماند که پس انداز کند برادر .

اگر تعداد فرزند از دو نفر بیشتر شود که واویلاست.

*آقای وزیر شما با تزریق پول به بازار دارین تورم ایجاد می‌کنید،اگه مسئولین همت کنند تسهیلاتی به شرکتهای ساختمان سازی با مواد اولیه یا وسایل ساختمانی ارائه بدهند و دست بساز و نفروشهایی که دست دردست مهندسین شهرداری وشهرسازی گذاشته اند را کوتاه کنند جوانها می‌توانند به راحتی بدون وام برداشتن صاحب خانه و کاشانه شوند.


ثبت نظر

ارسال