در بازدید وزیر صنعت معدن و تجارت از ونوس شیشه مطرح شد

آمادگی ونوس شیشه برای همکاری دراجرای برچسب انرژی ساختمان

پنجره ایرانیان: مهندس نعمت ‏زاده روز پنجشنبه 5 آذر 94، طی بازدید از کارخانه ونوس شیشه، نسبت به صرفه‏ جویی انرژی به عنوان یکی از اساسی‏ ترین نیازهای کشور تاکید کرد.
  • دوشنبه 9 آذر 1394 ساعت 11:12

به‏ گزارش پنجره ایرانیان، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در روز 5 آذرماه طی بازید خود از شهرک صنعتی شمس‏ آباد، به دیدار ونوس شیشه، یکی از بزرگترین و پیشرفته ‏ترین کارخانجات تولیدکننده شیشه خودرو و شیشه ‏های دو جداره ساختمانی کشور و خاورمیانه رفت.

مهندس نعمت ‏زاده ضمن بازدید از خط تولید ونوس شیشه، افزایش بهره ‏گیری بناهای ساختمانی کشور از شیشه ‏هایی که باعث صرفه ‏جویی در مصرف انرژی می‏ شوند، و کاهش درجه آسیب‏ پذیری شیشه های خودرو را از مهمترین نکات مورد انتظار از صنعت شیشه ایران خواند.

محمدحسن نوروزی، مدیرعامل شرکت ونوس شیشه با ارائه گزارشی به وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: تولیدات شیشه ‏های خودرویی که عمدتا شامل پژو 206 ، سمند و پژو 405 می‏ باشد در مجموع باعث صرفه ‏جویی ارزی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار دلار شده است، همچنین تولید شیشه‏ های ساختمانی نیز که در بسیاری از بناهای مشهور مثل برج میلاد، موزه دفاع مقدس، باغ کتاب تهران، ساختمان‏ های VIP و CIP فرودگاه بین ‏المللی امام خمینی (ره)، پردیس سینمایی ملت و بناهای دیگرنصب شده است، بیانگر توانایی مهندسان این شرکت در طراحی و ساخت بهترین شیشه‏ های ساختمانی می‏ باشد.

وی در ادامه افزود: شیشه‏ های ساختمانی این شرکت طبق محاسبات آماری برابر 100 هزار بشکه نفت صرفه ‏جویی ارزی به همراه دارد.

نوروزی تاکید کرد: در تمام منطقه خاورمیانه فقط 5 شرکت وجود دارد که دارای توانمندی ‏های مشابه با شرکت ونوس شیشه هستند. با این حال این شرکت همچنان ارتقاء کیفی تولید را هدف قرار داده، به‏ طوری که پس از موفقیت در فرآوری شیشه‏ های High Performance  با U-Value، 1.1 وات بر متر مربع در راستای سیاست ‏های وزارت مسکن و شهرسازی، نصب برچسب انرژی بر پنجره‏ های ساختمانی را پیگیری می‏ کند.

نوروزی به‏ عنوان یکی از بزرگترین سازندگان شیشه خودرو در کشور از پرداخت تسهیلات برای خرید خودرو ابراز خشنودی کرد و آن را مایه پیشرفت کار قطعه ‏سازان و تولیدکنندگان لوازم جانبی خودرو دانست و از اینکه برخی با آن به مخالفت برخاستند ابراز شگفتی کرد. وی در رابطه با تقویت بنیه مالی و سرمایه در گردش شرکت ‏ها، از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد نسبت به راه ‏اندازی سیستم گشایش اعتبار (LC) داخلی کمک کند تا تولیدکنندگان از بابت نقدینگی تا حدی آسوده خاطر شوند.

براساس این گزارش، درخواست نوروزی برای واگذاری زمین همجوار جهت توسعه کارخانه نیز از دیگر خواسته ‏های مدیرعامل از مقام عالی وزارت بود که دستور رسیدگی و واگذاری زمین مورد نیاز، با نظر مساعد به مسئولان شرکت شهرک‏ های صنعتی استان تهران صادر گردید.

گفتنی است، تاسیسات تولیدی شرکت ونوس شیشه در زمینی به مساحت 71 هزار متر مربع و 35 هزار متر مربع زیر بنا واقع شده و با 350  نفر پرسنل که 81 نفر از آنها دارای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد و بقیه با درجه مهارت بالا در خط تولید هستند و حدود 100 نفر شاغل در بخش ‏های پشتیبانی، سالانه حدود 500 هزار متر مربع شیشه ساختمانی و 400 هزار متر مربع شیشه خودرو، اعم از شیشه‏ های جانبی و شیشه عقب و جلو تولید و به بازار عرضه می ‏کند.


ثبت نظر

ارسال