ارکان شیده پارسیان؛ نماد پنجره هدفمند و استاندارد

پنجره ایرانیان:مهندس شهرام مقیمی، را می‌توان از جمله مدیران آینده‌نگری دانست که از حیث فنی با تمام حساسیت جزییات فرایند تولید و نصب در و پنجره یوپی‌وی‌سی را رصد می‌کند و تاکید دارد: نظارت بر فرایند ساخت و نصب می‌تواند بهترین شاخص ضمانت و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان باشد.
  • چهارشنبه 1 آبان 1392 ساعت 20:58

در گفتگوی اختصاصی پنجره ایرانیان با مهندس شهرام مقیمی مطرح شد

اشاره: مهندس عمران است و سابقه فعالیت در صنعت ساختمان دارد، تا اینکه با مشاهده برخی مشکلات و کمبودهای در و پنجره یوپی‌وی‌سی تصمیم می‌گیرد تا وارد این صنعت شود. ورود او به صنعت تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی البته پس از مطالعات فراوان در زمینه‌های تخصصی از جمله شیوه ساخت و نصب، کارکرد ماشین‌آلات و دستگاه‌های مورد نیاز، تحقیقات بر روی مواد اولیه از جمله پروفیل، یراق‌آلات و شیشه صورت گرفت. هم اکنون در مقام مدیرعامل شرکت ارکان شیده پارسیان، مصمم است تا نسل جدیدی از پنجره‌های یوپی‌وی‌سی را با رویکرد هدفمندی مصرف انرژی در صنعت ساختمان ارائه دهد . پس از چندسال حضور موفق به اتفاق همکارانش توانسته است اعتماد بالایی را برای در و پنجره‌های متنوع، استاندارد با نشان ارکان شیده پارسیان رقم بزند. مهندس شهرام مقیمی، را می‌توان از جمله مدیران آینده‌نگری دانست که از حیث فنی با تمام حساسیت جزییات فرایند تولید و نصب در و پنجره یوپی‌وی‌سی را رصد می‌کند و تاکید دارد: نظارت بر فرایند ساخت و نصب می‌تواند بهترین شاخص ضمانت و صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان باشد.

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید.

  • رشته تحصیلی شما مهندسی عمران بوده و در صنعت ساختمان فعالیت داشتید و دارید، چرا وارد صنعت ساخت در و پنجره یوپی وی سی شدید؟

من ازدوران نوجوانی به فعالیت ساختمانی علاقه داشتم تا اینکه در نهایت در رشته مهندسی عمران ادامه تحصیل دادم و به طور حرف های وارد امور ساخت و ساز در کشور شدم. پس از ورود در و پنجره یوپی وی سی به صنعت ساختمان ایران شاهد ضعف های بسیاری در این صنعت بودیم. به همین دلیل به این جمع بندی رسیدیم که در کنار فعالیت حرف های در صنعت ساختمان  در زمینه تولید در و پنجره یوپی وی سی هم سرمایه گذاری کنیم. به همین دلیل تحقیقات زیادی پیش از ورود به این صنعت و سرمایه گذاری در زمینه تولید در و پنجره یوپی وی سی انجام دادیم و حتی در دوره آموزشی در مراکز فنی حرف های شرکت کردم تا به طور پایه ای و اصولی و حرفه ای وارد این صنعت شوم.

  •  چه مراحلی را برای ورود به این صنعت پشت سرگذاشتید؟

پس از کسب اطلاعات لازم درباره دستگاه ها، ماشین آلات و مواد اولیه مورد استفاده در تولید در و پنجره یوپی وی سی، اقدام به خرید ماشین آلات با آخرین تکنولوژی روز کردیم. حتی برخی ماشین آلات و دستگاه ها که به آن ها بهبود دهنده می گویند، را برای ارتقای کیفیت فنی تولید و دقت بالا در ساخت در و پنجره را خریداری کردیم. همزمان با خرید و نصب ماشین آلات و راه اندازی خط تولید، اقدام به انتخاب نیروی انسانی کارشناس و دارای مهارت بالا کردیم و آن ها هم دوره های آموزشی و حرف های تکمیلی را پشت سرگذاشتند.

  •   روند استقبال بازار از در و پنجره های تولیدشده توسط ارکان شیده پارسیان چگونه بوده است؟

خوشبختانه با گذشت دو سال و نیم از فعالیت شرکت، تاکنون هیچ پنجره برگشتی نداشته ایم و تیراژ تولید را به دلیل تقاضای بالا افزایش داده ایم، به نحوی که در حال حاضر سه اکیپ مشغول نصب تولیدات شرکت می باشند. در دفتر فنی هم دو مهندس، بر کل فرایند تولید تا نصب نظارت دقیق دارند و یک واحد خدمات پس از فروش هم داریم که پس از نصب در و پنجره با مشتریان و مصرف کنندگان در ارتباط هستند تا اشکالات احتمالی را برطرف کنند و رضایت حداکثری آن ها را داشته باشیم. افزون بر این در زمینه پارتیشن بندی با پروفیل یوپی وی سی و چاپ روی شیشه و پروفیل هم فعالیت حرفه ای داریم و دیگر اینکه اتاقک ها و کانکس های یوپی وی سی ساخته شده توسط ارکان شیده پارسیان هم به دلیل مزیت عایق حرارتی و رطوبتی و صوتی آن ها با استقبال خوبی مواجه شده است.

  •   اجازه دهید برگردیم به پاسخ ابتدایی شما که گفتید به دلیل برخی اشکالات و ضعف های موجود در تولیدات یوپی وی سی تصمیم گرفتید وارد این صنعت شوید. مشخصا چه مشکلاتی وجود داشت؟

تولید در و پنجره یوپی وی سی در ایران سابقه زیادی ندارد و در ابتدای ورود به بازار ساختمان ایران، افراد زیادی مهارت تولید و نصب نداشتند که خوشبختانه در سال های اخیر این وضعیت بهتر و باکیفیت تر شده است و الان شاهد حضور نیروهای متخصص و تحصیلکرده در این صنعت هستیم. یکی از اشکالاتی که ما در این صنعت مشاهده کردیم، این بود که در اندازه گیری دقت لازم صورت نمی گیرد، به نحوی که چند فریم از یک طبقه ساختمان را اندازه گیری می کردند و متناسب با آن برای طبقات دیگر  پنجره تولید می شد و به دلیل خطاهای فنی در برآوردهای محاسباتی و اندازهگیری ها، در نصب لولاها یا ورق های تقویتی گالوانیزه و موارد مشابه که اثر مستقیمی بر کیفیت و استحکام در و پنجره می گذارد، خطاهای فاحش دیده می شود؛ افزون بر این در استفاده از مواد اولیه هم دقت لازم صورت نمی گرفت، به نحوی که به جای استفاده از گسکت های ای پی دی ام از گسکت های پی وی سی استفاده می شد همین اشکالات و خطاها بود که انگیزه ای شد تا سنگ بنای شرکت ارکان شیده پارسیان را بنا نهیم و به عرصه تولید و ساخت و همچنین نصب تخصصی در و پنجره یوپی وی سی روی آوریم و رویکرد ما این بود که ارکان شیده پارسیان را به عنوان نماد نسل چهارم در و پنجره های هدفمند و استاندارد به بازار معرفی کنیم.

  •   به عنوان مدیرعامل یکی از خوشنام ترین شرکت های فعال در صنعت در و پنجره یوپی وی سی ایران که مطالعات زیادی در زمینه انتخاب ماشین آلات، متخصص بودن نیروی انسانی، نوع مواد اولیه و مراحل تولید و نصب داشته اید، فکر می کنید که چه عوامل و پارامترهایی بر کیفیت برتر یک در و پنجره یوپی وی سی اثر می گذارد؟

به نظرم تمامی عوامل سخت افزاری اعم از ماشین آلات، مواد اولیه و نرم افزاری شامل نیروی انسانی در بخش تولید و نصب و تیم نظارت فنی و مهندسی بر کیفیت اثر مستقیم دارند. به همین دلیل ما در شرکت ارکان شیده پارسیان تاکید داریم که حتی در نحوه انتخاب و استفاده از یک پیچ تا نوع پروفیل و ورق های تقویتی گالوانیزه تا ساخت و نصب در و پنجره باید شاخص ها و استانداردهای فنی از پیش تعریف شده مورد دقت قرار گیرد. بگذارید بیشتر در این زمینه توضیح دهم، گاهی اوقات برخی این فکر را دارند که نصب یک در و پنجره یوپی وی سی از همه مراحل مهم تر است، چون فرایند آخر کار و زمان تحویل کار به مشتری است، در حالی که قبل از نصب هم پارامترهای زیادی بر کیفیت تاثیرگذار است. یکی از جدی ترین اشکالاتی که در برخی در و پنجره های یوپی وی سی دیده می شود، عدم استفاده از ورق های گالوانیزه در قسمت دستگیره هاست که پس از دو سال استفاده، دستگیره ها از حالت طبیعی خود خارج شده و کارایی مطلوبی نخواهند داشت، چرا که دستگاه لازم برای تعبیه محل نصب و عبور دادن ورق های تقویتی گالوانیزه از قسمت دستگیره ها بسیارگران است و برای بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط خرید و استفاده از ماشین آلات و دستگاه های تکمیلی و بهبود دهنده کیفیت، توجیه اقتصادی ندارد و از طرفی رعایت این نکات با ابزار های ساده تولید، بسیار مشکل است. یکی دیگر از موارد مهم که اصلا به چشم مشتری و مصرف کننده نهایی نمی آید، ولی بسیار تعیین کننده است، نحوه نصب لولا روی در و پنجره یوپی وی سی است، چرا که این لولاها پس از عبور از پروفیل گالوانیزه باید به ورق های گالوانیزه متصل شود و انجام این کار به صورت دستی با خطا همراه خواهد بود. به همین علت ما در شرکت ارکان شیده پارسیان، تلاش کرده ایم تولید در و پنجره به صورت اتوماتیک و با حداقل دخالت نیروی انسانی باشد تا خطاهای احتمالی را کاهش دهیم. به طور مثال با در اختیار داشتن میزمونتاژ، مراحل نصب لولا به صورت اتوماتیک انجام می شود. یکی دیگر از حساسیت های تعیین کننده و اثرگذار بر تولید و ساخت در و پنجره یوپی وی سی خوب این است که در هر 40 سانتیمتر باید ورق گالوانیزه تقویتی با پروفیل یوپی وی سی به هم متصل شود تا استحکام در و پنجره یوپی وی سی حفظ شود، بدیهی است که همه اذعان دارند که اتصال دستی پروفیل یوپی وی سی با ورق های گالوانیزه هم وقت گیر و هم با خطای نیروی انسانی مواجه خواهد شد، به نحوی که ممکن است نیروی انسانی در این بخش به جای رعایت فاصله 40 سانتیمتر، فاصله بین محل اتصال را برای سرعت بخشیدن به کار تا بالای یک متر هم افزایش دهد و الزامات و نکات فنی لازم را رعایت نکند. اما شرکت های معتبر مثل ارکان شیده پارسیان این مراحل حساس و اثرگذار در ساخت و مونتاژ در و پنجره با کیفیت یوپی وی سی را با در اختیار داشتن ماشین آلات و دستگاه های پیشرفته بدون خطا و با حداکثر دقت انجام می دهند، به نحوی که در شرکت ارکان شیده پارسیان، سرمایه گذاری زیادی روی ماشین آلات و تجهیزات فنی بهبود دهنده کیفیت انجام داده ایم تا حقوق مصرف کننده نهایی به نحو احسن رعایت شود.

  •   انتخاب پروفیل برای ساخت در و پنجره ها توسط ارکان شیده پارسیان به چه نحوی انجام می شود؟

در خصوص انتخاب پروفیل یوپی وی سی در بدو فعالیت ارکان شیده پارسیان، با مطالعات اولیه در زمینه کیفیت پروفیل ها، تلاش کردیم تا شناخت لازم را به دست آوریم و به دلیل حساسیت بالا بر کیفیت محصول نهایی، اقدام به واردات پروفیل هم کردیم، چرا که مواردی نظیر میزان کربن، تیتان و سایر مواد پایه ای به کار رفته در پروفیل ها باید متناسب با شرایط آب و هوایی ایران باشد. آن زمان با خرید پروفیل سفارشی مطابق با اقلیم خاص کشور،از بزرگ ترین تولیدکننده پروفیل جهان با نشان «شیده» کار را کلید زدیم ولیکن به دلیل مشکلات گمرکی و تنگناهای ارزی، با پروفیل شیدسان تولید شرکت پارس فوژان فرایند در زمینه تامین پروفیل باکیفیت همکاری خود را ادامه دادیم که این همکاری هم اکنون هم ادامه دارد. در نهایت پروفیل ویستابست را به عنوان برند اصلی انتخاب کردیم. البته استفاده از پروفیل ویستابست دارای شرایط خاصی است که باید واحدهای تولیدکننده در و پنجره یوپی وی سی از این شرایط  برخوردار باشند .

  •  ظرفیت تولید شما و نحوه تحویل سفارشات چگونه است و آیا تمامی سفارشات به صورت متمرکز توسط دفتر مرکزی انجام می شود یا این که نمایندگان فروش در سراسر کشور دارید؟

ارکان شیده پارسیان هم اینک پنج نماینده رسمی فروش محصولات در استان های کشور دارد که با نظارت مستقیم بخش های فنی و مهندسی و فروش فعالیت دارند و حدود 20 نفر هم نمایندگی فروش و بازاریابی حرفه ای محصولات ارکان شیده پارسیان را زیرنظر دفتر مرکزی انجام می دهند. البته دفتر فروش و سفارشات دفتر مرکزی ارکان شیده پارسیان آماده پاسخگویی به نیاز مشتریان است و هیچ گونه تفاوت قیمتی در بین نمایندگان رسمی فروش و دفتر مرکزی هم وجود ندارد. حتی به دلیل حساسیت خانواده ها اکیپ نصب ویژه ای برای بازسازی و تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های یوپی وی سی آموزش داده ایم تا نگرانی خانواده ها و دیگر علاقه مندان به بازسازی و تعویض پنجره ها را برطرف کنیم. محض اطلاع و اطمینان مشتریان و مصرف کنندگان نهایی باید اعلام کنم که تیم نظارت و فنی ارکان شیده پارسیان ورای درخواست ایشان، بر کلیه مراحل نصب نظارت دقیق دارد و تا مرحله اخذ رضایت مشتریان این نظارت ادامه خواهد یافت. همچنین به صورت دورهای شش ماهه و یکساله با مشتریان مکاتبه رسمی داریم تا از نظرات آنها در خصوص کیفیت در و پنجره های یوپی وی سی ارکان شیده پارسیان کسب اطلاع کنیم و به خواسته های آن ها پاسخ دهیم و اشکالات یا ایرادهای احتمالی به صورت رایگان برطرف خواهد شد.

  •  نمایندگان رسمی فروش محصولات ارکان شیده پارسیان در کدام استان ها مستقر هستند و آیا دخالتی در فرایند تولید و نصب هم دارند؟

نمایندگان رسمی و مستقیم فروش ارکان شیده پارسیان در استان های البرز، قزوین، مازندران، اصفهان و لرستان فعال هستند، اما تولید به صورت متمرکز در تهران انجام می شود و نمایندگان رسمی فروش سیار شرکت تنها وظیفه بازاریابی و مشاوره حرف های دارند و هیچ مسوولیت فنی و دخالتی در فرایند تولید و نصب نخواهند داشت و مسوولیت ساخت و نصب با نظارت مستقیم و توسط تیم حرف های ارکان شیده پارسیان صورت می گیرد. نکته مهم تر اینکه روی تمام در و پنجره های ارکان شیده پارسیان، لوگو و شماره تلفن درج شده و هر در و پنجره ای دارای شناسنامه فنی جداگانه ای است که تمامی اطلاعات آن در سیستم رایانه ای شرکت ثبت و محفوظ است.به صراحت اعلام می کنم که برای هر پنجره، کار اندازه گیری و محاسبه ابعاد به صورت جداگانه انجام می شود و در خط تولید هم متناسب با شناسنامه و اندازه محاسبه شده، در و پنجره ساخته می شود و تیم نصب هم براساس شناسنامه ارائه شده، به طور دقیق و فنی اقدام به نصب در و پنجره می کند و خطاهای احتمالی در کل فرایند کار از تولید تا نصب به حداقل ممکن کاهش می یابد.

  •  عمده مشکلی که بازار در و پنجره یوپی وی سی را تهدید می کند، از نظر  شما چیست؟

مشکل اصلی تشدید تقاضا برای کار فاقد کیفیت است که متاسفانه برخی انبوه سازان برای پایین آوردن هزینه ساخت خود، سفارش در و پنجره فاقد کیفیت و استاندارد لازم را می دهند که این مساله باعث شکل گیری کارگاه های تولید در و پنجره و رونق فروش محصولات فاقد کیفیت و استحکام شده و شاهد ورود حجم بالایی پروفیل فاقد کیفیت و نامناسب با شرایط آب و هوایی چهارفصل کشور هستیم. البته این نکته را نباید از نظر دور داشت که برخی پروفیل های ساخته شده در دیگر کشورها با شرایط اقلیمی کشور ما هم خوانی ندارد، چرا که میزان تابش مستقیم نور آفتاب، رطوبت و ... بسیار تعیین کننده است و به همین دلیل مشاهده می شود که یک پروفیل وارداتی در کشور تولیدکننده فاقد اشکال است، اما در کشور ما دچار تغییر رنگ و ... می شود. از سوی دیگر این سوال مطرح است که وقتی پروفیل تولید داخل با کیفیت بسیار خوب و متناسب با شرایط اقلیمی و آب و هوایی ایران وجود دارد، چرا باید به سراغ پروفیل خارجی رفت، آن هم به دلیل کاهش قیمت تمام شده در و پنجره؟ البته در زمینه یراق آلات هنوز سرمایه گذاری خوبی صورت نگرفته و به ناچار وابسته به یراق آلات خارجی هستیم و معدود تولیدکنندگان داخلی یراق آلات هم تیراژ بالایی برای تامین تقاضای بازار ندارند و چندان هم شناخته شده نیستند.

  •  یکی از مزیت های در و پنجره یوپی وی سی ساخته شده در ارکان شیده پارسیان، تولید در و پنجره های رنگی با تنوع رنگ بی نهایت است. توضیح دهید که این میزان تنوع رنگ چرا و چگونه به دست آمده و آیا کیفیت رنگ و چاپ روی پروفیل به مرور زمان از دست نخواهد رفت؟

یکی از مشکلات جدی در زمینه بازسازی و تعویض پنجره های قدیمی با پنجره های یوپی وی سی به ناهمخوانی رنگ پنجره های جدید یوپی وی سی با سایر پنجره های موجود در ساختمان و تفاوت رنگ آن با رنگ غالب ساختمان مربوط می شود که گاه باعث شکایت ساکنان یک مجتمع مسکونی یا تجاری کسانی می شود که اقدام به بازسازی و تعویض پنجره های خود کرده اند. ما در شرکت ارکان شیده پارسیان برای رفع این مشکل جدی و پاسخ به نیاز مشتریان و مصرف کنندگان، یک تیم مخصوص بازسازی تشکیل داده ایم که قبل از تعویض و نوسازی پنجره ها، سفارش رنگ را متناسب با رنگ دیگر پنجره ها و مطابق با سلیقه مشتری انجام می دهند و برای همین منظور مطالعاتی در زمینه واحدهای تولید رنگ و کیفیت آن در کشور انجام داده ایم و الان با یکی از خوشنام ترین واحدهای تولید رنگ همکاری داریم و طیف بسیار وسیعی از رنگ ها را توانسته ایم به دست آوریم و هیچ محدودیتی برای انتخاب رنگ روی پروفیل های یوپی وی سی نداریم. به این ترتیب مشتریان و مردم از روی کد رنگ ها، رنگ مدنظرشان را انتخاب می کنند و متناسب با آن پروفیل های در داخل خط تولید ارکان شیده پارسیان، رنگ دهی می شود.

رنگ مصرفی روغنی است و این رنگ تا 15 سال در برابر اشعه یووی و جدا  شدگی رنگ از پروفیل دارای گارانتی کیفیت است. از سوی دیگر، برخی مردم نیاز به پنجره های رنگی سفارشی دارند که به همین خاطر شرکت ارکان شیده پارسیان، از  انواع طرح های لمینت استفاده می کند. مزیت دیگر ما، امکان چاپ روی پنجره و شیشه است که تا کنون شرکت های دیگر وارد این عرصه نشده اند و هر شکل و طرحی که مشتریان خواسته باشند، روی پنجره یا شیشه پنجره ها به صورت برجسته و مسطح چاپ می کنیم که دارای خاصیت ضد اشعه یووی و 15 سال گارانتی است.

  •   برنامه شرکت ارکان شیده پارسیان برای آینده چیست؟

در حال حاضر ظرفیت تولید با یک شیفت و نیم فعالیت حدود 200 لنگه پنجره در روز است که در صورت تقاضای بیشتر ظرفیت تولید و ساخت 400 لنگه پنجره در روز را داریم و مشتریان هیچ نگرانی از بابت زمان تحویل سفارشات نخواهند داشت. در آینده هم مصمم هستیم خط تولید دیگری در یکی از شهرک های صنعتی اطراف تهران مستقر کنیم تا به نیازهای مشتریان پاسخ شایسته تری بدهیم.

  •   در ماه های اخیر برخی سازندگان و کارگاه های در و پنجره یوپی وی سی تبلیغات ویژه مبنی بر آپشن گذاری روی محصولات خود انجام داده اند تا آنجا که نوع پروفیل و حتی ورق های گالوانیزه تقویتی را به عنوان آپشن معرفی می کنند. از نظر شما به عنوان مدیرعامل یکی از موفق ترین شرکت های فعال در زمینه تولید در و پنجره یوپی وی سی در خصوص تعیین آپشن چیست؟

تعیین آپشن بستگی دارد به اینکه استانداردهای لازم در ساخت و نصب در و پنجره یوپی وی سی که اثر مستقیمی بر کیفیت و استحکام می گذارد، مخدوش نشود. این امکان وجود دارد که انتخاب یراق آلات از حیث اینکه فولکس واگنی باشد یا چند حالته و غیره یا انتخاب رنگ و چاپ روی پروفیل و شیشه به عنوان آپشن به انتخاب مشتری باشد، اما اینکه برخی در زمینه گسکت یا ورق های گالوانیزه اقدام به آپشن گذاری کنند و مثلا از گسکت پی وی سی به جای ای پی دی ام استفاده کنند یا از ورق های گالوانیزه ضعیف استفاده کنند، این پسندیده نیست و باید با تقویت نظارت نهادهای صنفی و افزایش آگاهی مردم مانع تضعیف کیفیت و استحکام در و پنجره یوپی وی سی شد.

به طور کلی استانداردها و الزامات کیفی اصلا قابل آپشن گذاری نیست و مهم این است که مزایای در و پنجره یوپی وی سی از حیث جلوگیری از هدر رفت انرژی و یا ورود آلاینده های صوتی و هوا رعایت شود و ما در شرکت ارکان شیده پارسیان افزون بر اینها، نه تنها استفاده از گسکت ای پی دی ام را یک الزام انکار  ناپذیر می دانیم که حتی حاضر نمی شویم از ورق های گالوانیزه دو تکه در یک مقطع پروفیل یوپی وی سی استفاده شود.

  •   به عنوان شرکتی که حساسیت بر سر کیفیت را همواره در اولویت می دانید، چه تفاوتی بین استفاده از پروفیل های گسکت دار و استفاده جداگانه از گسکت روی پروفیل قایل هستید؟

ما همواره ترجیح می دهیم که به مشتریان خود اطلاع دهیم و آنها را قانع کنیم که اجازه دهند تا در و پنجره مورد سفارش آنها با پروفیلی ساخته شود که گسکت آن را جداگانه نصب کنیم. اما گاهی اوقات در برخی سفارشات انبوه سازی، مشتریان اصرار دارند که به دلیل کاهش قیمت و یکسان سازی، از پروفیل های گسکت دار استفاده شود که این دیگر جزو حقوق و انتخاب های مشتری است.

به هر حال باید تاکید کنم که گسکت های ای پی دی ام از حیث مقاومت حداقل دارای 15 سال استحکام بوده و انعطاف پذیری خود را از دست نمی دهد و به گونه ای با پنجره متصل می شود که مانع ورود آلاینده ها و هدر رفت انرژی خواهد شد؛ اما گسکت های پی وی سی که روی پروفیل قرار می گیرد، از آنجایی که در عبور پروفیل از خط تولید اکسترودرها روی پروفیل نصب می شود، فاقد استحکام و انعطاف استاندارد است چرا که گسکت ای پی دی ام را نمی توان از طریق اکسترودرها بر روی پروفیل قرار داد. به همین دلیل در و پنجره هایی که از پروفیل های گسکت دار تولید و نصب می شود، در همان سال های نخست، خاصیت جلوگیری مطلوب از هدر رفت انرژی و ورود آلاینده ها را از دست می دهند چرا که به خوبی جذب پروفیل و شیشه نمی شوند. از سوی دیگر پس از حدود پنج سال گسکت های پی وی سی خاصیت خود را در برابر شرایط آب و هوایی و تابش آفتاب از دست خواهند داد و نیاز به تعویض آنهاست که بسیار دشوار و پرهزینه خواهد بود.

  •  آیا ارکان شیده پارسیان، در زمینه تولید شیشه های دوجداره هم فعالیت دارد یا اینکه ترجیح می دهید از توان شرکت های خوشنام تولیدکننده شیشه دوجداره بهره مند شوید و وقت خود را مصرف تولید و نصب تخصصی در و پنجره دوجداره یوپی وی سی کنید؟

از ابتدا هم سیاست ارکان شیده پارسیان این بود که وارد عرصه تولید شیشه دوجداره نشود و از معتبرترین واحدهای فعال در این صنعت استفاده کنیم و تمام تمرکز خود را معطوف تولید و نصب استاندارد کرده ایم و یکی از الزامات ما در انتخاب شیشه این است که از دو شیشه با ضخامت مختلف استفاده می کنیم، مگر اینکه مشتری خواسته دیگری داشته باشد. ضخامت یکی از شیشه ها 4 و دیگری 6 میلیمتر است.

به این دلیل که ضریب شکست این دو شیشه متفاوت می‌باشد، لذا به هنگام عبور نور، از دو ضخامت متفاوت دچار شکست می شود و از میزان تخریب اشعه یووی کاهش می یابد و همین قاعده فنی در ارتباط با انتقال صوت هم مصداق دارد و نکته مهم از حیث صرفه اقتصادی، ما از سود خود کاسته و قیمت شیشه را یکسان محاسبه می کنیم.

پنجره ایرانیان.سال ششم،شماره 69 تیرماه92


ثبت نظر

ارسال