نهایت استحکام؛ هدیه گالوانیزه الماس به پنجر‌ه‌ها

پنجره ایرانیان: چهارسال از فعالیت شرکت گالوانیزه الماس می‌گذرد و تلاش مدیران این شرکت هدیه استحکام بیشتر به پنجره‌های یو.پی.وی.سی با کیفیت و استاندارد است.
  • یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 9:34

 امیر هاشمی، در مقام مدیر عامل شرکت گالوانیزه الماس با اشاره به مطالعات و تحقیقات بسیار و کمک فکری گرفتن از برخی پیشکسوتان برای ورود به عرصه تولید انواع مقاطع گالوانیزه‌های مورد مصرف در ساخت در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی در گفتگو با پنجره ایرانیان می‌گوید: استفاده از ورق‌های تقویتی گالوانیزه در مونتاژ پنجره‌های دوجداره یو.پی.وی.سی باعث استحکام پنجره‌ها شده، به نحوی که یراق‌آلات مقاوم‌تر و مستحکم‌تر نصب شود. او با ابراز تاسف از اقدام برخی کارگاه‌های تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی در استفاده نکردن از گالوانیزه‌های تقویتی تاکید می‌کند: این کارگاه‌ها نه تنها به صنعت در و پنجره ضربه می‌زنند، بلکه خطرات جدی را برای مردم در نتیجه استفاده از در و پنجره‌های غیراستاندارد ایجاد خواهند کرد. این فعال صنعت در و پنجره البته نقش و سابقه30 سال فعالیت پدر خویش در صنعت ساخت ماشین‌آلات نورد لوله، پروفیل را در موفقیت شرکت گالوانیزه الماس مهم ارزیابی می‌کند و می‌گوید: شرکت گالوانیزه الماس فعالیت خود را با هدف ایجاد اشتغال‌زایی و سهیم بودن در بازار و شرکت در سطح اول تولید داخل و خارج بر اساس استانداردهای جهانی شروع کرده و کلیه ماشین‌آلات ساخت شرکت ماشین‌سازی هاشمی است. این گفتگو را بخوانید:

 برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

 

از چه زمانی و با چه هدفی فعالیت‌تان را در صنعت در و پنجره به ویژه تولید و عرضه پروفیل‌های تقویتی گالوانیزه آغاز کردید؟
اگر بخواهم از شکل‌گیری و سابقه شرکت گالوانیزه الماس سخن به میان بیاورم، باید به این نکته اذعان کنم که سنگ‌بنای گروه صنعتی گالوانیزه الماس بر پایه خرد جمعی و تحقیقات میدانی از اهل فن نهاده شد. در این بین پدرم که در صنعت ساخت ماشین‌آلات نورد لوله، پروفیل و برش دارای تجربه 30 ساله است، نقشی راهبردی و غیرقابل انکاری را ایفا کرد؛ چرا که ورود به حوزه تولید گالوانیزه را با چشمان کاملا باز و با مطالعه و آگاهی کامل از کلیه زوایای این حوزه آغاز کردیم. تا اینکه در سال 1390 پس از مشورت و تحقیق از صاحبان صنایع، بزرگان و برترین‌های این صنعت و اجماع کامل اطلاعات و داده‌ها فعالیت خود را آغاز کردیم؛ تاکید می‌کنم که شرکت گالوانیزه الماس فعالیت خود را با هدف ایجاد اشتغال‌زایی و سهیم بودن در بازار و شرکت در سطح اول تولید داخل و خارج بر اساس استانداردهای جهانی شروع کرده و نکته حائز اهمیت دیگر اینکه کلیه ماشین‌آلات مورد استفاده در خطوط تولید گالوانیزه الماس، ساخت و تولید شرکت ماشین‌سازی هاشمی از معتبرترین و باسابقه‌ترین شرکت‌‌های صنعتی ایران است.

در سبد محصولات تولیدی گالوانیزه الماس چه کالاهایی با چه ویژگی‌هایی وجود دارد؟
در سبد محصولات تولیدی گالوانیزه الماس محصولات متنوع و گوناگونی وجود دارد. شاید به جرات بتوان گفت که یکی از متنوع‌ترین سبد محصولات، را گالوانیزه الماس در اختیار دارد. محصولات متنوعی چون پروفیل‌های تقویتی که در ساخت و مونتاژ در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی با مقاطع و ابعاد مختلف استفاده می‌شود، از سوی دیگر برش رول به رول گالوانیزه نیز از خدمات دیگراین شرکت به شمار می‌رود که با اتکا برکیفیت و دقت خاصی آمادگی داریم تا محصولات خود را به مشتریان ارائه کنیم.

آیا به جز تولید گالوانیزه محصولات دیگری هم به مشتریان خود ارائه می‌دهید؟ این محصولات به چه کالاهایی با چه برندهایی اختصاص دارند؟
بله، همانطور که پیشتر عنوان شد، شرکت گالوانیزه الماس در سبد محصولات خود به غیر از گالوانیزه که از تولیدات شرکت است، یراق‌آلات پنجره دوجداره یو.پی.وی.سی با نشان تجاری آکپن و همچنین ماشین‌آلات تولید و مونتاژ در و پنجره دوجداره یو.پی.وی.سی را به مشتریان خود عرضه می‌کند. گفتنی است کلیه این محصولات چه تولیدات شرکت الماس و چه محصولاتی که که جهت تکمیل سبد کالای شرکت در ویترین فروش ما قرار گرفته است، از جمله محصولات با کیفیت و دارای گواهینامه‌های استاندارد خاص خود هستند.

بخش عرضه و فروش شرکت گالوانیزه الماس، سفارشات مشتریان را در چه بازه زمانی تحویل می‌دهد؟
کلیه سفارشات شرکت گالوانیزه الماس کاملا به روز و در اسرع وقت به مشتریان تحویل داده می‌شود. اما اگر بخواهیم زمان مشخصی را معین کنم باید عنوان کنم که هموار سعی بر این داریم تا سفارشات پروفیل را بین 5 تا 10 روز به دست مشتری برسانیم . در مورد کلیه محصولات دیگر اعم از گالوانیزه و یراق‌آلات و... نیز کاملا به روز سفارشات را متعهد می‌شویم.

گستره فعالیت شما سراسری و در سطح کشور است یا به استان خاصی اختصاص دارد؟
کلیه خدمات شرکت گالوانیزه الماس به استان یا شهر خاصی محدود نمی‌شود و فعالیت این شرکت از بدو شکل‌گیری تا کنون همواره سراسری بوده و این شرکت آمادگی ارائه خدمات در کل کشور به شرکت‌ها و کارگاه‌های ساخت در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی را دارد.

استفاده از گالوانیزه‌های تقویتی چه تاثیری در کیفیت و استاندارد پنجره دارد؟
امروز استفاده از گالوانیزه در تولید پنجره یک اصل غیر قابل انکار محسوب می‌شود و بدون استفاده از گالوانیزه‌های تقویتی استاندارد، پنجره‌های یو.پی.وی.سی معنا ندارد. البته چگونگی و استفاده از آن و عدم استفاده از گالوانیزه یک بحث علمی می‌طلبد که شاید از حوصله این مجال خارج باشد. اما به بیان کاملا ساده و عامه‌پسند عنوان می‌کنم که استفاده از گالوانیزه در پنجره‌های دوجداره یو.پی.وی.سی باعث استحکام در چهارچوب پنجره شده، همچنین باعث می‌شود تا یراق‌آلات نیز به شکل مقاوم‌تر و مستحکم‌تری نصب شود. چرا که استفاده از گالوانیزه مناسب در پنجره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اما متاسفانه بعضا شاهد آن هستیم که اساسا از گالوانیزه در پنجره استفاده نمی‌شود که این جای تعجب و تاسف دارد. در واقع پنجره‌ای که گالوانیزه مناسب خود را دارا نیست، از کیفیت لازم برخوردار نبوده و استاندارد هم نخواهد بود.

اخیرا دیده شده از گالوانیزه پلاستیکی یا مشابه آن استفاده می‌شود، نظر شما به عنوان یک فعال در صنعت در و پنجره یو.پی.وی.سی چیست؟
بنده با این روش به هیچ عنوان موافق نیستم، چرا که در این روش و موارد مشابه آن پیچ‌ها به دلیل مته‌ای بودن‌شان محل اسقرار خود را هرز کرده و همچنین در بسیاری از مواقع مشاهده شده که در موارد مذکور، پیچ داخل پلاستیک به خوبی مقاومت نمی‌کند.

در برخی از شهرها از ورق گالوانیزه به عنوان یک آپشن یاد می‌کنند، به نظر شما برای جلوگیری از این اقدامات غیر قانونی چه باید کرد؟
باید این نکته را یادآور شوم که استفاده از گالوانیزه به عنوان آپشن محسوب نمی‌شود، بلکه یکی از قطعات اصلی در تولید و مونتاژ در و پنجره یو.پی.وی.سی بوده و به نظر من تنها مصرف کننده و مشتری می‌توانند در این امر ثابت‌قدم باشند. همچنین تولیدکنندگان پروفیل یو.پی.وی.سی می‌توانند با اعمال محدودیت‌های خاص و توجه ویژه به استانداردسازی تولیدات نمایندگی‌های خود نقش راهبردی و نظارتی ویژه‌ای را در این امر ایفا کنند.

شرکت گالوانیزه الماس در تهیه مواد مورد مصرف برای تولید گالوانیزه‌های تقویتی چه رویکردی را دنبال می‌کند؟
مواد اولیه شرکت الماس از رول گالوانیزه درجه یک که از مرغوب‌ترین انواع موجود در کشور می‌باشد و از شرکت‌های داخلی معتبر تهیه می‌شود و کلیه محصولات تولید در خطوط تولیدی شرکت الماس دارای استاندارد روز است.

پیشنهاد شما به در و پنجره‌سازان در انتخاب ورق‌های گالوانیزه چیست؟
پیشنهاد شرکت الماس به شرکت‌ها و کارگاه‌های تولید در و پنجره یو.پی.وی.سی این است که از گالوانیزه‌های با ضخامت بالا و دارای کیفیت مطلوب در ساخت در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی استفاده کنند.
نکته دیگر اینکه مجله شماره 88 نشریه پنجره ایرانیان مطلب بسیار خوبی به عنوان سرمقاله به چاپ رسید که لازم است همه فعالان این صنعت به آن توجه ویژه داشته باشند. و من ترجیح می‌دهم که این گفتگو را با این حسن ختام به پایان ببرم که قیمت و کیفیت را نشکنید، پنجره‌ها می‌شکنند.

نشریه پنجره ایرانیان ـ سال هشتم ـ شماره 93 ـ تیر 94


ثبت نظر

ارسال