مدیرعامل سام آلومینیوم: نوسان قیمت، چرخه تولید را دچار آسیب می‌کند

پنجره‌ایرانیان؛ مدیرعامل شرکت سام‌ آلومینیوم گفت: افزایش قیمت‌ها و چالش دسترسی به مواد اولیه، همچنین عدم‌حمایت مشخص، تولیدکنندگان را نسبت به اهداف از پیش تعیین‌شده دلسرد و روند تولید را با مشکل مواجه می‌کند.
  • یکشنبه 2 شهریور 1399 ساعت 13:43

محمد محمدی در گفتگو با فلزات آنلاین، اظهار داشت: مجموعه سام آلومینیوم از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را به‌صورت رسمی در زمینه تولید و عرضه پروفیل‌های آلومینیومی و یراق‌آلات آغاز کرد. این شرکت طی سالیان گذشته توانسته تجربیات زیادی را در زمینه انواع مقاطع آلومینیومی کسب کند.

وی افزود: شرکت سام آلومینیوم این تجربیات را در اصناف مختلف مانند پروفیل‌های میزهای تلویزیون و متعلقات آن و پروفیل‌های مربوط به کابینت و دکوراسیون داخلی و یراق‌آلات متعلق به کابینت مورداستفاده قرار داده و مدتی نیز در زمینه تولیدات دستگیره‌های آلومینیومی فعالیت کرده است.

مدیرعامل شرکت سام آلومینیوم اضافه کرد: شرکت ما به‌مرورزمان و کسب تجربه‌های بسیار موفق شد پس از سه سال کار خود را گسترش دهد و در سال 1393 اقدام به احداث کارخانه در شهرک صنعتی شمس‌آباد کرد که توانست این مرحله از تولید را با موفقیت پشت سر بگذارد.

محمدی در خصوص شاخصه‌های شرکت سام آلومینیوم، عنوان کرد: ساخت بلندترین کوره رنگ و توانایی انجام رنگ‌آمیزی پروفیل‌های آلومینیومی در ابعاد ۸ در ۵۰ سانتی‌متر ازجمله خدمات این شرکت است. همچنین شرکت ما در چند سال اخیر با مشورت کارشناسان، متخصصان و صاحب‌نظران در زمینه آلومینیوم برای رفع معایب و نقایص توانست به نقطه مطلوبی برسد و هم‌اینک با ظرفیت متوسط تولید روزانه چهار تن پاسخ‌گوی نیاز مشتریان است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بازار آلومینیوم بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مدتی رکود در بازار حاکم شد. همچنین با افزایش نرخ ارز برای تامین مواداولیه با چالش و کمبود مواد اولیه مواجه شده‌ایم. در زمان افزایش نرخ ارز در بازار، عرضه‌کننده مواد اولیه به امید افزایش قیمت در روز‌های آتی فروش را به وقفه می‌اندازد که منجر به تورم می‌شود؛ با افزایش قیمت‌ها، متقاضی خرید محصولات زیاد می‌شود و زمانی که عرضه‌کننده مواد اولیه در انتظار افزایش قیمت است، نرخ کاهش می‌یابد و تولیدکننده و خریدار متضرر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت سام آلومینیوم با گلایه نسبت به وضعیت موجود، اذعان کرد: اگر تولیدکنندگان به دلالی رو بیاورند هم سود بیشتری را دریافت می‌کنند و هم مشکلات کمتری خواهند داشت اما نوسانات قیمت به چرخه تولید آسیب وارد می‌کند و نمی‌توان برای تولید برنامه‌ریزی و پیش‌بینی و برای کشور اشتغال‌زایی و کارآفرینی کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات واحدهای تولید کیفیت نسبتا پایین مواد اولیه است؛ اگر کیفیت مواد اولیه پایین باشد، به‌تبع آن، محصولات نیز کیفیت لازم را نخواهد داشت. علت کیفیت بالای محصولات خارجی نیز مرغوبیت مواد اولیه است. تا زمانی که در خصوص کیفیت تامین مواد اولیه با چالش مواجه هستیم، نمی‌توانیم برای بالا بردن استاندارد‌ها تلاش کنیم.

محمدی در پایان در خصوص برنامه‌های پیش ‌روی شرکت سام آلومینیوم ابراز کرد: برای افزایش اشتغال‌زایی و ایجاد اقتصاد پویا در مجموعه تولیدی، برنامه داریم که اگر حمایت‌های لازم از تولیدکنندگان شکل بگیرد و محدودیت‌های تولیدی و اقتصادی رفع شود، به اهداف خود خواهیم رسید.


ثبت نظر

ارسال