گفتگوی اختصاصی با علی رضا صدقی نسب مدیرعامل شرکت ساتیان، نماینده رسمی Roto در ایران

یراقآلات برتر را از ساتیان بخواهید

نشریه پنجره ایرانیان، سال پنجم ، شماره 52 ، بهمن ماه 1390

صدقی نسب:حضور فعال، مستمر و همراه با نیازسنجی بازار، شرکت ساتیان پروفیل صنعت را به این نتیجه رساند که بازار ایران کشش یراقآلات با کیفیت بالاتر و خدمات برتر را دارد و ...
  • شنبه 1 بهمن 1390 ساعت 23:28

 

اشاره: گفتگو با علیرضا صدقی نسب، مدیرعامل خوش برخورد، پرتلاش و مسوولیت پذیر شرکت ساتیان پروفیل صنعت، نماینده انحصاری شرکت روتو آلمان،  به عنوان اولین وبزرگترین وارد کننده یراقآلات در و پنجرههای U-PVC و شیشه دو جداره از آلمان و ترکیه در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی درب و پنجره ایران انجام شد؛ مدیرعامل شرکت موفق و پاسخگوی شرکت ساتیان پروفیل صنعت، البته کم حرف و کم ادعاست و این خاصیت او را میتوان نشان از فروتنی و افتادگیاش دانست؛ چه اینکه او و همکاراناش در نمایشگاه سوم، هیچ سلامی را بی پاسخ نگذاشتند و تا آنجا رضایت مشتری را بر خود اصل میدانستند که احترام نهادن به بازدیدکنندگان از غرفه ساتیان پروفیل صنعت و حتی شرکتهای رقیب را در اولویت مسوولیت خویش قرار دادند. اما همه فعالان صنعت فراگیر درب و پنجره U-PVC دستکم با نام و نشان یراقآلات Roto آلمان آشنا هستند و حرفهایها و با تجربهها و در یک کلام آنها که به کیفیت و اصالت واقعی یراقآلات Roto اعتقاد دارند، سراغ نماینده رسمی و انحصاری آن در ایران را نمیگیرند؛ چرا که به خوبی آگاه هستند و میدانند که باید کیفیت و خدمات برتر یراقآلات را از «ساتیان»؛ نماینده رسمی یراقآلات Roto آلمان بخواهند.

جهت مشاهده pdf گفتگو اینجا کلیک کنید.

از تاسیس شرکت بگویید و اینکه چه اتفاقی افتاد که وارد عرصه یراقآلات در و پنجره U-PVC شدید؟

سال 1382 شرکت ساتیان پروفیل صنعت تاسیس شد، آن زمان در زمینه تولید پنجرههای دوجداره U-PVC فعالیت داشتیم تا اینکه در سال 1384 به پروژهای بر کردیم که یراقآلات مورد نیازمان در کل ایران وجود نداشت و در اجرای پروژه به مشکلات زیادی برای تامین یراقآلات برخورد کردیم.همان سال به فکر واردات یراقآلات به صورت انبوه افتادیم و تیم انبار را تجهیز کردیم تا نیاز بازار به یراقآلات درب و پنجرهU-PVC را تامین کنیم.

ابتدای فعالیت تان با یراقآلات به چه برندی بود؟

ابتدا با برند USH ترکیه شروع کردیم که خیلی خوب از ما حمایت کردند تا واردات به صورت انبوه را از سال 1386 کلید زدیم و از همان ابتدا هدف و شعار شرکت ساتیان پروفیل صنعت، ارائه بهترین کیفیت و برترین خدمات در زمینه یراقآلات بود که با توجه به سابقه درخشان این شرکت در زمینه یراقآلات موفق شدیم تا بیش از 80 درصد از بازار را به دلیل قیمت مناسب و کیفیت مطلوب در اختیار بگیریم.

چرا ابتدا به سراغ یراقآلات USH رفتید و چه شد که بعدها نمایندگی رسمی و انحصاری Roto آلمان را هم به دست آوردید؟

شرکت USH اولین شرکت تولید کننده یراقآلات ترکیه است و یکی از دلایلی که این برند را انتخاب کردیم، سابقه طولانی تولید یراقآلات دوحالته بود و درحال حاضر این برند در کل بازارهای ترکیه حرف اول را میزند آنهم به خاطر استانداردهای اخذ شده توسط این شرکت مثل استانداردهای RLA آلمان و البته خدمات پس از فروش یراقآلات USH و تا تا حالا هم شکایتی از جانب مشتریان در خصوص کیفیت و خدمات پس از فروش یراقآلات با برند USH نداشتهایم و همچنان عرضه محصولات این شرکت را در دست داریم.

چه اتفاق افتاد که به استقبال یراقآلات شناخته شده و معتبر Roto آلمان رفتید و موفق شدید نماینده انحصاری و رسمی این شرکت شوید؟

حضور فعال، مستمر و همراه با نیازسنجی بازار، شرکت ساتیان پروفیل صنعت را به این نتیجه رساند که بازار ایران کشش یراقآلات با کیفیت بالاتر و خدمات برتر را دارد و بسیاری از تولیدکنندگان درب و پنجره U-PVC از ما یراقآلات اصل آلمان با استانداردهای روز اروپا را طلب میکردند، به همین خاطر تیم تجاری شرکت مذاکره با شرکت Roto آلمان به عنوانی شناخته شدهترین شرکت در صنعت درب و پنجره U-PVC را شروع کرد و موفق شدیم نمایندگی رسمی آن را از آن خود کنیم. البته استقبال بازار هم خیلی زیاد بود به ویژه اینکه یراقآلات Roto به نسبت سایر یراقآلات موجود در بازار خیلی راحتتر و سریعتر نصب میشود و خدمات ارائه شده توسط ساتیان پروفیل صنعت هم خیلی به استقبال بازار از این برند در ایران کمک کرد.

شما اشاره کردید به اینکه ساتیان پروفیل صنعت نماینده رسمی یراقآلات با نشان Roto آلمان است اما چرا برخی شرکتهای داخلی نسبت به عرضه این یراقآلات در بازار اقدام میکنند؟

درست است؛ هرچند ساتیان پروفیل صنعت نماینده رسمی است اما برخی دوستان و شرکتهای ایرانی این یراقآلات را با واسطه از فروشندگان ترکیهای تهیه و وارد میکنند که ما هیچ کدام از این یراقآلات را گارانتی نمیکنیم و تنها یراقآلاتی که به طور مستقیم یا از طریق نمیندگان فروش ما عرضه شده باشد، از گارانتی معتبر و اصل بهره مند خواهند شد.

 الان در کدام شهرها نمایندگی فروش دارید و تحویل یراقآلات در چه مدت زمان صورتی میگیرد؟

در حال حاضر در 3 استان خراسان رضوی،البرز،تهران نمایندههای فروش رسمی داریم که کلیه درخواستهای مشتریان در سراسر کشور با هماهنگی از طریق نزدیکترین استان پاسخ داده میشود و حداکثر تلاش ما این است که یراقآلات مورد نیاز تولیدکنندگان درب و پنجره U-PVC در استانها ظرف 24 ساعت و در تهران، مشهد و کرج در همان روز تحویل داده شود.خوشبختانه برای همین هست که ساتیان پروفیل صنعت در بازار به عنوان یک شرکت با قدرت و توان تحویل سریع و مطمئن یراقآلات شناخته میشود و افزون بر اینها خدمات فنی پس از فروش و آموزش فنی نصب یراقآلات هم توسط تکنسینهای شرکت به تولید کنندگان به صورت رایگان ارائه میشود.

به عنوان یکی از موفقترین و شناخته شدهترین شرکتهای فعال در بازار یراقآلات درب و پنجره U-PVC فکر میکنید تا چه میزان کیفیت یراقآلات در تولید درب و پنجره U-PVC تاثیر گذار است و چه پیشنهادی برای مصرف کننده نهایی دارید؟

یک توصیه و پیشنهاد کلی اما کاملا کارشناسی شده به مردم به عنوان مصرف کنندگان نهایی درب و پنجره U-PVCدارم؛ این پیشنهاد ساتیان است که اولا از شرکتهای تولید کننده در و پنجره معتبر خرید کنند چرا که اعتقاد دارم یک تولید کننده خوب، همیشه با یراقآلات با کیفیت و معتبر محصولات خود را تولید میکند و حاضر نمیشود به خاطر قیمت یا حاشیه سود کوتاه مدت، کیفیت و اعتبار خود را مخدوش کند. شرکت ساتیان پروفیل صنعت هم تمام تلاش خود را به خرج داده و میدهد که یراقآلات خود را به شرکتهای تولیدکننده درب و پنجره خیلی معتبر ارئه کند. نکته مهمتر اینکه شرکت ROTO آلمان که نماینده رسمی آن ساتیان پروفیل صنعت ایران است، حدود 80سال سابقه حضور در بازار ایران دارد و نشان این مدعای من پنجرههای ایستگاه راهاهن و کاخ دادگسری در تهران است که هنوز هم پس از گذشت 8 دهه کیفیت خود را حفظ کردهاست.

 یراقآلات عرضه شده توسط ساتیان پروفیل صنعت از چه خدمات و ضمانتهایی برخوردار است؟

اولا یراقآلاتی که ما عرضه میکنیم همه دارای گارانتی 10 ساله تعویض در صورت نقص هستند و اگر تولیدکننده درب و پنجره در سراسر کشور به مشکلی در زمینه نصب این یراقآلات برخورد کند، شرکت ساتیان آموزش نصب در محل تولید را ارائه میکند.در سال آینده هم قصد داریم در محل در انبار شرکت، یک کارگاه آموزشی تاسیس کنیم تا یراقآلات جدیدی که وارد بازار میشود، طریقه نصب و آشنایی به این یراقآلات را به تولیدکنندگان آموزش دهیم.افزون بر اینها به همکاری شرکتهای نرم افزاری، تمام جزییات فنی یراقآلات با نشان تجاری Roro و USH را روی نرم افزار بردهایم و کسانی که این نرم افزارها را در اختیار داشته باشند، دیگر نگرانی از بابت استفاده از این یراقآلات را نخواهند داشت.

 برنامههای شما برای گسترش شبکه فروش با توجه به نیاز روز افزون بازار چیست؟

ما آمادگی داریم از استانهای دارای ظرفیت فروش، نمایندگی فعال بپذیریم البته تاکید میکنم نمایندگان متقاضی باید حداقل استانداردهای فروش و خدمات پس از فروش و اعتبار لازم شرکت ساتیان را به دست آوردند و در استانهایی هم که تقاضای تنولید درب و پنجره U-PVC کم باشد، هم یراقآلات را به صورت مستقیم از تهران تامین میکنیم.

در ماههای اخیر نوسان شدید نرخ ارز تاثیر زیادی بر فعالان صنعت درب و پنجره U-PVC داشتهاست، شما برای مدیریت ریسک نوسان نرخ ارز و ارائه خدمات به موقع چه تدابیری به خرج دادهاید؟

البته نواسانات شدید نرخ ارز دامن گیر همه شرکتها به ویژه شرکتهای فعال در صنعت درب و پنجره U-PVC شدهاست و متاسفانه شرکتهایی که مجبور به تامین کالا از خارج کشور هستند بیشترین تاثیر را پذیرفتهاند.ما در شرکت ساتیان پروفیل صنعت موفق شدیم به رغم بالا و پایین رفتن نرخ ارز در بازار داخلی، با مامطالعه و شناخت خوبی که از وضعیت بازار ارز داشتیم، ضربههای احتمالی را کنترل کنیم و خدا را شکر مشکلی در زمینه تحویل یراقآلات نداشتیم و شبکه فروش شرکت هم بدون کمترین آسیب به خدمات خود اقدام کرد و حداکثر تلاش خود را انجام دادیم تا یراقآلات با کمترین نوسان قیمت تحویل مشتریان خود دهیم. اما میخواهیم توصیهای به شرکتها و تولیدکنندگان درب و پنجره U-PVC داشته باشم و اینکه همواره برای خود، یک انبار کوچک داشته باشند و قراردادهایشان را با نرخ و قیمت روز ببندند و حتما قبل از قرارداد بستن، مواد اولیه و ملزومات و یراقآلات مورد نیازشان را تامین کنند تا در حین اجرای قرارداد به مشکلی برخورد نکنند.

 الان گلایههای زیادی از کیفیت پروفیل یا یراقآلات در پنجرههای تولید شده U-PVC مطرح میشود، به نظر شما برای ارتقای کیفیت و استاندارد سازی بازار باید از کجا شروع کرد؟

حرکت به سمت کیفیت در گرو همکاری و همفکری همه فعالان صنعت نتیجه میدهد؛ ببینید ما یک سری مکاتباتی با انجمن تولیدکنندگان پروفیل U-PVC داشتیم و از آنها درخواست کردیم که تولید کنند گان پروفیل و اعضای انجمن، بیایند و شرکتهای عرضه کننده یراقآلات را هم به عضویت بپذیرند، چون پروفیل بدون یراقآلات و گالوانیزه، تبدیل به پنجره نمیشودو برای اینکه بتوانیم همه با هم یک مجموعهای تشکیل دهیم که هم به نفع صنعت باشد و هم از ورود یراقآلات بد جلوگیری شود، چاره کار این است که یک نهاد صنفی واحدی تشکیل شود و بر استانداردهای لازم نظارت داشته باشد و افراد و شرکتهایی هم در زمینه یراقآلات فعالیت دارند هم باید دور هم بنشینند و با رایزنی و همفکری با یکدیگر و تعامل با دستگاههای اجرایی نظیر گمرک بر کیفیت یراقآلات وارداتی نظارتی دقیق و کارشناسی صورت گیرد تا هر روز شاهد ورود یراقآلات فاقد کیفیت و استانداردهای فنی لازم به بازار نباشیم.توصیه دیگر ما این است که تولیدکنندگان پروفیل U-PVC فقط تولیدکننده پروفیل نباشند، بله تولیدکننده پنجره هم باشند و با ورود به این صنعت، سطح کیفیت محصولات و خدمات را ارتقا دهند. از سوی دیگر اینکه گفته شود جلوی واردات پروفیل باید گرفته شود، هم بی فایدهاست؛ مگر چندین سال جلوی واردات خودرو را نگرفتند، نتیجه چه شد؟ ببینید بازار انحصاری، رقابت را قربانی و کیفیت را مهندم میکند، شرط کیفیت رقابت است نه بستن راهها.

برگردیم به کیفیت متمایز و انحصاری یراقآلات Roto که ساتیان پروفیل صنعت نمایندگی رسمی آن را در ایران دارد. قطعا این یراقآلات باید تمام گواهینامه کیفی روز اروپا و آمریکا را در اختیار داشته باشد؟

کاملا درست است، افزون بر تمام استانداردها نظیر استاندارد RAL یراقآلات با نشان Roto از استاندارد بالاتری هم به نسبت سایر یراقآلات برخورداست است و در تستها و آزمونهای فنی و تخصصی توانستهاست موفق بیرون بیاید.اما مشکل ما در بازار ایران این است که متاسفانه خیلی یراقآلات را از واسطهها میخرند و وقتی مصرف کننده نهایی با مشکل مواجه شود، از ما خدمات پس از فروش میخواهند و ما هم شرمنده آنها میشویم؛ پیشنهاد میکنیم تولیدکنندگان درب و پنجره U-PVC به خاطر احترام به حقوق مصرف کننده نهایی این کار را نکنند و از شرکتهایی یراقآلات را تهیه کنند که بتوانند گارانتی و خدمات پس از فروش را هم ارائه کنند.ما در شرکت ساتیان سعی کردهایم سبد کالایی خودمان را تکمیل کنیم و الان در زمینه یراقآلات کسری نداریم و تلاش ما این است که مشتریهای خودمان را راضی نگه داریم و به دنبال مشتری جدید نیستیم ؛ مهم برای ما رضایت مشتری استدر حال حاضر ما یک تیم خیلی قوی از نظر فنی،فروش،ارسال خدمات پس از فروش در اختیار داریم به نحوی که خیلی از مشتریهای ما، نقشه پنجرههای خود میفرستند و از ما سفارش یراقآلات میخواهند و در کمتر از یک ساعت مشاوران ما به پرسشهای آنها شفاف پاسخ میدهند و آنها را راهنمایی میکنند و اگر متوجه شویم تولیدکننده بخواهد، برای پایین آوردن قیمت تمام شده، از قطعات را کسر کند، با یک تذکر کتبی از او میخواهیم که استانداردها را رعایت کنند.


ثبت نظر

ارسال