پیشرو پاسارگاد؛ پیشرو در تولید توری‌های نسل جدید پنجره

  • پنجشنبه 23 آبان 1392 ساعت 11:53

اشاره: مهندس شکرچی از نام‌آشناترین تولیدکنندگان نسل جدید توری‌های نسل جدید در و پنجره در ایران است که یک اصل را هرگز کنار نمی‌گذارد: کیفیت در تولید، تنوع در محصول و رعایت همیشگی حقوق مصرف‌کننده. یک سال پس از گفتگو با مدیرعامل شرکت توریساز پیشروپاسارگاد بهانه‌ای بود تا دوباره سراغ او برویم و ببینیم او و همکاران‌اش چه تحولاتی در تولید و عرضه توری‌های نسل جدید در و پنجره ایجاد کرده‌اند؟ خودش می‌گوید می‌خواهم در عمل محصولات جدید این شرکت در بازار محک بخورد و مطمئن از استقبال بازار و مردم است و اگر غیر از این بود، افزایش ظرفیت تولید دلیل نداشت مگر اینکه بر یک اصل مسلم در علم اقتصاد تاکید کنیم که افزایش ظرفیت تولید یعنی افزایش تقاضا، یعنی اینکه مردم به استقبال این کالا آمده‌اند.در آستانه جشن تولد سه سالگی شرکت توری‌ساز پیشرو پاسارگاد با مهندس شکرچی همکلام شدیم تا نه فقط از آینده این شرکت که از چشم‌انداز صنعتی شدن تولید توری‌های در و پنجره بگوید و موانع و خطرات پیش رو و پاسخ این سوال را دریابیم که ملاک انتخاب یک توری خوب و استاندارد چیست؟ این گفتگو را از دست ندهید.

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید.

به عنوان سوال نخست بفرمایید پس از گفتگوی یک سال پیش با نشریه پنجره، چه تحولاتی در شرکت صنعتی توری‌ساز پیشرو پاسارگاد رخ داده است؟

طی یکسال گذشته تا به امروز، این شرکت پیشرفت‌های شایانی در تولید محصولات خود و ارائه خدمات به مشتریان داشته است که می‌توان به افزایش ظرفیت تولید و انجام بیشتر فرآیند تولید قطعات در داخل مجموعه شرکت اشاره کرد.

 اما بسیاری می‌خواهند بدانند شرکت توری‌ساز پیشروپاسارگاد در آستانه جشن تولد 3 سالگی‌اش چه تنوعی در محصولات و خدمات خود ایجاد کرده است؟

باید منتظر رونمایی از محصولات جدید در بهار امسال باشیم. چرا که این شرکت تا پایان فصل بهار محصولاتی جدید را به بازار عرضه می‌کند که قطعا مورد توجه و استقبال قرارخواهد گرفت .

 روند استقبال بازار از محصولات و خدمات توریساز پیشرو پاسارگاد به عنوان یکی از مجموعه‌های تولیدی مبتکر و پیشگام در صنعت توری‌های مدرن در و پنجره به ویژه در یک سال اخیر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

باتوجه به این موضوع که تجربه مدیران شرکت توری‌ساز پیشرو پاسارگاد منحصر به دو سال  فعالیت این شرکت نبوده و با شناختی که از بازار و مشتریان خود دارد، بخصوص در یکسال اخیر با استقبال بسیار خوبی مواجه گردیده و بر تعداد مشتریان وفادار این مجموعه افزایش یافته است.

 شما در یک سال اخیر نمایندگی و دفتر فروشی در شهرتهران راه‌اندازی کرده‌اید، چرا و با چه هدفی؟ آیا قصد توسعه دفاتر فروش را دارید؟

واحد بازرگانی این شرکت با برنامه‌ریزی بر بازارهای هدف موجود و تقسیم‌بندی آنها، اقدام به تاسیس دفتر فروشی مجزا برای ارتباط مستقیم با مصرف‌کننده نهایی و دستیابی به بازار مصرف‌کننده نهایی (End User) کرده و برای دستیابی به بازارهای هدف دیگر نیز دفاتر فروشی را در آینده در نقاط دیگری تاسیس خواهیم کرد.

 چه انتظاری از شرکت‌های مهندسی ساختمان، انبوه‌سازان  و تولیدکنندگان در و پنجره دارید تا جایگاه واقعی صنعت توری در کشور اهمیت عملی پیدا کند؟

باتوجه به نقش این دسته از مشتریان که به عنوان پل ارتباطی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده هستند، انتظار می‌رود که این همکاران عزیز جهت رفاه حال مشتریان خود با همکاری و تعامل با این مجموعه، به معرفی و ارائه این دسته از محصولات که نیاز هر ساختمان می‌باشد، پرداخته و مصرف‌کننده را از وجود این محصولات آگاه ساخته و مشتریان  و مردم را از سردرگمی در بازار نجات دهند.

 خوشبختانه صنعت تولید توری با تهدید خارجی مواجه نیست، اما توری‌سازهای سنتی و به قول معروف توری‌سازهای موتورسوار در کشور سهم بالایی در بازار دارند؟ پیشنهاد شما چیست و آیا فعالیت این افراد مانع پیشرفت صنعت نوین توری نیست؟

ببینید! به دلیل وسعت بازار مصرف توری در سطح کشور، فعالیت توری‌سازان سنتی تداخلی با فعالیت توری‌سازان صنعتی نداشته است و حتی ما شاهد آن بوده‌ایم که بسیاری از تولیدکنندگان سنتی نیز درکنار محصولات خود، محصولات نوین را نیز به فروش می‌رسانند که این خود نشان‌دهنده آن است که بازار مصرف به سمت و سوی محصولات جدید درحرکت است. اما انتظار می‌رود که همه تولیدکنندگان سنتی توری ، محصولات خود را با توری‌های نوین که از کیفیت بالای مواد اولیه و تکنولوژی‌های جدید همراه است، جایگزین کنند تا در عرصه رقابت جایی برای خودنمایی داشته باشند.

 فکر می‌کنید مهمترین مانع توسعه و گسترش کمی و کیفی این صنعت در سراسر کشور چیست و چه راهکاری برای آن دارید؟

نخست عدم شناخت گسترده مردم ازاین نوع محصولات که مستلزم تبلیغات گسترده است و دوم وجود رقابت‌های ناسالم در این صنف و ارائه محصولاتی با کیفیت  پایین و عدم پشتیبانی محصولات و خدمات پس از فروش  نامناسب، که به نوعی ضد تبلیغ برای این محصولات محسوب می‌شود.  برای رفع موانع فوق  با انجام تبلیغات و فرهنگ‌سازی استفاده از این محصولات و ایجاد اتحادیه برای این صنف و استانداردسازی محصولات و سازماندهی این صنعت، می‌توان موجبات پیشرفت آن را ایجاد کرد.

 طبیعی است که نوسان نرخ ارز و بالارفتن هزینه مواد اولیه و تولید در یک سال اخیر زیاد بوده است، تاثیر نوسانات نرخ ارز و افزایش هزینه مواد اولیه بر صنعت توری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

همانطور که اشاره کردید، نوسانات نرخ ارز، افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه و عدم ثبات قیمت، مشکلات ناشی از تحریم، اختلال در ورود بعضی از مواد اولیه مصرفی و تورم موجود، همه و همه باعث افزایش قیمت تمام شده و هزینه‌های تولید شده که این امر تاثیر مستقیمی بر قیمت فروش محصولات گذاشته است.

 ظرفیت تولید شما الان چگونه است و برنامه شما برای پاسخ به نیازها و تقاضاهای احتمالی در یک پروژه بزرگ چیست و زمان تحویل کالا چه میزان طول می‌کشد؟

ظرفیت تولید این مجموعه در حال حاضر به میزان 300 دهانه توری است که با برنامه‌ریزی‌ها و تغییرات انجام گرفته در فرآیند تولید، این رقم به 500 دهانه توری در روز خواهد رسید و زمان تحویل نیز حداکثر 7 روز کاری خواهد بود.

 بیشتر مردم شناخت‌شان از توری معطوف به فصل گرم سال است؟ آیا واقعا توری در و پنجره یک محصول فصلی است؟

به دلیل شرایط خاص اقلیمی کشور، نیاز به استفاده از توری در تمام ایام سال در مناطق مختلف احساس می‌گردد و فعالیت این شرکت فقط مختص به زمان خاصی از سال نیست. ولی بطور کلی زمان استفاده از توری محدود به مدت زمانی است که دمای هوا برای بازکردن درب و پنجره‌ها مناسب باشد.

 کاهش دید، تغییر رنگ و تاب برداشتن 3 گلایه عمده مردم از توری‌ها است، محصولات شرکت شما تا چه میزان این نگرانی‌ها و گلایه‌ها را رفع می‌کند؟

بگذارید قدری فنی‌تر و تخصصی‌تر به این پرسش شما پاسخ دهم. نخست اینکه با توجه به اینکه توری به صورت پارچه‌ای با بافت شبکه‌ای است و نامرئی نیست، در کاهش میزان دید تاثیر می‌گذارد که البته این تاثیر در حدود 5 درصداست و بشما این امکان را می‌دهد که تا 95درصد دید طبیعی خود را داشته باشید. دوم اینکه تغییر رنگ پروفیل، به دلیل استفاده از رنگ‌هایی با کیفیت پایین و در بیشتر موارد و یا استفاده از رنگ‌هایی استد که مناسب استفاده بر روی پروفیل  آلومینیوم نیستند که شامل رنگهای مایع ، اسپری‌ها یا  به اصطلاح رنگ‌های اتومبیلی است که به صورت دستی ساخته می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالی که این واحد تولیدی با در اختیار داشتن خط رنگ الکترواستاتیک به روش  Powder Coatingو  استفاده از رنگ‌های پودری با رال رنگ‌های مشخص اقدام به رنگ آمیزی پروفیل‌های مصرفی خود می‌کند و محصولات خود را با بالاترین سطح کیفیت و تنوع رنگ تولید و به بازار عرضه می‌کند.در ارتباط با بخش دیگری از پرسش شما هم باید تاکید کنم که  دلیل خمیدگی یا به اصطلاح تاب برداشتن پروفیل‌ها نیز استفاده از پروفیل‌های نامرغوبی برمی‌گردد که از مواد اولیه ضایعاتی تولید می‌شود و  از سختی مناسبی برخودار نبوده و با کوچک‌ترین فشاری دچار خمیدگی می‌شوند، در حالی که پروفیلهای مورد استفاده در این مجموعه تماما از بیلت آلومینیوم 6063 تهیه و تولید می‌شوند که سختی بسیار بالایی دارند.

 مزیت نسبی و برتری محصولات شما نسبت به دیگر شرکت ها چیست؟

ببینید! محصولات این شرکت با انجام تحقیقات مهندسی طراحی و ساخته شده‌اند، بیشتر عملیات تولیدی شامل تزریق و تولید قطعات پلاستیکی توری‌ها توسط دستگاه تزریق پیشرفته EasyMaster ، اکسترود مقاطع نرم و نوارهای مصرفی در توری‌ها توسط دستگاه اکسترود پلاستیک و همچنین رنگ‌آمیزی پروفیل‌ها در خط رنگ الکترواستیک  و نهایتا برش و مونتاژ با استفاده از دستگاه‌های مخصوص تولید توری انجام می‌گیرد، به همین دلیل این مجموعه کاملا خود را از دیگر رقبای خود متمایز گردانده و این در حالی است که فعالیت دیگر تولیدکنندگان توری در کشور فقط به برش و مونتاژ پروفیل و یراق‌آلات خلاصه می‌گردد.

 چه توصیه‌ای به مردم و مصرف‌کنندگان دارید؟

توصیه ما، به عنوان اولین  و بزرگ‌ترین تولیدکننده توری‌های نوین به مصرف‌کنندگان عزیز این است که حتما در هنگام خرید این نوع محصولات به توانمندی‌های تولیدکننده در امر تولید و اجرا و خدمات پس از فروش دقت نمایند تا با خریدی مناسب از استفاده از توری‌های خود آسایش خیال را به خود و اعضای خانواده هدیه دهند.

 و سخن آخر شما و اگر نکته‌ای باقی مانده، بفرمایید؟

و به عنوان آخرین نکته لازم به اشاره است که شرکت توریساز پیشرو پاسارگاد از دل شرکت سایه‌بان توریساز با قدمت و تجربه‌ای 10 ساله خارج شده است و پس از تعطیلی  آن شرکت، عده‌ای از سودجویان با سوء استفاده از نام سایه‌بان توریساز اقدام به فروش محصولات خود تحت نام  این شرکت کرده‌اند که با پیگیری‌های انجام گرفته و همکاری مراجع قانونی این سودجویان تحت پیگرد قانونی قرارگرفته و با آنها برخورد قانونی خواهد گردید.

پنجره ایرانیان، سال ششم،شماره 67.اردیبهشت 92


ثبت نظر

ارسال