رئیس اتحادیه املاک خبر داد:

افزایش معاملات مسکن در بهمن ماه

پنجره ایرانیان؛ در بهمن‌ماه سال جاری ۲۰ هزار و ۸۶۲ قرارداد خریدوفروش مسکن در شهر تهران به امضا رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.
  • شنبه 5 اسفند 1396 ساعت 16:39

مصطفی‌قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بهمن‌ماه سال جاری ۲۰ هزار و ۸۶۲ مبایعه‌نامه به امضا رسید که با توجه به تعداد مبایعه‌نامه‌های بهمن‌ماه ۱۳۹۵ که بالغ بر ۱۹ هزار و ۲۰۲ مورد بود، آمارها حاکی از افزایش ۸.۶ درصدی تعداد قراردادهای خریدوفروش املاک دارد.

وی افزود: در کل کشور نیز آمارها رشد ۱۰.۶ درصدی قراردادهای خریدوفروش املاک در بهمن‌ماه را نشان می‌دهد. در بهمن‌ماه امسال ۶۴ هزار و ۶۷۴ مورد قرارداد خریدوفروش در کل کشور انجام شد. این در حالی است که سال گذشته ۵۸ هزار و ۴۷۱ قرارداد خریدوفروش به امضا رسیده بود.

خسروی همچنین آمار اجاره‌نامه‌ها را کاهشی دانست و گفت: در سطح شهر تهران قراردادهای اجاره در بهمن‌ماه ۲۹ درصد کاهش یافت. در این ماه ۱۳ هزار و ۷۴۰ قرارداد اجاره منعقد شد این در حالی است که بهمن‌ماه سال ۱۳۹۵ تعداد اجاره‌نامه‌ها ۱۷ هزار و ۷۷۷ مورد بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به قراردادهای اجاره در کل کشور نیز گفت: آمارهای بهمن نشان می‌دهد در کل کشور نیز شاهد کاهش ۲۳ درصدی اجاره‌نامه‌ها هستیم. در بهمن‌ماه امسال ۴۵ هزار و ۱۱۸ مورد قرارداد اجاره در کل کشور به امضا رسید که با توجه به ۵۵ هزار و ۴۶۲ مورد اجاره‌نامه‌های سال گذشته آمارها حاکی از کاهش ۲۳ درصدی این نوع قراردادها دارد.


ثبت نظر

ارسال