گفتگوی اختصاصی با محمد باقر مجدی مدیرعامل گروه صنعتی پنام آسا

رمز پیشرفت پنام آسا در دست مشتری است

پنجره ایرانیان:مهندس محمد باقر مجدی در مقام مدیرعامل گروه صنعتی پنام آسا از تولیدکنندگان به نام و شناخته شده صنعت در و پنجره ایران، پیش از ورود به این صنعت، یک دهه از عمر خویش را در صنعت در و پنجرهU-PVC در شهر لس آنجلس آمریکا گذرانده وبا کوله باری از یک تجربه جهانی تصمیم گرفت تا با تاسیس یک گروه صنعتی تحولی در صنعت در پنجرهU-PVC ایران به وجودآورد.
  • دوشنبه 1 اسفند 1390 ساعت 1:20


او به جای اینکه زیاد از کم و کیف محصولات تولیدی گروه صنعتی پنام آسا سخن بگوید، علاقه دارد در مقام عمل و اجرا،توانمند یها و ویژگی های در و پنجره با برند پنام آسا را به اثبات برساند. او عمیقا بر این باور است که رمز پیشرفت گروه صنعتی پنام آسا در دستان مشتریان است. برای آشنایی بیشتر با این گروه موفق گفتگو با مهندس مجدی فرصت خوبی است. بخوانید:

جهت مشاهده فایل پی دی اف گفتگو اینجا کلیک کنید.

  از نحوه آشنایی خود با صنعت در و پنجره U-PVC بفرمایید؟

بنده در سال 1987 میلادی برای تحصیل به امریکا رفتم و در رشته مهندسی برق فارغ التحصیل شدم بعد از پایان تحصیلات در شهر لس آنجلس وارد صنعت در و پنجره U-PVC شدم و حدود 12 سال در یک واحد تولیدی در و پنجره به فعالیت خود ادامه دادم تا اینکه به ایران برگشتم و در سال 1385 گروه صنعتی پنام آسا را بنا نهادم. البته قبل از تاسیس شرکت و آغاز تولید در و پنجره با کیفیت، بازدیدهای زیادی از نمایشگاه‌های داخلی و خارجی انجام دادم و به این جمع بندی رسیدم که خوشبختانه اکثر تولید کننده‌ها و مصرف کننده‌ها کاملا از کیفیت و محسنات پنجره U-PVC مطلع هستند. طبیعی است زمانی که مردم با این صنعت آشنا شوند، کار فروش هم راحت تر است. الان 6 سال است که در ایران شروع به فعالیت کرده ایم و رضایت توام با استقبال خوبی را شاهد هستیم.

  با توجه به تجربه جهانی شما در زمینه تولید در و پنجره U-PVC، به نظرتان علت استقبال از این نوع پنجره در دنیا چیست؟

پنجره‌های U-PVC ویژگی‌ها و امتیازهای مختلف و برجسته ای نسبت به پنجره‌های آهنی و آلومنیومی دارد، یک اینکه در صورت استفاده از پنجره‌های با کیفیت، دیگر هزینه نگه داری نمی‌خواهد. افزون بر آن با جلوگیری از هدررفت انرژی به عنوان یکی از امتیازهای انحصاری و غیرقابل انکار در و پنجره‌های U-PVC، استفاده از این نوع محصولات از ورود گردوخاک و صدا به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند.به واقع استقبال جهانی از این نوع پنجره‌ها ریشه اقتصادی دارد و کاملا باعث کاهش هزینه‌ها در سبد مصرفی خانوارها شده است و امروزه در کشورهای جهان برخورداری ساختمان از پنجره‌های دوجداره U-PVC یکی از مشخصه‌های تاثیرگذار در انتخاب و خرید ساختمان نزد مردم محسوب می‌شود.

  شما با دانش و تجربه جهانی تان اگر بخواهید صنعت تولید در و پنجره ایران را آسیب شناسی کنید، فکر می‌کنید چه آسیب یا تهدید متوجه این صنعت است؟

ببینید! بعضی مصرف کننده ها فقط به دنبال قیمت هستند، وقتی به دنبال قیمت هستیم در نتیجه باید یک سری امتیازها و ویژگی‌ها را از دست بدهیم و از کیفیت کار صرفنظر کنیم.هرچند برخی تصور می‌کنند با خرید در و پنجره U-PVC ارزان تر اما با کیفیت پایین، کمتر هزینه و بیشتر پس انداز کرده اند، اما واقعیت این است اگر هزینه‌های ناشی از هدررفت انرژی و هزینه‌های ناشی از ورود گرد و غبار و آلودگی هوا بر محیط زندگی، کار و حتی سلامتی خود را محاسبه کنیم، به وضوح مشخص می‌شود که ما نه تنها پس انداز و صرفه جویی نکرده ایم، بلکه باعث افزایش هزینه ها در طولانی مدت شده ایم.آیا برخی فکر می‌کنند اگر یک کالایی در یک واحد تولیدی 40 هزار دلاری تولید می‌شود دارای کیفیت یکسان با کالای مشابه ای است که در یک واحد تولیدی با ماشین آلات پیشرفته 400 هزار دلاری تولید می‌شود؟ هرگز چنین خبری نیست.

  در سال 84 که استارت اولیه تاسیس گروه صنعتی پنام آسا را زدید، به چه اهدافی فکر می‌کردید؟

قبل از شروع کار یک سری تحقیقاتی وسیع در بازار ایران انجام دادیم و متوجه شدیم صنعت ساختمان در ایران از حیث استفاده از در و پنجره U-PVC تا اندازه زیادی فاصله دارد. همواره این باور را داشته و خواهیم داشت که هرگز به خاطر رقابت بر سر قیمت، بازار در و پنجره U-PVC را خراب نکنیم و این یک استراتژی روشن و خدشه ناپذیر در گروه صنعتی پنام آسا است.

  در تولید در و پنجره U-PVC از چه ماشین آلات، پروفیل و یراق‌آلاتی استفاده می‌کنید؟

واقعیت این است که گروه صنعتی پنام آسا با بهره گیری از ماشین آلات اتوماتیک آلمانی (URBAN-ELUMATEC ) با دو خط تولید، سعی در تولید در و پنجره با کیفیت برتر U-PVC دارد و پروفیل به کار رفته در در و پنجره با برند پنام آسا، پروفیل آلمانی (THYSSEN) و پروفیل با کیفیت ایرانی با برند (ایده‌آل) است.درباره یراق‌آلات هم از یراق‌آلات شناخته شده آلمان به نام تجاری (SIEGENIA) و یراق‌آلات برتر کشور ترکیه استفاده می‌کنیم. پروفیل‌های U-PVC آلمانی را خودمان برای مصرف گروه صنعتی پنام آسا وارد می‌کنیم و پروفیل ایرانی را مستقیم و بدون واسطه از شرکت ایده آل تهیه می‌کینم.

  ظرفیت تولیدی در حال حاضر چگونه است و آیا در سراسر بازار ایران فعالیت دارید؟

ظرفیت تولید در و پنجره U-PVC  ما در حال حاضر در هر شیفت کاری 80 یونیت پنجره به طور متوسط است که در صورت تقاضای مشتری امکان فعال کردن شیف دوم و سوم را هم داریم. همچنین برای اینکه سرویس و خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهیم، سعی کرده ایم بیشتر در تهران فعالیت کنیم.

  در مورد تحویل به موقع پنجره‌ها و نصب آنها چه برنامه ای دارید؟

اصل خدشه ناپذیر گروه صنعتی پنام آسا ایفای تعهدات و تحویل به موقع است و با یک برنامه ریزی درست فرایند تولید را به گونه ای طراحی کرده ایم که زنجیره ساخت یک پروژه به دلیل  انتخاب در و پنجره U-PVC پنام آسا متوقف نشود  به همین دلیل مشتریان ما خوشبختانه به این باور رسیده اند که ما در تحویل کالا، همیشه وقت شناس هستیم.

  فروش شما با واسطه انجام می‌گیرد یا مستقیم؟

سیستم فروش در داخل شرکت و بدون هیچ واسطه ای صورت می‌گیرد و پس از سفارش مشتری و تایید فاکتور فروش، تکنسین‌های اندازه گیری به محل ساختمان در دست احداث مراجعه می‌کنند و سفارش تولید به نیروهای داخل کارخانه داده می‌شود و بعد از آماده شدن سفارش مشتری، کار نصب دقیق و بی نقص در و پنجره توسط اکیپ‌های نصاب خود شرکت انجام می‌شود.

  چه الزامی دارید که نصب بوسیله تکنسین‌های نصاب خود شرکت انجام شود؟

در کار پنجره U-PVC اگر شما بهترین در و پنجره را بسازید، اما  درست نصب نشود، این پنجره هیچ ارزشی ندارد. برای همین ما نیروهای خاص خود شرکت را آموزش دادیم که مسئولیت نصب را بر عهده بگیریم و مشتری با رضایت و نظارت سفارش خود را تحویل بگیرد.

  چه خدمات پس از فروش و چه تضمین‌هایی برای در و پنجره ای خود در نظر گرفته اید؟

اولا پروفیل‌های ایرانی که ما استفاده می‌کنیم، از شرکت ایده آل خریداری می‌شود و 20 سال گارانتی دارد و پروفیل‌های آلمانی هم دارای گارانتی طولانی از شرکت تولیدکننده است و کلیه یراق‌آلات نصب شده بر روی در و پنجره‌ها، با گارانتی معتبر شرکت تولید کننده تحویل مشتری خواهد شد و حتی شیشه‌های مورد استفاده گروه صنعتی پنام آسا کاملا به صورت صنعتی تولید می‌شود و ضمانت کارخانه تولیدکننده را تحویل مشتری و مصرف کننده نهایی می‌دهیم و در مرحله تزریق گاز آرگون به شیشه‌ها هم نظارت دقیق صورت می‌گیرد تا ویژگی عایق بودن پنجره‌ها در برابر انتقال حرارت، ورود آلودگی‌ها و گرد و غبار جای هیچ گونه نگرانی نباشد.

  به عنوان یکی از شرکت‌های شناخته شده تولید در و پنجره U-PVC در ایران و دارابودن تجربه جهانی در این صنعت فکر می‌کنید. تا چه میزان ایجاد یک تشکل و نهاد صنفی در این صنعت ضرورت دارد؟

بر این باور هستم که در و پنجره باید مثل هر کالایی شناسنامه داشته باشد تا مشخص شود پروفیل، یراق، شیشه، از کجا آمده و چه شرکتی آن را تولید و نصب کرده است. طبیعی است با وجود شناسنامه فنی کالا، در صورت ایجاد هرگونه مشکل، فرد می‌تواند به شرکت یادشده مراجعه کند و پیگیر رفع مشکل باشد و این الزامات حمایتی از تولیدکننده و مصرف کننده در و پنجره U-PVC وقتی شکل می‌گیرد و که یک نهاد صنفی قوی ایجاد شود و برای نظارت بر فعالیت همه برنامه ریزی و نهادسازی کند. حتما صنعت در و پنجره U-PVC نیازمند ایجاد یک تشکل صنفی قوی است که برآیند عملکرد این نهاد صنفی تضمین حقوق مصرف کننده نهایی و حامی تولیدکننده برتر خواهد بود.ما در گروه صنعتی پنام آسا وقتی یک پنجره را نصب می‌کنیم یک شناسنامه فنی شامل کلیه مشخصات لوازم به کار رفته و تضمین‌های لازم را تقدیم مصرف کننده نهایی می‌کنیم.

  برخی می‌گویند بسیاری از پنجره‌های U-PVC سطح مقاومت شان در برابر حوداث احتمالی نسبت به پنجره ساخته شده از آلومینیوم پایین تر است.نظر شما چیست؟

وقتی کیفیت فدای قیمت نشود، این مشکلات به وجود نمی‌آید. ما در گروه صنعتی پنام آسا اولا از پروفیل خوب آلمانی و ایرانی استفاده می‌کنیم و به دلیل برخورداری از ماشین آلات تولید کشور آلمان کیفیت جوش و برش و دیگر  ملزومات تولید و نصب بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود، بنابراین پیشنهاد ما این است که مصرف کنندگان حتما چک لیستی از بایدها و نبایدهای فنی درخصوص در و پنجره‌های U-PVC در اختیار داشته باشند و بر اساس آن دست به انتخاب بزنند.

  خیلی‌ها انتقاد می‌کنند از رشد قارچ گونه تولیدکنندگان در و پنجره و می‌گویند باید با آنها برخورد شود؟ شما هم این نظر را تایید می‌کنید؟

من با برخورد صلبی مخالف هستم بالاخره تقاضا برای در و پنجره U-PVC بالاست و رقابت در بازار حرف اول را می‌زند، حالا مبنای این رقابت به جای قیمت، بر سر کیفیت هم شکل بگیرد. مهم این است که نظارت‌های لازم بر مراحل مختلف تولید و نصب در و پنجره تشدید شود چرا که هرچند ساخت پنجره کار ساده ای است، ولی کار دقیقی است و اگر درست ساخته نشود یا دقت لازم به هنگام نصب نشود، مشکلاتی بوجود می‌آید، در نتیجه باید استاندارد‌ها را رعایت کرد.

  آیا  برنامه آینده تان این است که دامنه فعالیت خود را توسعه دهید؟

باید قدم‌ها را درست برداریم که باعث نشود کیفیت را فدای کار‌های دیگر بکنیم، در نتیجه ما به آرامی حرکت می‌کنیم و مطمئن هستیم که این کار را توسعه می‌دهیم.

  فکر می‌کنید با توجه به تجربه فعالیت در خارج کشور، تا چه میزان اعطای تسهیلات برای استفاده از در و پنجره U-PVC به ویژه برای تعویض پنجره‌های ساختمان‌های موجود در کشور ضرورت دارد؟

در خارج از کشور بانک‌ها به کسانی که می‌خواهند در و پنجره شان را عوض کنند، وام ارزان قیمت می‌دهند چرا که دولت‌ها برای مصرف کمتر انرژی، کاهش آلودگی‌های صوتی و هوا اهمیت زیادی قایل می‌شوند و دولت ایران هم باید با الگوبرداری از این روش‌ها کمک کند تا پنجره‌های قدیمی با پنجره‌های U-PVC تعویض شود، مانند کاری که وزارت نیرو در خصوص لامپ‌های کم مصرف انجام داد.

  سوال آخر اینکه اگر در نصب در و پنجره مشکلی بوجود آید، تعهداتی را برای خود در قبال مصرف کننده  در نظر گرفته اید؟

ما ضمانت نامه و شناسنامه فنی که به مشتری خود می‌دهیم شامل تمام موارد از جمله پروفیل، شیشه، یراق آلات و نصب می‌شود و رمز پیشرفت ما در دست مشتری است.


 

ماهنامه پنجره ایرانیان-شماره 51-اسفند90

 

 


ثبت نظر

ارسال