نشست هم‌اندیشی مدیران ایرالکو به‌منظور بررسی مسائل کلان شرکت

پنجره ایرانیان؛ نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت ایرالکو با حضور مدیرعامل، جمعی از معاونین، مدیران، مسئولان ایرالکو و دکتر حسین کمالی رئیس هیات‌ مدیره شرکت آلومینیوم ایران، برگزار شد.
  • دوشنبه 4 شهریور 1398 ساعت 13:19

به گزارش فلزات آنلاین، به نقل از روابط عمومی شرکت ایرالکو، روز پنجشنبه 31 مردادماه، نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت آلومینیوم ایران با حضور دکتر کمالی رئیس هیات ‌مدیره شرکت آلومینیوم ایران، مهندس مجیدی مدیرعامل، جمعی از معاونان، مدیران و مسئولان ایرالکو؛ به‌منظور بررسی مسائل کلان شرکت با ارائه راهکارهایی در جهت عبور از مشکلات برگزار شد.

مدیرعامل ایرالکو در این نشست به موانع موجود بر سر راه تامین مواد اولیه اشاره کرد و گفت: همواره برای تامین مواد اولیه با موانع متعددی روبرو و ناگزیر به ارائه راهکارهای جدید هستیم که در همین راستا با روش تهاتر مستقیم و غیرمسقیم موفق شدیم بخشی از مواد اولیه موردنیاز را تامین کرده و مابقی نیازمان را از طریق صادرات شمش تولیدی خود، تهیه‌ و وارد کنیم.

مجیدی در ادامه افزود: برای تامین مواد موردنیاز شرکت، با قوانین دست و پاگیر بانک مرکزی مواجه هستیم چراکه بابت صادرات شمش، ارز نیمایی را از ما مطالبه می‌کنند و این در حالی است که ما هیچ‌گونه ارزی در ازای صادرات شمش دریافت نمی‌کنیم؛ همان‌طور که جهت تهیه آند موردنیاز وارداتی از چین نیز، پرداخت آن به طریقه تحویل شمش صادراتی انجام پذیرفت.

رئیس هیات‌ مدیره ایرالکو نیز ضمن تقدیر و تشکر از تلاش شبانه‌روزی تمامی همکاران افزود: برنامه‌های کلان و راهبردی در صنعت کشور نیازمند بازنگری‌های اساسی است و علاوه بر آن، لازمه بهبود در بخش‌های خرد صنعت؛ ازجمله صنعت کارگاهی و تولیدی نیز تغییر نگرش در مسائلی مانند خرید ارزان و عرضه و فروش همراه با برنامه‌های مدون است.

کمالی افزود: تاثیر برنامه‌ریزی‌های مدون و درازمدت بر رشد، پویایی و بالندگی صنعت، عمیق و ریشه‌دار است درحالی‌که تنش‌های ایجادشده به‌واسطه شرایط بازار و حتی مسائل سیاسی؛ مانند موج، گذرا هستند.

وی بهبود ساختارها و پیاده‌سازی نگرش‌های سازنده را برای ایجاد مجموعه‌ای توانمند و پویا ضروری دانست و افزود: برای دست‌یابی به این مهم، به کمک تمامی مدیران و کارکنان محترم شرکت نیازمند هستیم و نگاه ما به مقوله کار باید نگاهی ملی همراه با جدیت و برخاسته از عزم و اراده راسخ باشد.

کمالی کار را دارای مرتبه‌ای بس والا توصیف کرد و گفت: از عموم عزیزان می‌خواهم که کار و تولید را با جدیتی مثال‌زدنی دنبال کنند و اجازه ندهند هیچ مسئله حاشیه‌ای بر کارشان تأثیر سوء بگذارد و مانع تولید شود.

وی عملکرد مهندس مجیدی را همراه با دلسوزی، دقت بالا و درایت برشمرد و مسئولیت‌های ایشان را دارای طیفی وسیع و گسترده عنوان کرد و افزود: با عنایت به حجم گسترده کار، از تمامی همکاران محترم تقاضا دارم هرکدام در حیطه مسئولیت خودشان به احسن وجه تلاش کنند تا مدیریت ارشد مجموعه بتواند به مسائل کلان شرکت رسیدگی و معضلات پیش‌رو را برطرف کند.

رئیس هیات‌ مدیره ایرالکو در پایان ضمن تاکید بر این نکته که تمام تلاش ما پیشبرد اهداف سازنده در ایرالکو است بدون اینکه حتی به یک نفر ضرر و زیانی وارد شود، گفت: ما باید در تأمین مواد اولیه با عقد قراردادهای بلندمدت تغییرات و نگرش‌های جدید و مثبت را ایجاد کنیم تا بتوانیم در شرایط دشوار رقابتی بازار فلز آلومینیوم در آینده موفق باشیم.


ثبت نظر

ارسال