تدوین استاندارد ملی سامانه کنترل هوشمند ساختمان

پنجره ایرانیان: تدوین استاندارد ملی سامانه کنترل هوشمند ساختمان (B.M.S) مجری طرح بهینه سازی مصرف انرژی سازمان بهره وری انرژی (سابا) از تدوین استاندارد ملی سامانه کنترل هوشمند ساختمان خبر داد.
  • شنبه 6 تیر 1394 ساعت 15:55

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، احمدرضا توکلی گفت: یکی از طرح های مهم و در دست اجرای سابا تدوین استاندارد ملی سامانه کنترل هوشمند ساختمان یا B.M.S است که مطالعات اولیه آن انجام و پیش نویس فرمت5 استاندارد هم در این زمینه تهیه شده است.وی ادامه داد: در سال جاری باید کمیته تدوین استاندارد در دفتر استانداردهای وزارت نیرو تشکیل شود تا این استاندارد در کشور تدوین شده و به صورت اجباری در کل کشور عملیاتی شود.

توکلی افزود: در زمان حاضر تعداد انبوهی از سامانه های کنترلی از کنترل یک لامپ تا کنترل تمام تجهیزات را مردم به عنوان B.M.S می بینند که هیچکدام هنوز ساماندهی نشده و این عدم ساماندهی ممکن است باعث دلسردی مردم از تجهیزات کنترلی و تبلیغات منفی شود.وی درباره کارکرد سامانه کنترل هوشمند ساختمان، گفت: کنترل هوشمند سامانه هایی است که با تنظیم آن ها می توانیم به سامانه گرمایشی یا سرمایشی اداری یا خانگی فرمان بدهیم تا در چه فصول یا چه روزهایی به چه مدت و با چه درجه حرارت یا برودتی کار کند.

توکلی یادآور شد: سازمان بهره وری انرژی از سال 93 با هماهنگی سازمان ملی استاندارد و وزارت نیرو فعالیت خود را در این زمینه به طور جدی آغاز کرده و بحث تدوین استاندارد B.M.S و سامانه های هوشمند ساختمانی را در دستور کار خود قرار داد.

مجری طرح بهینه سازی مصرف انرژی سازمان بهره وری انرژی درباره مزیت های این طرح، گفت: وقتی استانداردهای طرح تدوین شود و مردم در ساختمان های خود آن را اجرا کنند، به طور متوسط 20 الی 30 درصد مصرف انرژی در ساختمان ها کاهش می یابد.


ثبت نظر

ارسال