وین‌بست؛ همکاری دوستانه برای بهبود زندگی ایرانیان

پنجره ایرانیان:آنها سه دوست بودند که همکاری خود را برای بهبود زندگی ایرانیان رقم زدند. خودشان می‌گویند: ما مدیران شرکت دقیق طراحان تیوا یا همان برند شناخته شده وین‌بست، سه دوست بودیم که از همان ابتدا در کنار هم با بدترین شرایط ممکن کارمان را شروع کردیم و با بدترین شرایط ساختیم و سعی کردیم نامی را در صنعت ایران زمین زنده کنیم.
  • پنجشنبه 23 آبان 1392 ساعت 11:30

اشاره: آنها سه دوست بودند که همکاری خود را برای بهبود زندگی ایرانیان رقم زدند. خودشان می‌گویند: ما مدیران شرکت دقیق طراحان تیوا یا همان برند شناخته شده وین‌بست، سه دوست بودیم که از همان ابتدا در کنار هم با بدترین شرایط ممکن کارمان را شروع کردیم و با بدترین شرایط ساختیم و سعی کردیم نامی را در صنعت ایران زمین زنده کنیم. آقای مهندس سجودی( ریاست هیات مدیره)، سرکار خانم زارع( مدیرعامل) و جناب آقای زارع(مدیر فروش)، در گفتگو با پنجره ایرانیان با اشاره به چشم‌انداز ترسیم شده برای تولیدات در و پنجره یوپی‌وی‌سی و شیشه‌های دو یا چند جداره  با نشان وین‌بست تأکید کردند: هدف‌شان این است که گام‌های مؤثری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان بردارند و این همکاری دوستانه به بهبود زندگی ایرانیان منجر شود. مدیران جوان و تحصیل‌کرده این گروه صنعتی آینده‌دار می‌گویند: استفاده از ماشین‌آلات و ابزارهای پیشرفته اروپایی و نرم‌افزارهای طراحی پیشرفته و استفاده از کارگرهای ماهر و همچنین رعایت استانداردهای فنی در تولید و نصب در و پنجره یوپی‌وی‌سی باعث شده تا در مسیر تولید در شأن ایران و ایران زمین گام بردارند. گفتگوی خبرنگار ما با مدیران شرکت وین‌بست را بخوانید:

برای مشاهده فایل پی دی اف اینجا کلیک کنید.

  • چه سالی این شرکت را تأسیس کردید و چه عاملی باعث شد تا صنعت پنجره یوپی‌وی‌سی را به عنوان زمینه فعالیت انتخاب کنید؟

از سال 1387 فعالیت خود را در زمینه تولید پنجره‌های یوپی‌وی‌سی آغاز کردیم. البته همان‌طور که در جریان هستید سازه‌های یوپی‌وی‌سی و صنعت تولید پنجره‌های دو جداره سال‌هاست که در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی به عنوان یکی از مؤثرترین راهکارهای کنترل مصرف انرژی در ساختمان شناخته شده است و در ایران نیز با توجه به قوانین مربوط به ساختمان‌سازی به ویژه مبحث19 مقررات ملی ساختمان، استفاده از این تکنولوژی برای بالا بردن استاندارد ساختمان‌ها و مصرف بهینه انرژی فراگیر شده است که همین امر مزید بر علت شد تا مجموعه تولیدی و صنعتی وین‌بست در صنعت نوپایی چون تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی و شیشه‌های دوجداره قدم گذارد.

  •  الان ظرفیت تولیدتان چگونه است؟

در حال حاضر شرکت وین‌بست به طور متوسط روزانه 100متر مربع پنجره دوجداره و شیشه صنعتی تولید می‌کند و بر اساس برنامه‌ریزی و اهداف شرکت امید است تولید خود را روزانه به بالای 300 متر افزایش دهیم.

  •  تنوع محصولات وین‌بست چگونه است؟

این شرکت در دو بخش به تولید درب و پنجره و شیشه فعالیت دارد که هر کدام در بخش خود محصولات متنوع متناسب با نیاز و سلایق مشتریان تولید می‌کنند و مشکلی از بابت تنوع در طراحی و تولید نداریم.

  •  ویژگی برجسته محصولات تولیدات شرکت نسبت به دیگر شرکت‌ها چیست؟

واقعیت این است که کیفیت بالا و صداقت، عاملی است تا مشتریان ما را به دیگر شرکت‌ها ترجیح می‌دهند.

  •  تا چه اندازه به حقوق مشتریان شرکت احترام می‌گذارید؟

بزرگترین سرمایه شرکت وین‌بست مشتریان هستند و به همین دلیل باید بالاترین ارزش و احترام را برای ایشان قائل هستیم.

  •  ارزشیابی شما از وضعیت سازندگان در و پنجره یوپی‌وی‌سی ایران و چالش‌های پیش‌روی آن‌ها چیست؟

متأسفانه بعضی از سازنده‌ها به صورت سنتی وارد این صنعت می‌شوند که این امر باعث می‌شود تا اسم این صنعت در جامعه مخدوش شود. البته مراکز آموزشی در کشور داریم که تازه‌واردها و افرادی که به صورت سنتی وارد این صنعت شده‌اند می‌توانند با شرکت در دوره‌های آموزشی دانش و تخصص خود را بالا ببرند نظیر مرکز فنی و حرفه‌ای چمران.

  •  ارزیابی شما از نگاه مردم به عنوان مصرف‌کننده نهایی به در و پنجره یوپی‌وی‌سی چگونه است؟ و فکر می‌کنید سازندگان درب و پنجره برای جلب رضایت حداکثری مردم با چه تهدیدهایی مواجه هستند؟

ببینید این صنعت در ایران یک صنعت نوپاست و مردم شناخت اولیه خوبی از مزایای در و پنجره یوپی‌وی‌سی دارند اما مشکل زمانی ایجاد می‌شود که برخی سازندگان در و پنجره استانداردهای فنی و الزاماتی نظیر استفاده از ورق‌های تقویتی گالوانیزه، گسکت‌ها و یراق‌آلات مرغوب و تولید و نصب استاندارد را جدی نمی‌گیرند و حتی برای فروش بیشتر حاضر به قیمت‌شکنی می‌شوند در حالی که در و پنجره تولیدی آنها فاقد استاندارد است. من فکر می‌کنم تداوم این وضعیت باعث خواهد شد تا مردم به عنوان مصرف‌کنندگان نهای ناراضی شوند و این یک تهدید جدی برای همه محسوب می‌شود.

 اشاره بسیار خوبی داشتند و در حال حاضر یکی از مشکلات و چالش‌های صنعت در و پنجره یوپی‌وی‌سی رویش و ریزش شرکت‌ها یا واحد‌های تولیدی است؛ به بیان دیگر، شاهد تولد ناقص و مرگ زودرس سازندگان در و پنجره هستیم. اگر از شما به عنوان یکی از شرکت‌های شناخته شده بخواهم در یک کلام راه نجات از این مرگ زودرس را بیان کنید، چه راهی را پیشنهاد می‌کنید؟

متوجه باشید که فقط در صنعت ساخت و تولید در و پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی این مشکل را نداریم. از این منظر مرگ شرکت‌های صنعتی و تجاری در سال‌های اخیر فراگیر شده است. پیشنهاد می‌شود کسانی که می‌خواهند وارد عرصه تولید و ساخت در و پنجره شوند حتما آموزش قبل از فعالیت را جدی بگیرند و با شناخت کامل وارد این عرصه شوند.

  •  برخی سازندگان درب و پنجره یوپی‌وی‌سی از نحوه سفارش کار توسط برخی سازندگان درب و پنجره در طرحهای مسکن شکایت دارند، نظر شما چیست؟

یکی از سیاست‌های شرکت وین‌بست صداقت است و هر شرکتی استراتژی کار و تولید خاص خود را دارد. ما تلاش و هدف خود را تولید استاندارد و استفاده از مواد اولیه با کیفیت تأیید شده است و اصلا افت کیفیت به بهانه رقابت را در دستور کار اهداف و استراتژی وین‌بست قرار نداده‌ایم.

  •  به عنوان یکی از شرکت‌های خوشنام در تولید در و پنجره دوجداره یوپی‌وی‌سی، کیفیت پروفیل‌های تولید داخلی را چگونه ارزیابی می‌کنید و و آیا فکر می‌کنید تولید کننده ایرانی پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی بتوانند در شرایط رقابت آزاد با تولید کنندگان خارجی به فعالیت خود ادامه دهند؟

ببینید صنعت یوپی‌وی‌سی جزء صنایع وابسته به صنایع پتروشیمی و نفت است و کشور ایران از نظر صنعت نفتی یک کشوری است که پیشرفت‌های زیادی کرده و جزء چند ماده اندک که از خارج وارد می‌شود، بقیه مواد پتروشیمی و پلیمری مورد استفاده در تولید پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی در خود ایران تولید می‌شود و همین چند مواد اولیه که از خارج از کشور وارد می‌شود، در برخی از مواقع به علت نوسانات ارز و تغییرات قوانین واردات و مهم‌تر از همه مسئله تحریم باعث شده تا برخی از مواقع پروفیل‌های ایرانی از کیفیت خوبی برخوردار نباشد. با این حال تأکید می‌کنم که پروفیل‌های یوپی‌وی‌سی ایرانی می‌تواند جزء پروفیل‌های رده بالای دنیا باشد.

  •  فکر می‌کنید در پیش گرفتن سیاست‌های تشویقی از سوی دولت تا چه میزان می‌تواند به استقبال مردم از درب و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی کمک کند؟

استفاده مردم ازدر و پنجره‌های یوپی‌وی‌سی به عنوان یکی از عوامل بهینه‌سازی مصرف انرژی درصنعت ساختمان نه تنها به نفع خود مردم بلکه به نفع خود دولت هم هست چرا که استفاده از درب وپنجره یوپی‌وی‌سی باعث می‌شود هزینه مصرف گاز و برق کاهش یافته و در صورت کاهش مصرف صادرات انرژی مازاد بر مصرف کشور‌های همسایه صادر خواهد شد و برای کشور ارزآوری دارد. به همین دلیل دولت برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان باید سیاست‌های تشویقی و تسهیلات ویژه‌ای را در نظر بگیرد.

  •  فکر نمی‌کنید تأسیس یک تشکل صنفی در صنعت درب و پنجره یوپی‌وی‌سی ضرورت داشته باشد؟

نه تنها صنعت تولید در و پنجره یوپی‌وی‌سی بلکه هر صنعت نوپایی که شروع به کار می‌کند، نیاز به یک تشکل صنفی دارد که مسئولیت نظارت بر پروفیل‌ها و یراق‌های مصرفی شرکت‌ها و در کل بر نحوه کار شرکت‌ها نظارت کند. چون هدف این صنعت بهینه‌سازی مصرف انرژی است اما تولید غیراستاندارد و استفاده از مواد نامرغوب باعث دورشدن از این هدف راهبردی می‌شود.

  •  الان سیستم فروش شما به چه صورتی است؟ محصولات تولیدی را مستقیم به خریدار تحویل می‌دهید یا اینه به فکر گسترش نمایندگان فروش خود در سراسر شهر‌ها هستید؟

سیستم فروش ما هم به صورت مستقیم و تحویل بی‌واسطه به سازندگان مسکن (خریداران) و هم ایجاد نمایندگی فروش در شهر‌های مختلف است.

  •  شما به عنوان تیم مدیریتی شرکت تا چه میزان در کار همکارانتان نظارت دارید؟

ببینید شرط ماندگاری در هر صنعتی شناخت و نظارت در کار همکاران است.این یک اصل در تجارت است و به طور کاملا متمرکز و نظام‌مند بر کلیه فرایند تولید تا نصب نظارت دقیق صورت می‌گیرد.

  •  الان شرکت وین‌بست در انتخاب پروفیل یوپی‌وی‌سی و یراق‌آلات به چه صورت عمل می‌کند؟

انتخاب پروفیل و یراق‌آلات با کیفیت همواره در اولویت گروه صنعتی وین‌بست قرار دارد.به همین دلیل کلیه خرید‌های ما مستقیماً یا از تولیدکننده معتبر است یا از شرکت‌هایی که مستقیماً و بدون واسطه واردکننده پروفیل و یراق‌آلات هستند، انجام می‌گیرد. چرا که باور وین‌بست این است که تهیه مواد اولیه مناسب از شرکت‌های معتبر باعث تولید با کیفیت می‌شود.

  •  چه خدماتی برای خریدار در نظر گرفته اید؟ آیا فقط قصد فروش دارید و بعد آن هیچ مسئولیتی نمی‌پذیرید یا اینکه خدماتی ویژه‌ای را در نظر گرفته‌اید؟

برای ما فروش محصول پایان کار نیست، بلکه آغاز یک معامله است به همین دلیل کلیه محصولات این شرکت دارای پنج سال گارانتی و 20 سال خدمات پس از فروش است.

  •  شرکت شما چه کاری انجام داده‌اید که سطح استحکام و مقاومت و زیبایی پنجره بیشتر شود؟

استفاده از ماشین‌آلات و ابزارهای پیشرفته اروپایی و نرم‌افزارهای طراحی پیشرفته و استفاده از کارگرهای ماهر و همچنین رعایت استانداردهای فنی در تولید و نصب در و پنجره یوپی‌وی‌سی باعث شده تا در مسیر تولید در شأن ایران و ایران زمین گام برداریم.

  •  و سخن پایانی؟

از تمام کارکنان وین‌بست چه در قسمت کارگاه و چه در قسمت‌های اداری و تجاری شرکت قدردانی می‌کنیم که در بدترین شرایط با ما همیار بودند.

 پنجره ایرانیان. سال ششم، شماره 64.بهمن ماه 91


ثبت نظر

ارسال