تازه‌ترین اظهارنظر آخوندی درباره نظام مهندسی

پنجره ایرانیان؛ وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین اظهارنظر خود درباره نظام مهندسی گفته که از دچار شدن سرنوشت مهندسان به توزیع کوپن قلبش به درد می‌آید.
  • دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 ساعت 11:30

به گزارش ایسنا، تنش‌ها بین سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی، فعلا تا زمان تشکیل جلسه‌ای پنج نفره با حضور حبیب‌الله بیطرف، احمد خرم، فرج‌الله رجبی، عباس آخوندی و حامد مظاهریان که رجبی رییس نظام مهندسی پیشنهاد آن را داده، مسکوت مانده است. اما طبق آخرین واکنش عباس آخوندی به مبحث نظام مهندسی به نظر نمی‌رسد وزیر از مواضع قبلی خود کوتاه بیاید.

عباس آخوندی از اواخر سال گذشته در حمایت از "آیین‌نامه کنترل ساختمان" سه بخشنامه عدم دریافت پنج درصد از حقوق مهندسان، حق انتخاب مهندس توسط مالک و عدم اشتغال کارکنان ۱۲ دستگاه در نظام مهندسی ساختمان را صادر کرد که واکنش‌هایی را از سوی نظام مهندسی به دنبال داشت. سپس پروانه اشتغال به کار حسن قربانخانی رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران به دلیل بی‌توجهی به بخشنامه‌های وزیر، معلق شد.

رجبی اعلام کرده که برکناری قربانخانی را قبول ندارد و او را هم‌چنان رییس نظام مهندسی تهران می‌داند. شاید به همین دلیل جلسه جایگزینی عضو علی‌البدل به جای قربانخانی هنوز برگزار نشده است. رجبی سپس در گفت‌وگو با ایسنا خبر داد که به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد مذاکره داده است.

اما دیروز وزیر راه و شهرسازی درخصوص مبحث نظام مهندسی، آن را به توزیع کوپن تشبیه و بیان کرد: "وجودم با مشاهده این صحنه از صمیم قلب به دردآمده و متاثر می‌شود زیرا مهندسی که باید به خلق ارزش افزوده بپردازد، حال به چنین سرنوشتی دچار شده است که در صورت تلاش برای تغییر آن نیز چه داستان‌ها و اتفاقاتی به وجود می‌آید. اطمینان دارم که جامعه معماران، مهندسان و مدیران ارشد ایران حتما از این نگاه حمایت می‌کنند و شرایطی را پدید می‌آورند که رویکرد تمدن ایران‌شهری در زندگی معاصر بازخوانی شده و آثار ارزشمندی در این دوره نیز از ایرانیان به جای گذاشته شود".


ثبت نظر

ارسال