اجرای لیزینگ مسکن‏‌، مشکلات را بیشتر می‌کند

پنجره ایرانیان: رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران معتقد است که لیزینگ مسکن‏ نه تنها مشکلی از مشکلات بازار مسکن را حل نمی‌کند بلکه بر مشکلات موجود در این حوزه خواهد افزود.
  • شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 17:23

حسام عقبایی گفت: تجربه لیزیگ خودرو در ایران موفق نبوده است و بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که لیزینگ مسکن بتواند به صورت موثری در این حوزه‏‌، نقش بازی کند.
وی ادامه داد: رقم‌ وام برای خرید مسکن به طور حتم از خرید خودرو بیشتر است این درحالی است که کلاهبرداری‌های زیادی درخصوص لیزینگ خودرو در ایران رخ داده است و اگر این نوع کلاهبرداری‌ها در مورد لیزینگ مسکن رخ دهد‏ چه کسی پاسخگوی ضرر و زیان مردم خواهد بود.

عقبایی ادامه داد: به عقیده اتحادیه صنف مشاوران املاک در کشور‏ این طرح‏ بدون بررسی‌های لازم در حال پیگیری است و نظر فعالان این حوزه که بسیاری با آن مخالف هستند، پرسیده نشده است.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران تصریح کرد: به نظر می‌رسد این طرح تنها به دنبال تامین منافع عده‌ای محدود است و نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای مردم برای خرید مسکن باشد ضمن اینکه شرکت‌های لیزینگی قابل اطمینان در ایران بسیار محدود هستند.
وی ادامه داد: ارائه وام به مردم و آسان کردن ارائه تسهیلات مسکن به مردم می‌تواند در خروج بازار مسکن از رکود‏‌، تاثیر زیادی داشته باشد.

گفتنی است چندی قبل، حسین عبده تبریزی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور اقتصادی از ارسال نامه دیگری به بانک مرکزی در خصوص رفع محدودیت های لیزینگ مسکن خبر داد و گفت: وزیر راه و شهرسازی این نامه را به بانک مرکزی ارسال و درخواست کرده که هرچه زودتر این ممنوعیت رفع شود چرا که هیچ دلیل منطقی برای این کار وجود ندارد و اگر عده‌ای بخواهند در حوزه تسهیلات بخش مسکن فعال شوند جلوی‌شان گرفته شود.

به گفته وی، ممنوعیت‌ها برای فعالیت لیزینگ مسکن همچنان ادامه دارد.


ثبت نظر

ارسال