عرضه گسکت pilastom را از تجهیزگستر پارمیس بخواهید

پنجره ایرانیان:بازهم یک اقدام کاملا حرفه‌ای و بازهم عرضه تخصصی یک کالا برای فعالان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران و بازهم تبلور خلاقیتی دیگر از مدیران شرکت تجهیزگسترپارمیس. شرکتی که عضوی از شرکت یراق‌گستر‌پرشین است که خود با عرضه تخصصی یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی خوش درخشیده‌است.
  • پنجشنبه 23 آبان 1392 ساعت 10:2

باور هر دو شرکت یکی است؛ رعایت اخلاق حرفه‌ای و حضور تخصصی در بازار. تجهیزگستر‌پارمیس یک شرکت مستقل است که رسالت و هدف خویش را عرضه تخصصی گسکت‌های مورد استفاده در صنعت در و پنجره قرار داده و حالا با یک برند شناخته ‌شده جهانی از گروه صنعتی پیکاسان ترکیه، خیال همه سازندگان در و پنجره و مصرف‌کنندگان را راحت کرده، چرا که گسکت‌ها ساخته شده از مواد اولیه پایه کائوچو و ای‌پی‌دی‌ام به همه نگرانی‌ها پایان داده است و 20 سال ضمانت خود نشانی است از کیفیت کم‌نظیر گسکت‌ها که در اختیار داشتن آنها فقط با یک تماس شدنی است و کارشناسان شرکت تجهیزگستر پارمیس پاسخگوی شما هستند.

خبرنگار پنجره ایرانیان در روز دوم چهارمین نمایشگاه‌بین‌المللی صنایع در و پنجره ایرانیان به سراغ این شرکت رفت و با ERKAN CANPOLAT مدیر عامل گروه صنعتی پیکاسان ترکیه، هومن فروهرنیا مدیر‌عامل، همایون فروهر‌نیا، مدیر فروش و علی خـرم مدیر بازرگانی تجهیز‌گستر‌پارمیس گفتگوی صریح و کوتاه انجام‌داده که می‌خوانید:

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید.

  • تجهیزگسترپارمیس؛ عضوی از خانواده پیکاسان

ERKAN CANPOLAT مدیرعامل گروه صنعتی پیکاسان می‌گوید: علت انتخاب شرکت تجهیزگسترپارمیس اعتماد به تجربه و تخصص بالای مدیران این شرکت بوده و ما تجهیزگستر‌پارمیس را عضوی از خانواده گروه صنعتی پیکاسان می‌دانیم و به حضوری مادام‌العمر در بازار ایران می‌اندیشیم.

  •  آقای ERKAN CANPOLAT گفتگو را با شما شروع می‌کنم، ابتدا بفرمایید که گروه صنعتی پیکاسان کائوچوی ترکیه در چه سالی و با چه هدفی راه‌اندازی شده و چرا اقدام به تولید و عرضه گسکت‌ها(درزبند)ی در و پنجره کرده است؟

گروه صنعتی پیکاسان کائوچو ترکیه در سال 1970 میلادی ترکیه با هدف تولید لاستیک‌های درزبندی خودروهای سواری تاسیس شد، تا اینکه 20 سال بعد از این تجربه درخشان و به دست‌آوردن موفقیت‌های فراوان، در سال 1990 میلادی همزمان با پیشرفت صنعت ساختمان در کشور ترکیه، این گروه صنعتی به عنوان دومین تولیدکننده لاستیک‌های ای‌پی‌دی‌ام (EPDM)، اقدام به تولید گسکت‌های ای‌پی‌دی‌ام برای مصارف ساختمانی کرد و البته همان‌طور که قابل پیش‌بینی هم بود، خیلی سریع جای خود را نه در بازار ترکیه که در دیگر کشورهای جهان هم باز کرد.

  •  علت استقبال از گسکت‌های ای‌پی‌دی‌ام پیکاسان در بازار ترکیه و دیگر کشورهای جهان را در چه می‌دانید؟

ببینید! ما به واسطه تجربه طولانی و بهره‌گیری از دانش روز، محصولی کاملا استاندارد و قابل رقابت در سطح جهانی به بازار عرضه کرده‌ایم و بازخورد بسیار خوبی هم از بازار گرفتیم به نحوی که در حال حاضر فقط در سطح خاورمیانه، دو شرکت در ترکیه در زمینه تولید گسکت در و پنجره فعالیت دارند که یکی از آنها گروه صنعتی پیکاسان است.

  • اصلا چرا بازار ایران را انتخاب کردند و با چه شناختی وارد بازار کشور ما شدند؟

برای اولین بار با حضور در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان ایران در سال 90، با توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در صنعت ساختمان ایران آشنا شدیم و البته خیلی پشیمان هستیم که چرا زودتر وارد بازار ایران نشده بودیم. البته یکی از جدی‌ترین دلایل تاخیر گروه صنعتی پیکاسان برای عرضه گسکت‌های در و پنجره، نداشتن یک شریک تجاری خوب و قابل اعتماد بود. اما وقتی در نمایشگاه صنعت ساختمان سال 1390 با مدیران و کارشناسان گروه تجهیزگسترپارمیس آشنا شدیم و نسبت به توانمندی‌ها و اعتبار آنها در بازار ایران تحقیقات کافی انجام دادیم، مصمم شدیم تا حضوری موفق و موثر در بازار و صنعت ساختمان ایران داشته باشیم و مطمئن هستیم سهم قابل توجهی از بازار ایران در اختیار این محصول باکیفیت قرار خواهد گرفت. چرا که داشتن یک شریک و همکار خوب برای عرضه یک کالای با کیفیت نظیر محصولات پیکاسان، نیمی از موفقیت در تجارت و تولید را تضمین می‌کند. از سوی دیگر در خصوص حضور در بازار و صنعت ساختمان ایران به دلیل جوان بودن اکثریت جمعیت و نیاز بالا به ساخت مسکن و قرارگرفتن این کشور در مسیر توسعه و پیشرفت به این نتیجه رسیده‌ایم که به هیچ عنوان نباید رقابت در بازار ایران را دست‌کم گرفت و از کنار آن به سادگی گذشت.

  • حتما می‌دانید که  فعالان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران شناخت و اعتماد بالایی به مدیران و کارشناسان شرکت تجهیزگسترپارمیس دارند چرا که این شرکت عضوی از گروه موفق و پیشرو یراق گسترپرشین محسوب می‌شود. آیا این تضمین را می‌دهید که حضور شما در بازار ایران تداوم داشته باشد؟

بگذارید صادقانه و شفاف اعلام کنم که ما شرکت تجهیزگسترپارمیس را به عنوان یک مشتری انتخاب نکرده‌ایم، بلکه آنها را عضوی از خانواده و گروه صنعتی پیکاسان می‌دانیم. بنابراین هم خیال شما راحت باشد و هم فعالان صنعت در و پنجره ایران مطمئن باشند که ما به یک همکاری مادام‌العمر با شرکت ایرانی تجهیزگسترپارمیس فکر می‌کنیم. سابقه طولانی گروه صنعتی پیکاسان در سایر کشورهای جهان هم این مساله را تایید می‌کند که انتخاب همکاران و شرکای تجاری در دیگر کشورها درست بوده و این موضوع در ارتباط با همکار ایرانی‌مان صدق می‌کند و ما به بازی برد – برد در تجارت در بازار ایران با شرکت تجهیزگسترپارمیس اعتقاد داریم، چرا که تخصص و تجربه همکاران ما در ایران این موضوع را اثبات کرده است.

  • انتخاب پیکاسان انتخاب کیفیت بود

هومن فروهرنیا، مدیر عامل تجهیز گستر پارمیس در پاسخ به این سوال که چرا گروه صنعتی پیکاسان را برای همکاری انتخاب کرده‌اند؟ با اشاره به سابقه و تخصص این شرکت در تولید گسکت یا همان لاستیک‌های درزبندی مورد استفاده در صنایع مختلف می‌گوید: امیدواریم که همکاری گروه صنعتی پیکاسان ترکیه با شرکت تجهیزگسترپارمیس برای سال‌های طولانی ادامه پیدا کند. او تاکید می‌کند که علت انتخاب پیکاسان برای همکاری با تجهیزگستر پارمیس، کیفیت بالا و دارای استانداردهای فنی جهانی محصولات این گروه صنعتی بوده است.

  •  آقای فروهرنیا به عنوان مدیرعامل تجهیزگسترپارمیس توضیح دهید که چرا این برند را برای عرضه تخصصی گسکت در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی انتخاب کردید؟

واقعیت این است که ما قبل از آغاز فعالیت تجاری خود با گروه صنعتی پیکاسان مطالعات زیادی هم روی کیفیت فنی گسکت‌ها انجام دادیم و هم با بررسی‌های میدانی تلاش کردیم تا شناخت خوبی از نیازهای واقعی سازندگان در و پنجره به لاستیک‌های درز بندی پیدا کنیم که در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که محصولی که پیکاسان تولید و عرضه می‌کند، هم به دلیل حسن سابقه این گروه موفق صنعتی و هم در اختیار داشتن گواهی‌نامه‌های استاندارد معتبر جهانی، انتخاب پیکاسان برای عرضه تخصصی گسکت به سازندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی بهترین گزینه ممکن است و به همین دلیل تاکید می‌کنم که انتخاب پیکاسان از سوی تجهیزگستر پارمیس انتخاب کیفیت بود و خدمات برتر.

  • اشاره کردید به حساسیت شما در شرکت تجهیزگستر پارمیس روی کیفیت فنی گسکت‌های در و پنجره یوپی‌وی‌سی، بفرمایید که لاستیک‌های درزبندی گروه صنعتی پیکاسان از چه استانداردهایی برخوردار است؟

در حال حاضر تمامی گسکت‌های تولیدی گروه صنعتی پیکاسان، استاندارد دین آلمان را در زمینه استفاده از مواد اولیه باکیفیت، استاندارد تیاسای ترکیه را در زمینه تولید محصول با کیفیت و گواهی‌نامه استاندارد کیفیت از کشور آمریکا را در اختیار دارد که این‌ها بخشی از استانداردهای معتبری است که پیکاسان موفق به اخذ آن شده‌است. از سوی دیگر چون گروه صنعتی پیکاسان، جزو اولین شرکت‌هایی است که به بازار اروپا مخصوصا کشورهای آلمان، اتریش، فرانسه و بلژیک به صورت مستقیم کالا صادر می‌کند و دفتر ثبت شده در آلمان دارند، به همین دلیل شرکت تجهیزگستر پارمیس همکاری به پیکاسان را آغاز کرد به نحوی که نخستین نمایندگی پیکاسان در منطقه خاورمیانه در کشور ایران و از طریق همکاری با تجهیزگستر‌پارمیس رقم خورده است.

  • حتما می‌دانید که شرایط آب و هوایی ایران بسیار متفاوت است و بسیاری از کلانشهرهای ایرانی از آلودگی هوا و صدا آسیب‌پذیر شده‌اند. این سوال مطرح است که آیا گسکت‌های تولیدی گروه صنعتی پیکاسان با شرایط آب و هوایی سرد برخی شهرها و بسیار گرم در مناطق جنوبی ایران و ... همخوانی دارد؟

ورای حسن سابقه و تخصص گروه صنعتی پیکاسان در ارائه محصولات با کیفیت و استاندارد جهانی، این نکته حایز اهمیت است که یکی از مزایای محصولات ساخته شده از مواد اولیه پایه کائوچو این است که لاستیک‌ها یا گسکت‌های ساخته شده از این مواد اولیه باکفیت، مخصوصا ای‌پی‌دی‌ام در شرایط آب و هوایی منفی 45 درجه تا مثبت 130 درجه سانتیگراد کیفیت خود را حفظ می‌کند، به همین دلیل احتمال افت کیفیت محصولات در شرایط آب و هوایی ایران غیرممکن است و به جرات می‌توانم بگویم که پیکاسان تنها شرکتی است که تولیدات خود را در شرایط سخت تا 20 سال گارانتی می‌کند. از این رو یکی از دلایل انتخاب پیکاسان از سوی تجهیز گستر‌پارمیس همین مساله است که کیفیت گسکت‌های در شرایط آب و هوایی مختلف ایران هرگز تغییری نمی‌کند. ارائه ضمانت‌نامه 20 ساله به این دلیل است که این محصول تست‌های تخصصی لحظه‌ای را در خطوط تولید طی می‌کند و این گسکت‌ها در سطح جهانی عرضه می‌شود و ما مصمم هستیم تا  با عرضه باکیفیت‌ترین گسکت به فعالان صنعت در و پنجره ایران، از حقوق و منافع آنها صیانت کنیم چرا که رعایت حقوق مشتریان در تجهیزگستر پارمیس اصل نخست محسوب می‌شود.

  • اولویت نخست تولیدکنندگان در و پنجره ایران

همایون فروهرنیا، مدیر فروش در تمام روزهای نمایشگاه صنعت در و پنجره باید پاسخگوی پرسش‌ها و خواسته‌های مشتریانی باشد که انتخاب اولشان در تامین گسکت‌های در و پنجره یوپی‌وی‌سی، شرکت تجهیزگستر‌پارمیس است. از او درباره اختلاف نظرها درباره کیفیت گسکت‌های مورد استفاده در برخی واحدهای تولیدی پرسیدیم که نظر او قابل تامل و تعمق است. این گفتگوی کوتاه را بخوانید:

  •  صنعت درو پنجره یوپی‌وی‌سی در ایران یک صنعت جوانی است و اختلاف نظر در بین فعالان این صنعت هم کم و بیش دیده می‌شود. برخی مدافع پروفیل‌های گسکت سرخود هستند و برخی منتقد آن. از شما به عنوان مدیر فروش شرکت تجهیزگستر پارمیس می‌پرسم که ریشه این اختلاف نظر کجاست؟

بگذارید از یک مثال در صنعت دیگر پاسخ سوال شما را بدهم. اگر قرار بود که لاستیک یا گسکت‌های سرخود فاقد پایه کائوچو یا ای‌پی‌دی‌ام که روی کالاها نصب می‌شود ، یک مزیت محسوب شود، چرا در صنعت خودروسازی این کار را نمی‌کنند؟  ببینید! تجربه استفاده از لاستیک‌ها در صنایع استراتژیک و حیاتی مثل صنعت خودروسازی یا هواپیما نشان می‌دهد که باید از لاستیک‌هایی استفاده شود که پایه مواد اولیه آن از کائوچو و به خصوص ای‌پی‌دی‌ام باشد. واقعیت این است که برخی لاستیک‌ها و گسکت‌های تولید شده و یا مورد استفاده در برخی صنایع از جمله صنعت در و پنجره از مواد اولیه غیر از ای‌پی‌دی‌ام و دارای پایه کائوچو ساخته شده به این دلیل که هزینه تولید را پایین بیاورند. اما اصلا کیفیت و استانداردهای لازم را ندارند. شما ببینید برخی تولیدکنندگان پروفیل با یک دستگاه اکستروژن 20 هزار دلاری اقدام به نصب گسکت روی پروفیل می‌کنند، در حالی که یک کارخانه تولید گسکت با میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری احداث می‌شود و به همین دلیل است که در کل منطقه آسیا و خاورمیانه تنها دو شرکت در ترکیه اقدام به تولید گسکت یا همان لاستیک درزبند با مواد اولیه پایه کائوچو و ای‌پی‌دی‌ام می‌کنند که یکی از آنها گروه صنعتی پیکاسان است. هرچند ممکن است این با این اظهارنظر مورد غضب تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پروفیل هم قرار بگیریم که طبیعی است چرا سود هنگفتی ممکن است از دست بدهند. اتفاقا این سوال مهمی است که شما مطرح کردید. ببینید در کشوری مثل ترکیه که الان چهل سال است، صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی سابقه دارد، رقابت برای ارائه محصول باکیفیت بالاست و این سوال مطرح است که اگر لاستیک پنجرهای در طبقه 20 یا 50 یک ساختمان خراب شود، چه کسانی باید هزینه آن را پرداخت کنند؟ آنکه محصول بی‌کیفیت به بازار عرضه می‌کند یا مصرف‌کننده نهایی؟ به همین خاطر لاستیک‌ها و گسکت‌های ای‌پی‌دی‌ام امروزه در صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی از اهمیت بالایی برخورد است و ما امیدواریم این نگاه اشتباه هم در صنعت یوپی‌وی‌سی ایران تغییر کند و لاستیک ای‌پی‌دی‌ام اولویت نخست تمام تولیدکننده‌های با کیفیت ایران باشد.

  •  شما در مقام مدیر فروش تجهیزگستر پارمیس استقبال بازار از گسکت‌های پیکاسان را چگونه می‌بینید و برای سهولت دسترسی به این محصول چه برنامه‌ای دارید؟

بازخورد بسیار خوبی را تاکنون از سوی فعالان صنعت در و پنجره دریافت کرده‌ایم و با توجه به افزایش سطح تقاضا مصمم هستیم تا در برنامه‌ریزی تجهیز‌گستر‌پارمیس به گونه‌ای عمل کنیم که کالای سفارش داده شده در کمترین زمان ممکن به دست مشتریان شرکت برسد. چرا که ما مصمم به عرضه تخصصی گسکت هستیم و این یک راهبرد در برنامه فروش شرکت تجهیز گستر پارمیس محسوب می‌شود. 

فقط به تخصصگرایی میاندیشیم

علی خرم، در مقام مدیر بازرگانی شرکت تجهیزگستر‌پارمیس مسوولیت‌پذیر است و صریح‌الهجه، تا آنجا که خود را موظف می‌داند نظر مشتریان را دقیق گوش کند و نظر ایشان را برآورده سازد. او تاکید می‌کند که تجهیزگستر‌پارمیس همان راهبردی را دنبال می‌کند که یراق‌گستر‌پرشین بنیان نهاده است و باور او تخصصی فکر کردن و تخصصی کار کردن است و حالا در تجهیزگستر‌پارمیس فقط به یک مهم می‌اندیشید. عرضه تخصصی گسکت‌ها یا همان لاستیک‌های درزبندی در و پنجره.

  •  چرا شرکت یراق‌گستر‌پرشین که در زمینه عرضه یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی فعالیت دارد و از سابقه درخشانی هم برخوردار است، خود به عرضه گسکت پیکاسان روی نیاورد و تصمیم بر این شده که این مهم بر دوش شرکتی دیگر گذاشته شود که نتیجه آن تولدی دیگر در خانواده یراق‌گستر‌پرشین به نام تجهیزگستر‌پارمیس بود؟

سوال خوبی مطرح کردید. شما خوب می‌دانید که شرکت یراق‌گسترپرشین سال‌هاست که در زمینه یراق‌آلات در و پنجره یوپی‌وی‌سی به صورت تخصصی کار می‌کند و شرکت دومی به نام تجهیزگسترپارمیس  به عنوان عضوی از شرکت یراق‌گستر‌پرشین تاسیس شده است که فقط و فقط به صورت تخصصی در زمینه فروش گسکت‌های ای‌پی‌دی‌ام فعالیت می‌کند. ما خود را متعهد به تخصصی فکرکردن می‌دانیم و هدف ما صرفا فروش یک محصول به عنوان یک فعالیت تجاری نیست. بلکه با تجهیزگستر‌پارمیس و فعالیت تخصصی در زمینه عرضه گسکت می‌خواهیم اهمیت و ضرورت استفاده از یک گسکت خود و معتبر در سطح جهانی در ارتقای کیفیت و بالابردن مزیت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی را نشان دهیم چرا که مهمترین مزیت در و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی عایق بودن آنها در برابر آلودگی هوا، آلودگی صدا و البته جلوگیری از هدر رفت انرژی است.

  • به عنوان مدیربازرگانی تجهیزگستر پارمیس بفرمایید که آیا گسکت‌های پیکاسان از این انعطاف برخوردار هستند که تمام مقاطع پروفیل را پوشش دهد؟

قطعا همین طور است. وقتی یک شرکتی فقط برای عرضه تخصصی گسکت در و پنجره راه‌اندازی شده، مشخص است که می‌خواهیم با مطالعه روی مقاطع مختلف پروفیل و همکاری با شرکت‌های تولیدکننده یا عرضه‌کننده پروفیل، گسکت کاملا مناسب آن را در اختیار سازندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران قرار دهیم. ما اطلاعات فنی و مشخصات پروفیل‌های مورد استفاده در بازار ایران را جمع‌آوری و تحلیل می‌کنیم و پس از آن این اطلاعات در در اختیار گروه صنعتی پیکاسان قرار می‌دهیم تا نسبت به تولید و عرضه گسکت‌های مورد نیاز اقدام شود.

  • استقبال فعالان صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران از محصولات و خدمات شرکت تجهیزگسترپارمیس چگونه بوده است؟

تا کنون که سطح رضایت‌مندی مشتریان خوب گزارش شده اما تاکید می‌کنم که این تازه آغاز یک همکاری بین تجهیزگسترپارمیس و سازندگان در و پنجره است و ما به دلیل اهمیتی که برای سازندگان و مونتاژکاران در و پنجره یوپی‌وی‌سی کشورمان هستیم، لاستیک‌های EPDM وارداتی را با برند PILASTOM که یک برند صادراتی در اروپاست و و تمامی تست‌های مورد نظر اروپایی را گذرانده، انتخاب کرده‌ایم. واقعیت این است که اصلا فکر نمی‌کردم در مدت کوتاه حضور تخصصی این شرکت در بازار با استقبال بالایی مواجه شویم به گونه‌ای که پس از چندماه به دلیل حجم تقاضای بالا ناچار شدیم به سمت دپوی کالا برای چندماه نیاز بازار حرکت کنیم و به دلیل شناخت خوبی که فعالان صنعت در و پنجره از یراق گستر پرشین دارند، مطمئن هستیم که کالاها و خدمات تجهیزگستر‌پارمیس هم با اعتماد و رضایت مشتریان مواجه خواهد شد و به همین دلیل برای برآورده ساختن نیاز مشتریان بالقوه هم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای صورت گرفته که در سال آینده جزییات آن را اعلام خواهیم کرد.

پنجره ایرانیان، سال ششم، شماره 65.اسفندماه 91


ثبت نظر

ارسال