ظرفیت محصولات زنجیره آلومینیوم در سال گذشته دو برابر شد

پنجره‌ایرانیان؛ معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی توسط ایمیدرو انجام شده است. سال گذشته در زنجیره آلومینیوم یکی از سال‌های خوب برای این صنعت بود و ظرفیت این محصول دو برابر شد.
  • سه شنبه 23 دی 1399 ساعت 12:43

به گزارش دنیای اقتصاد، محمد آقاجانلو، در میزگرد تخصصی «مروری بر صنعت آلومینیوم کشور» که در سومین همایش و نمایشگاه فلزات غیرآهنی برگزار شد، گفت: با همتی که ایمیدرو به خرج داد توانستیم در این زنجیره رشد بالایی داشته باشیم؛ اما سرمایه‌گذاری در آلومینیوم نسبت به بقیه زنجیره‌ها مثل مس فاصله گرفته است.

او ادامه داد: در حوزه مواد اولیه مزیتمان انرژی است، البته غیر از شرکت‌های توانمندی که در حوزه مهندسی داریم.

معاون طرح‌های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: ما اعتقاد داریم همان‌طور که در صنایع بالادستی باید کار کنیم باید به صنایع پایین‌دستی هم کمک شود تا‌ بتوانند فعال‌تر شوند. ما باید در صنایع پایین‌دستی شرکت‌های بزرگ ایجاد کنیم تا‌ تولیدمان رقابت‌پذیر بشود.

آقاجانلو در پایان خاطرنشان کرد: ایمیدرو در سال‌های گذشته در حوزه اکتشافات سرمایه‌گذاری‌های خوبی کرده است، هرچند هنوز زمان چیدن محصول نرسیده است؛ اما نزدیک به ۵۰۰ محدوده مستعد در این حوزه شناسایی شده است. تامین صنایع داخلی، اکتشاف و مسائلی که در این بخش وجود دارد و همین‌طور چشم‌انداز تامین مواد اولیه دارای اهمیت ویژه است.


ثبت نظر

ارسال