رئیس اتحادیه شیشه و آیینه تهران؛

ایران در حوزه تولید صنایع جانبی شیشه ساختمان به خودکفایی رسیده است

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس اتحادیه شیشه و آیینه تهران با بیان اینکه شرکت‌های یو.پی‌.وی‌.سی در و پنجره‌ساز معضل جدی این صنف هستند، گفت: ایران در حوزه تولید صنایع جانبی شیشه ساختمان به خودکفایی رسیده است.
  • یکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت 22:5

محمدعلی قنبری درباره وضع تولید شیشه و آیینه در کشور اظهار کرد: روزانه ۵۰۰ هزار مترمربع شیشه در کشور تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشت کارخانه تولید شیشه فلوت در کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: این کارخانه‌ها با ظرفیت کامل فعالیت دارند.

رئیس اتحادیه شیشه و آیینه تهران با تأکید بر اینکه باوجود خودکفایی کامل در تولید شیشه این کارخانه‌ها در بخش صادرات هم فعال‌اند، اضافه کرد: این کارخانه‌ها ۴۰ درصد صادرات دارند.

قنبری با بیان اینکه ایران در حوزه تولید صنایع جانبی شیشه ساختمان به خودکفایی رسیده است، تصریح کرد: این دست تولیدات در بخش‌های شیشه‌های دوجداره، خم، نشکن و امثال آن است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های یو.پی‌.وی‌.سی در و پنجره‌ساز معضل جدی ما هستند، اضافه کرد: زیرا مهندسان ساختمان با این شرکت‌ها قرارداد دارند و در و پنجره را با شیشه خریداری می‌کنند؛ البته بخشی را هم از طریق فعالان صنف شیشه و آیینه تأمین می‌کنند.

رئیس اتحادیه شیشه و آیینه تهران با تأکید بر اینکه کارخانه‌های فعال در صنف شیشه و آیینه در ساوه و یزد فعالیت دارند، اظهار کرد: تعدادی دیگر از این کارخانه‌ها در قزوین و آذربایجان فعال‌ هستند.

 


ثبت نظر

ارسال