در مصاحبه اختصاصی با مدیریت گروه ویندور مطرح شد:

تلاش ویندور برای ارتقای کیفیت بازار

پنجره ایرانیان: شرکت ویندور، چند سال است که با ارائه محصولات مختلف در زمینه تولید پنجره‏ های دوجداره موفق شده است نام خود را با محصول باکیفیت گره بزند.
  • سه شنبه 20 بهمن 1394 ساعت 10:30

 این مجموعه با ارائه محصولات متنوعی شامل ماشین‏ آلات مونتاژ در و پنجره، یراق‏ آلات و نیز ملزومات تولید شیشه، خدمات گسترده ‏ای را به تولیدکنندگان این عرصه ارائه می‏ دهد. نکته جالب توجه در خصوص شرکت ویندور آن است که معیار این شرکت در انتخاب محصولات مختلف، کیفیت و مرغوبیت کالاهاست. از این جهت ویندور تلاش بی ‏وقفه ‏ای را برای ارتقای سطح کیفی این صنعت، به سهم خود به خرج می ‏دهد. برای آگاهی از چندوچون فعالیت ‏های این شرکت به سراغ مدیریت سخت‏ کوش گروه ویندور، خانم مهندس میرزایی رفتیم و گپ ‏و گفتی را با وی ترتیب دادیم. با هم این گفتگو را می‏ خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

شرکت شما از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون چه فراز و نشیب‌هایی را در طی کردن مسیر پیشرفت پشت سر گذاشته است؟
گروه تجاری ویندور از سال 1392 فعالیت خود را در زمینه پخش یراق ‏آلات و پروفیل و با همکاری کادری مجرب از بهترین کارشناسان ارشد فروش، بهترین کارشناسان ارشد و بازاریابان ملی و بین ‏المللی و کارشناسان امور در و پنجره یو.پی.وی.سی و کارشناسان ارشد امور تجارت بین ‏الملل شروع کرده است و رفته رفته با احساس نیاز مشتریان و تقاضای موجود برای انواع ماشین ‏آلات و دیگر لوازم صنعت محدوده کاری خود را گسترش داده است، به‏ طوری‏که اکنون اکثر نیازهای همکاران و فعالان صنف در و پنجره و شیشه اعم از فروشندگان و مونتاژکاران را تامین می ‏کند.

در حال حاضر چه محصولات و خدماتی توسط شرکت شما عرضه می‌شود؟
گروه تجاری ویندور در زمینه پخش پروفیل‏ های ایرانی و ترک، پخش یراق ‏آلات، دستگاه ‏های مونتاژ سه فاز و تک فاز ایرانی و ترک، دستگاه‏ های اسپیسر حرارتی ترک، اسپیسر حرارتی، توری‏ های پیلیسه ‏ای، لوازم شیشه و ملزومات پنجره و کلیه موارد مربوط به صنف یو.پی.وی.سی فعالیت داشته و اخیرا تصمیم دارد که یراق ‏آلات در و پنجره ‏های آلومینیومی را نیز به مجموعه اضافه کند.

درباره ماشین ‏آلاتی که عرضه می ‏کنید توضیح دهید.
ماشین آلات عرضه شده در ویندور به دو دسته تقسیم می‏ شوند:
دسته اول ماشین ‏آلاتی هستند که از کشور ترکیه وارد می شوند و دستگاه‏ های مونتاژ یو.پی.وی.سی ترک و دستگاه اسپیسر حرارتی از این قبیل هستند. طبق توافقاتی که گروه ویندور با سازندگان این ماشین ‏آلات در ترکیه دارد این دسته از ماشین ‏آلات توسط ویندور به مدت یکسال کامل گارانتی می‏ شوند و تا 10 سال خدمات پس از فروش دارند.
دسته دوم ماشین‏ آلاتی هستند که توسط همکاران تجاری این گروه با قطعات ساخت کشور ترکیه در داخل کشور مونتاژ می‏ شوند که عبارتند از دستگاه‏ های سه فاز و تک فاز مونتاژ در و پنجره های یو.پی.وی.سی. لازم به ذکر است که این ماشین ‏آلات با بهره ‏گیری از تکنولوژی روز و با آپشن‏ هایی بالاتر از دستگاه‏ های وارداتی از ترکیه تولید می‏ شوند و دارای یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می ‏باشند.
ویندور نیز با توجه به امکانات داخلی خود شرایط خرید یا معاوضه دستگاه‏ ها را با امکاناتی از قبیل شرایط پرداخت بلندمدت تسهیل می‏ کند.

وضعیت بازار ماشین‏ آلات را در حال حاضر چگونه می ‏بینید؟
در کل با توجه به اینکه این حوزه جزئی ازصنعت ساختمان می‏ باشد، و بازار ساختمان و مسکن نیز در کشور در رکود به ‏سر می ‏برد، رونق مدنظر هیچ کدام از اصناف و تجار را ندارد. اما امید آن را داریم که با تعالی فرهنگ عمومی و روی آوردن ملت فهیم ایران به رعایت استانداردهای مصرف انرژی و التفات هر چه بیشتر به تعویض پنجره‏ های فرسوده و غیر کارآمد با درصد اتلاف بیشتر انرژی و توجه هرچه بیشتر تجار و بازرگانان داخلی به صادرات کالاهای تولید داخل به کشورهای همجوار که اکنون با توجه به رویدادهای سیاسی منطقه به بازار بسیار مناسبی برای کشورمان ایران تبدیل شده ‏اند و ایجاد شرکت‏ های بین‏ المللی در سطح منطقه در زمینه تولید در و پنجره که بازار راکد داخلی از منابع مذکور بیشتر تغذیه می‏ کند، از حالت رکود نسبی خارج گردد. برخی از تلاش‏ های این مجموعه نیز در این خصوص اعمال گردیده است.

شرکت ویندور چه نوع یراق‏ آلاتی را به بازار عرضه می‏ کند؟
عموما مجموعه ویندور در انتخاب محصولات، نهایت تلاش خود را به خرج می دهد تا با لحاظ کردن معیارهایی همچون کیفیت بهتر و بهای تمام شده مناسب تر، تضمین کیفیت یا همان گارانتی محصول، کالاهای خود را به مشتریان ارائه دهد. ازاین ‏رو شرکت یراق‏ آلات Endow ،kayapen ،sema و دیگر برندهایی را که در بازار ایران آزموده شده و نتیجه آن مورد تایید همکاران صنف مونتاژ می‏ باشند، در سبد محصولات خود قرار داده است. در این خصوص لازم به توضیح است که این گروه همواره با پویایی در پی کشف بهترین فرصت ‏ها و کالاهای به ‏روز و تکنولوژیک بوده و همواره از کالاها و تکنولوژی روز چه ملی و چه بین‏ المللی استقبال می‏ کند و در صورت وجود نوآوری جدید در صنعت، آن را به مجموعه خود افزوده و در اختیار همکاران قرار می ‏دهد.

اخیرا جشنواره‏ هایی را برگزار کرده ‏اید، در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره‏ ها توضیح دهید. از برگزاری آن چه هدفی را دنبال می‏ کنید؟
مجموعه ویندور با بهره گیری از آخرین تکنولوژی‏ های ارتباط جمعی از جمله اینترنت و شبکه‏ های اجتماعی تلگرام و... و با اطلاع ‏رسانی عمومی مبادرت به برگزاری جشنواره‏ هایی در خصوص عرضه انواع دستگاه‏ های مونتاژ و اسپیسر حرارتی کرده است. هدف از ایجاد این جشنواره‏ ها معرفی هرچه بیشتر محصولات و خدمات ارائه شده توسط مجموعه می‏ باشد که این موضوع ضمن تسهیل معرفی خدمات و محصولات باعث سهولت دسترسی مشتریان مجموعه به خدمات ارائه شده توسط ویندور گردیده است.
علاوه بر موارد فوق جوایز و هدایای ارزنده‏ای گاه به قید قرعه و گاه به رسم یادبود اعم از تبلت، تابلو فرش، گوشی تلفن همراه و ... به مشتریان ویندور اهدا می‏ گردد.

برای بهره‏ گیری از دانش و فناوری روز چه اقداماتی انجام داده ‏اید؟
همان‏ گونه که اشاره کردم، این مجموعه از بهترین کارشناسان ارشد در زمینه‏ های فروش و بازاریابی، تکنولوژی و تجارت بین ‏الملل بهره ‏مند است و با توجه به تعهد اخلاقی و عملی بسیار بالای اعضای مجموعه، کارشناسان ویندور از همه عوامل در راستای ارتقای عملی و تکنولوژیک خصوصا در محصولات جدید و به ‏روز دنیا استفاده می‏ کنند. همچنین اعضای مجموعه در خصوص محصولات جدیدی که در خارج از کشور تولید می‏ شود، جهت انتقال تکنولوژی و در خصوص محصولات داخلی جهت همکاری و توسعه تجارت، به تحقیق و ارزیابی مشغول هستند.

چه گواهینامه ‏ها و استانداردهایی را تاکنون دریافت کرده ‏اید؟
با توجه به این موضوع که اخیرا گواهینامه ‏های صادره از بعضی مراجع از جمله سازمان تحقیقات مسکن و شهرسازی و سازمان بهینه‏ سازی مصرف سوخت و بیمه و ... مورد جعل و سوء استفاده برخی شرکت‏ ها و کارخانجات واقع شده و موجبات سلب اعتماد عموم از این سازمان‏ ها و گواهینامه‏ ها گردیده است، ویندور به‏ جای توجه به گواهینامه ‏ها که در حال حاضر صرفا تبدیل به امری صوری و ظاهری گردیده است، اهتمام ویژه ‏ای را در نوع خدمات و کیفیت خدمات خود به عمل آورده است تا بتواند کمبود ناشی از تایید کیفیت گواهینامه ‏ها را جبران کند.
دیدگاه خاص و اعتقاد این مجموعه بر این است که "کیفیت خدمات و محصولات اصلی ترین گواهینامه ما است."

به نظر شما، برای تولید یک پنجره استاندارد، چه عوامل و فاکتورهایی باید مورد توجه قرار بگیرند؟
آنچه که بدیهی است، تولید یک پنجره استاندارد در وهله اول نیازمند ماده اولیه استاندارد و در مرحله دوم نیازمند گروه تولیدی مجهز به علم و فناوری روز و اصولی می ‏باشد.
فقدان هریک از این موارد، قطعا سبب خواهد شد محصول تولیدی از کیفیت مطلوب و استاندارد برخوردار نباشد. همچنین باید توجه داشت که رعایت موارد فوق هم بر عهده فروشندگان، تولیدکنندگان پروفیل و یراق‏ آلات می باشد و هم برعهده مونتاژکاران، که در مونتاژ مواد اولیه بی هیچ کم و کاستی عمل کنند.

برای جلوگیری از ورود پنجره‏ های نامرغوب در بازار چه راهکارهایی وجود دارد؟
متاسفانه در حال حاضر یک همبستگی کامل میان تمام دست‏اندرکاران صنف اعم از تولیدکنندگان و فروشندگان مواد اولیه و تولیدکنندگان پنجره وجود ندارد و این موضوع سبب گردیده است که امکان شکل گرفتن هماهنگی و اعمال کنترل بر تولید پنجره وجود نداشته باشد. اما با پیش ‏بینی تمهیداتی از سوی کارخانجات تولید پروفیل مانند بازدیدهای دوره ‏ای از تولیدکنندگان پنجره به‏ منظور بررسی انواع یراق‏ آلات و پروفیل تقویتی گالوانیزه مورد استفاده، می‏ توان تا اندازه‏ای کمبود حاصل از همبستگی و کنترل کیفیت تولید را جبران کرد.
لازم به ذکر است جای خالی نهادهای کنترل کیفیت تولید که وابسته به دولت بوده و عاری از هرگونه شائبه و تعصب نسبت به مواد اولیه خاص، به بازرسی و کنترل کیفیت پنجره ‏های تولیدی بپردازند، نیز کاملا احساس می ‏شود و در این خصوص دولت نیز باید اقداماتی را به‏ عمل آورد، چراکه پنجره یکی از مهمترین عوامل اتلاف انرژی در ساختمان است و از نظر زیبایی نیز تاثیر خاصی بر ساختمان دارد.

فکر می‏ کنید چه عاملی سبب توزیع محصولات بی ‏کیفیت در بازار می‏ شود؟
در حال حاضر اکثر همکاران تولیدکننده پنجره در راستای جبران رکود موجود، به کاهش قیمت تمام شده تولید رو آورده‏ اند. بدیهی است که همیشه کیفیت بهتر مستلزم هزینه بیشتر تولید است و این کاهش قیمت ‏ها اکثرا با کاهش کیفیت مواد اولیه مورد استفاده مانند پروفیل و یراق صورت می‏ گیرد. روشن است که فروشندگان و عرضه‏ کنندگان کالاها بر اساس اصول اقتصادی، همواره محصولات مورد تقاضای مشتریان را فراهم می ‏کنند. در بازار رقابتی کنونی نیز که مشتریان به دنبال جنس ارزان قیمت هستند بدیهی است که فروشندگان نیز بسته به نیاز مشتریان اقدام به عرضه و ارائه چنین محصولاتی کنند.
در این خصوص لازم به ذکر است که ویندور برغم موارد فوق، با در نظر گرفتن کیفیت محصولات موجود در بازار ملی و بازارهای بین‏ المللی، همیشه به دنبال بهترین کیفیت و کمترین قیمت بوده و می ‏باشد و همیشه کیفیت را به‏ عنوان فاکتور اولیه و اصلی و نیز قیمت مناسب محصولات را مورد توجه ویژه خود قرار داده است.

به نظر شما وجود محصولات بی‏ کیفیت چه تاثیری بر کلیت صنعت در و پنجره دوجداره برجای می‏ گذارد؟
عرضه محصولات بی‏ کیفیت در اندک زمانی موجب سلب اعتماد عموم هموطنان از این صنعت خواهد شد و دیری نخواهد پایید که صنعت در و پنجره دوجداره رفته رفته افول خواهد کرد و این امر صدمه جبران ناپذیری به فعالان صنعت یو.پی.وی.سی و در و پنجره وارد خواهد کرد.

شرایط فعلی و آیندۀ بازار در و پنجره ‏های دوجداره را چگونه می‏ بینید؟
بازار در و پنجره از نظر من، بدون لحاظ اولویت به دو قسمت عمده تقسیم می ‏شود. قسمت اول تامین در و پنجره ساختمان‏ های نوساز است که این موضوع به ‏طور کلی بستگی به رکود یا رونق بازار ساختمان دارد و مادامی که ساخت ‏و ‏ساز راکد باشد و سازندگان امکان فروش ساختمان‏ های تولیدی خود را به ‏دلیل رکود بازار نداشته باشند انتظار رونق صنعت در و پنجره انتظاری دور از محاسبات اقتصادی است.
قسمت دوم این بازار به در و پنجره‏ های تعویضی مرتبط می‏ شود. متاسفانه دولت اقدامات لازم در زمینه فرهنگ ‏سازی در راستای جلوگیری از اتلاف انرژی را آن‏گونه که باید معمول نمی ‏دارد و در این خصوص این بخش از بازار نیز آن‏گونه که باید مطلوب نیست. حال آنکه باید توجه ویژه ‏ای به این موضوع از طرف دولت مبذول گردد. در صورتی که موضوعات فوق از سوی همه عوامل دست‏ اندرکار مورد توجه قرار گیرد صنعت در و پنجره از رکود فعلی خارج می‏ گردد. صرفنظر از رکود فعلی بازار تمهیدات نیز باید صورت گیرد تا در آینده فعالان صنف در و پنجره امکان ادامه صنعت با وضعیت بهتری را داشته باشند، در غیر این‏ صورت صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی در آینده دچار آشفتگی خواهد شد.
البته این موضوع را نیز نباید از نظر دور داشت که صنعتگران و تولیدکنندگان و تجار نباید صرفا به بازار داخلی و ملی اتکا کنند و باید همزمان و همگام با دیگر تجار و فروشندگان کشورهای پیشرفته پا را فراتر نهاده و سهمی از بازارهای بین ‏المللی را به خود اختصاص دهند و دولت نیز در این زمینه به یاری صنعتگران و تجار شتافته و این موضوع را تسهیل کند.
به امید روزی که همه نقایص رفع و پیشرفت صنعت شامل حال کلیه همکاران گردد.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 100 ــ بهمن 94


ثبت نظر

ارسال