اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان آذربایجان شرقی به هافمن

پنجره‌ایرانیان: دومین همایش اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد و به مهندس محمد حمیدیه مدیرعامل هافمن گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان اعطا شد.
  • شنبه 20 خرداد 1396 ساعت 9:34

به گزارش روابط عمومی هافمن، اطلاع‌رسانی مناسب به مشتری، کسب رضایت مشتری، خدمات پس از فروش، رعایت ضوابط فروش اقساطی، پیش‌فروش و استفاده از بسته‌بندی بهداشتی ازجمله معیارهای انتخاب واحد حامی مصرف‌کننده در این همایش بودند.

باید به مصرف‌کننده و تولیدکننده اعتماد کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در همایش رعایت حقوق مصرف‌کنندگان بیان کرد: باید به مصرف‌کننده و تولیدکننده اعتماد کرد. وجود رانت باعث عدم اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی می‌شود.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

حسین نجاتی  گفت: نباید رانت در جامعه وجود داشته باشد، چراکه وجود رانت باعث عدم اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف‌کننده و تولیدکننده مکمل هم هستند و باید به این دو اعتماد کرده و در بحث کالا و لوازم تولیدی‌مان کیفیت، قیمت و مشتری مداری را رعایت کرده و به تولیدات داخلی اعتماد کنیم، تولیدات داخلی خودمان را عرضه کنیم و برای تولیدات داخلی خود مخل نباشیم و در این شرایط باید به واحدهای تولیدی اعتماد کرده تا مانع از قاچاق کالا شویم.

شعار "جنس فروخته‌شده پس گرفته نمی‌شود" را فراموش کنیم

معاون رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور نیز در این همایش اظهار کرد: شعار جنس فروخته‌شده پس گرفته نمی‌شود، شعاری در تقابل با حقوق مصرف‌کنندگان است، این شعار را به شعار "جنس فروخته‌شده پس گرفته می‌شود" تبدیل کنیم.

سید داوود موسوی اظهار داشت: استفاده از کالاهای داخلی و رعایت از حقوق مصرف‌کنندگان باید به‌صورت عملیاتی در نظر گرفته شود. وی ادامه داد قوانین کافی درزمینه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان وجود دارد اما مشکل اصلی در عدم اجرای صحیح قوانین است که متأسفانه برخی نهادهای دولتی در این زمینه  سلیقه‌ای عمل کرده و باعث تضییع حقوق مصرف‌کنندگان می‌شوند.

وی کیفیت، خدمات پس از فروش و قیمت را جز مولفه‌هایی دانست که نیازمند توجه ویژه تولیدکنندگان است. موسوی با اشاره به یک ناهنجاری رایج در بین اصناف گفت: در مراکز صنفی شعار "اجناس فروخته‌شده پس گرفته نمی‌شود" رایج است که این شعار در اکثر کشورهای توسعه‌یافته یک شعار منسوخ است.

معاون رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور یادآور شد: در همایش کشوری سال جاری، از 117 شرکت منتخب تجلیل شدند، واحدهای معدنی و فلزی بیشترین دریافت کنندگان این گواهینامه بودند. وی در پایان تأکید کرد : درزمینه آگاهی‌رسانی به مردم در خصوص آشنایی با حقوق مصرف‌کنندگان باید بیش‌ازپیش تلاش کنیم .

تلاش مدیران ارشد استان بر عملی شدن اقتصاد مقاومتی

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: همان‌طور که می‌دانید مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر اقتصاد مقاومتی داشتند و بر اساس رهنمودهای ایشان باید تمامی اقدامات دولت، ادارات و سازمان‌ها بر عملی شدن اقتصاد مقاومتی تلاش وافری داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال در استان که یکی از پایلوت‌های اقتصاد مقاومتی نیز بود کارهای بزرگی انجام شد، اگرچه بعضی از این کارهای انجام‌شده در ماه‌های آتی نتیجه‌اش مشخص خواهد شد.

سعید شبستری افزود: تمامی تلاش مدیران ارشد استان بر عملی شدن اقتصاد مقاومتی بود. وی با اشاره به اینکه این مهم کار بسیار دشواری بود، اما توانسته‏ایم کارهای بزرگی انجام دهیم، به صورتی که صادراتمان از واردات هم در بحث ارزی ریالی و هم در بحث وزنی پیشی گرفته است که این آرزوی چندین ساله بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به اینکه نگاه به تولیدات داخل و حمایت از تولید داخلی باید سرلوحه‌مان باشد گفت: تولیدکنندگان ما باید جنسی که می‌فروشند جنسی مرغوب و باکیفیت باشد و در این موضوع به رقابت بپردازند.

وی تکریم به مصرف‌کننده را مهم‌ترین وظیفه فروشنده دانست و گفت: مردم انتظار دارند فروشنده تحویلشان بگیرد و تکریم کنند، چراکه تکریم حداقل انتظار مردم از فروشنده بوده و فروشنده باید از محصولاتی که می‌فروشد کاملا اطلاع داشته باشد و آن‌ها را در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد.

سعید شبستری در ادامه بیان کرد: بعضی از کالاهایی که در صداوسیما تبلیغ می‌شوند آیا این‌ها همان‌گونه که تبلیغ می‌کنند هستند؟ تبلیغات مهم است ولی به شرطی که درست و واقعی باشد و استانداردهای بین‌المللی که بعضی از تولیدکنندگان به طریقی دریافت کرده و از این راه تبلیغ محصول می‌کنند درست نیست و سؤال اینجاست که آیا این مجوز استانداردهایی که می‌گیرند صرف برای تبلیغات است یا محصولاتشان را طبق این استاندارد تولید می‌کنند؟

رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امام‌جمعه تبریز نیز در این همایش بابیان اینکه در خریدوفروش و مراودات همه‌چیز بر اساس واقعیات باشد،افزود: آنچه در اسلام تعیین‌شده، درآمدهای حلال و پاک است.

وی رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی را عبارت از تولید داخلی دانست و بر جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق کالا تأکید کرد و گفت: شرط حمایت مصرف‌کننده از کالای تولید داخل، رعایت کیفیت و قیمت مناسب است.

در بخشی از این برنامه به مهندس محمد حمیدیه مدیرعامل هافمن گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان اعطا شد.

 


نشریه پنجره ایرانیان-سال دهم-شماره 116-خرداد 96


ثبت نظر

ارسال