دیاکوکیش؛ انتخاب درست و دقیق کیفیت‌پسندان

پنجره ایرانیان:گروه صنعتی دیاکوکیش از معدود برندهای صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران است که نیازی به معرفی ندارد.
  • چهارشنبه 10 دی 1393 ساعت 12:54

این شرکت کاملا شناخته شده به گفته بهمن نوری، مدیر بازرگانی شرکت همواره تلاش دارد تا که با گردآوری مجموعه‌ای از توانمندی‌ها و افراد متخصص با دانش فنی مورد نیاز این صنعت، به نیازهای تولیدکنندگان در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ایران پاسخی فراگیر و شایسته دهد. انتخاب دیاکوکیش برای همکاری به واقع یک انتخاب درست و دقیق برای کیفیت پسندان است. دیاکوکیش هم اینک نماینده انحصاری فروش پروفیل‌های یو‌پی‌وی‌سی با برند یونی‌وین ترکیه، نماینده انحصاری ماشین‌آلات، یراق‌آلات و انواع پیچ آلمانی کمپانی شورینگ (Schuring) آلمان، نمایندگی فروش وخدمات پس از فروش یراق‌آلات تی‌اندتی (T&T) ترکیه و همچنین نمایندگی فروش لاستیک‌های درزبند (گسکت) کمپـــانی سچیل (secil) ترکیه را در سبد محصولات خود دارد. مدیر بازرگانی این شرکت در پاسخ به پرسش‌های پنجره ایرانیان تاکید می‌کند: گروه صنعتی دیاکوکیش بدون تردید برای فعالان صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ‌شناخته شده و از حیث پایبندی به تعهدات، زبانزد است. با این توصیف اگر تولیدکنندگان در و پنجره می‌خواهند انواع یراق‌آلات شورینگ آلمان را بدون واسطه در اختیار داشته باشید یا از معتبرترین یراق‌آلات ساخت ترکیه بهره‌مند شوند، دیاکوکیش یک انتخاب درست و دقیق خواهد بود. گفتگوی خبرنگار پنجره ایرانیان با بهمن نوری، مدیر بازرگانی و دارای کارشناسی مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی MBA را بخوانید:

  •   خودتان را معرفی کنید و هدف شما از سرمایه‌گذاری و فعالیت در صنعت در و پنجره یو.پی.وی‌سی چیست؟

متاسفانه سرانه مصرف انرژی در کشور ما بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی است، احساس می‌کردم که حرکت به سوی بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از نیازهای اساسی کشور خواهد بود، با این رویکرد در ابتدا با راه اندازی خط تولید شیشه‌های دو جداره به روش صنعتی وارد این حوزه فعالیت شدم و در ادامه فعالیت‌های خود را با اضافه شدن به مجموعه دیاکوکیش که یکی از مجموعه‌های قدیمی و با سابقه در حوزه تامین پروفیل یو‌پی‌وی‌سی و یراق‌آلات صنعت در و پنجره است، سعی بر آن داشته که بتوانیم به دنبال هدف نهایی این صنعت که همان کمک به بحث بهینه‌سازی مصرف انرژی است، حرکت کنیم، هدفی که متاسفانه در چند سال اخیر به دست فراموشی سپرده شده است.

  •   دیاکوکیش چه رویکردی را در صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی دنبال می‌کند؟

گروه صنعتی دیاکوکیش، با هدف تامین قطعات و لوازم مورد نیاز کارگاه‌ها و کارخانه‌های ساخت در و پنجره دوجداره با پروفیل یو‌پی‌وی‌سی از سال 1386 کار خود را شروع کرد و هدف ما این است که با گردآوری مجموعه‌ای از توانمندی‌ها و افراد متخصص با دانش فنی مورد نیاز این صنعت، سعی کنیم تا به نیازهای تولیدکنندگان در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی پاسخی فراگیر و شایسته دهیم. در حال حاضر دیاکوکیش نمایندگی انحصاری کمپانی شورینگ آلمان را در اختیار دارد و یراق‌آلات معتبر تولید شده در کشور ترکیه را هم با هدف پوشش نیازهای مشتریان عرضه می‌کند. هدف اصلی ما این است که تولید‌کننده‌های در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی که با دیاکو‌کیش همکاری دارند، هیچگونه دغدغه ذهنی برای تامین کالا و مواد اولیه مورد نیاز خود نداشته باشند و بدانند که یک مجموعه تخصصی، پشتیبان و حامی آنها در تامین قطعات و یراق‌آلات و سایر ملزومات آنهاست که به موقع و با قیمت مناسب کالاهای درخواستی آنها را در اختیارشان می‌گذارد. واقعیت این است که می‌خواهیم خدمات خود را به گونه‌ای ارائه دهیم که تنها دغدغه ‌ذهنی تولیدکننده‌ها بحث تولید با کیفیت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی باشد و تامین مطمئن کالاهای اساسی خود را به ما بسپارند. از سوی دیگر دیاکوکیش، نمایندگی انحصاری محصولات شورینگ آلمان را داراست و شورینگ تنها برندی است که استاندارد مرکز تحقیقات راه، ساختمان و مسکن ایران را افزون بر استاندارد RAL اروپا در اختیاردارد، که اطمینان کیفی این برند را تایید می‌کند.

  •   استفاده از یراق‌آلاتی که شما به بازار عرضه می‌کند، تا چه میزان بر امنیت در و پنجره‌ها می‌افزاید؟

یراق‌آلات ارائه شده توسط شرکت دیاکو کیش با توجه به استاندارهای جهانی و درخواست مشتری در سطوح مختلف دارای ایمنی قابل توجهی است. یراق‌آلات عرضه شده توسط دیاکوکیش با داشتن اسپانیولت‌ها با پشتیبانی در سایزهای متفاوت و لولاها با تحمل وزن بالا و دستگیره‌ها با طراحی مختلف و متفاوت و تحمل وزن بالا با آبکاری مناسب و ... دارای این قابلیت می‌باشند که با توجه به تغییرات جزئی سطوح مختلف امنیتی راپشتیبانی کنند.

  •   در حال حاضر تنوع یراق‌آلات عرضه شده توسط دیاکوکیش چگونه است ؟

گروه صنعتی دیاکوکیش بدون تردید برای فعالان صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی ‌شناخته شده و از حیث پایبندی به تعهدات، زبانزد است. بنابراین اگر تولیدکنندگان در و پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی می‌خواهند انواع یراق‌آلات شورینگ آلمان را بدون واسطه در اختیار داشته باشید یا از معتبرترین یراق‌آلات ساخت ترکیه بهره‌مند شوید، دیاکوکیش یک انتخاب درست و دقیق خواهد بود. چه اینکه سبد کالایی گروه صنعتی دیاکوکیش شامل یراق‌آلات آلمانی از جمله یراق تک حالت بازشو، دوحالت بازشو، دولنگه بازشو، فولکس واگنی، کشویی، مکانیزم در و پیچ‌ها با نشان شورینگ آلمان و یراق‌آلات ساخت شرکت‌های معتبر ترکیه با برند T&T از جمله یراق‌آلات تک حالته، مکانیزم دوحالته و فرانسوی، مکانیزم در و انواع پیچ، همراه با کلیه ماشین‌آلات مونتاژ آلمانی است.

  •   روند استقبال بازار از یراق‌آلات حامی چگونه بوده و چه برنامه‌ای برای آینده در نظر دارید؟

تاکنون از سبد کالایی محصولات شرکت دیاکو کیش استفبال خوبی شده و شرکت دیاکو کیش علاوه بر استمرار برنامه‌های گذشته خود که رضایت‌مندی مشتریان هدف نخست و ثابت شرکت است، سیاست‌هایی را درپیش خواهد گرفت تا بتواند همانند گذشته رضایت حداکثر مشتری را تقویت کند، لازم به ذکر است شرکت دیاکو کیش در صورت اضافه شدن محصولی به سبد کالایی خود آن را به اطلاع مصرف‌کنندگان می‌رساند.

  •   قیمت محصولات و کالاهای عرضه شده توسط دیاکوکیش چگونه است و تا چه میزان منافع مصرف کننده نهایی را در نظر می گیرید؟

همیشه سعی کرده‌ایم قیمت‌های منطقی و قابل رقابتی را داشته باشیم. بنابراین ادعا نمی‌کنیم که قیمت‌های ما از همه پایین‌تر است، چرا که حفظ کیفیت و اطمینان خاطر مشتریان برای ما یک اصل است. از سوی دیگر سعی می‌کنیم قیمت‌ها را به گونه‌ای برآورد کنیم که مشتریان دچار هیچ مشکلی برای تامین نیازهایشان نشوند. واقعیت این است، به کسانی که با ما کار می‌کند، اصلا به دید مشتری نگاه نمی‌کنیم، آنها شرکای تجاری دیاکوکیش هستند، به همین علت در برآورد قیمت‌ها به گونه‌ای عمل می‌شود که تولیدکنندگان بتوانند رقابت کنند و موفقیت ایشان در میدان رقابت یک بازی برد- برد برای مجموعه دیاکوکیش و البته شرکای تجاری‌اش محسوب می‌شود. البته قیمت محصولات عرضه شده در دیاکوکیش و نمایندگان فروش یکسان است و اصلا چند قیمتی هم نداریم، البته ممکن است قیمت برخی از محصولات عرضه شده توسط دفتر دیاکوکیش به دیگر شرکت‌ها تفاوت کند که اولا این اقلام به صورت انحصاری در اختیار ما قرار ندارد و دوم اینکه تفاوت قیمت آنها جزیی است و دلیل آن، هزینه تمام شده واردات این اقلام است.

  •   یراق‌آلاتی که شما نمایندگی رسمی آن را بر عهده دارید، از چه استاندرادهای بین‌المللی برخوردار است و از حیث مقاومت و استحکام چه میزان قابل دوام است؟

تمامی اقلامی که با برند شورینگ آلمان عرضه می‌شوند، ضمانت نامه 10 ساله دارند. البته بسیاری از تولیدکنندگان طرف قرارداد دیاکوکیش به دلیل اعتمادی که به کالاها و خدمات ما دارند، چندان بحث ضمانت نامه رسمی را مطرح نمی‌کنند، اگرچه درخواست ضمانت‌نامه توسط ایشان یک حق قانونی است و دیاکوکیش بر اساس درخواست تولیدکنندگان عمل می‌کند. لازم به ذکر است که محصولات ساخت T&Tدارای ضمانت 2 ساله دارند، هرچند از کیفیت بالایی برخوردارند. نکته مهم و کلیدی در سیاست راهبردی فروش دیاکوکیش این است که ما فروش را پایان تعهد خود به تولیدکنندگان نمی‌دانیم و به صورت نامحدود دربرابر کالاها و خدماتی که عرضه می‌کنیم، پاسخگو هستیم. بنابراین تلقی مشتریان همیشه این بوده که دیاکوکیش را تنها یک فروشنده یراق‌آلات نمی دانند و نام «دیاکو»، خود، به برندی معتبر در صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی تبدیل شده که این امر، خود، تضمینِ اطمینان هرچه بیشتر تولیدکنندگان است.

  •   در شرکت دیاکوکیش تحویل به موقع کالاها چگونه طراحی شده است وکالای سفارش داده شده تا چه بازه زمانی در تهران و شهرستان‌ها به دست مشتریان خواهد رسید؟

انبار دیاکوکیش همواره به انواع کالاها مجهز است و مقداری هم اضافه‌تر از نیاز بازار در انبار نگه‌داری می‌شود، البته این دور از واقعیت خواهد بود که ادعا کنیم تجهیز انبار به معنای در اختیارداشتن کالاها در آن واحد برای عرضه آنها به همه مشتریان است، چرا که ما سعی کردیم که حجم خیلی خوبی از کالاها را در انبار داشته باشیم و با توجه به تجربه‌های که در بحث حمل و نقل وگمرک داریم، می‌دانیم که ترخیص کالاها و واردات آن چه میزان زمان‌بر است به همین دلیل همواره به تولیدکنندگان طرف همکار توصیه می‌کنیم که اقلام پرمصرف به اندازه نیاز در اختیارشان باشد. برای زمان تحویل هم سعی می‌کنیم هیچ تاخیر غیرموجهی نداشته باشیم، به همین دلیل توصیه همیشگی دیاکوکیش این است که دوستان دست کم 10 روز مانده به اتمام کالاها و اقلام مورد نیازشان سفارش خرید بدهند. در این صورت دیاکوکیش ظرف24 تا 48 ساعت به سفارشات خرید پاسخ عملی خواهد داد. البته ممکن است به دلایلی نظیر دشواری‌های حمل و نقل کالا یا دست اندازهای ناخواسته در واردات، گاهی اوقات ارسال کالاها در برخی مقاطع زمانی با تاخیر مواجه شود که واقعا خارج از اراده ماست مثل زمانی که گمرک بخشنامه‌ای صادرکند و ترخیص کالاها را متوقف سازد.

  بسیاری در ارزیابی کیفیت در و پنجره‌های یو‌پی‌وی‌سی بر کیفیت پروفیل تاکید دارند در حالی که به دلیل کاربرد زیاد یراق‌آلات به هنگام باز و بسته شدن مهم کیفیت یراق‌آلات و ملزوماتی است که در مرحله ساخت و نصب در و پنجره به کار گرفته می‌شود. نظر شما چیست و فکر می‌کنید که اهمیت و نقش یراق‌آلات و سایر ملزومات در تولید و نصب چگونه باید مدنظر مصرف کنندگان نهایی قرار گیرد؟

عوامل بسیاری در ساخت یک پنجره با کیفیت موثرند که از جمله عبارتند از:

  •  پروفیل مرغوب
  •   ساخت استاندارد
  •   نصب با کیفیت
  •   شیشه چند جداره استاندارد
  •   یراق‌آلات مناسب و استاندارد

بنابراین عملکرد و بازدهی یک پنجره یو‌پی‌وی‌سی که رعایت استانداردهای ساخت و چهار عامل اول را دارا باشد، بیش از همه به نوع یراق‌آلاتی که در پنجره به کار گرفته شده، وابسته است و آنچه که مصرف کننده به عنوان پنجره خوب از آن نام خواهد برد، بیش از پیش به عملکرد سیستم یراق و کارایی آن وابسته خواهد بود. بنابراین نیاز است که سازندگان عزیز و مصرف‌کنندگان گرامی توجه بیشتری در انتخاب یراق‌آلات خود داشته باشند. به ویژه اینکه یراق‌آلات مورد استفاده در پنجره‌های پی وی سی می‌بایست با توجه به کاربری مورد نیاز و وزن بازشو و ارتفاع محل نصب پنجره انتخاب شوند. معمولا سازندگان و تولیدکنندگان یراق‌آلات استانداردهایی را برای نوع یراق‌آلات و شرایط استفاده از آن تعیین می‌کنند که می‌بایست مطابق با استانداردهای تعریف شده و تایید شده توسط سازمان‌های مرجع و فعال در این زمینه باشد. بنابراین مصرف‌کننده نهایی می‌تواند با درخواست استانداردهای موجود به ارزیابی یراق‌آلات مورد درخواست بپردازد.

  •   اقلام عرضه شده توسط گروه صنعتی دیاکوکیش از چه ضمانت‌ها و خدمات پس از فروشی برخوردار است؟

افزون بر آنچه گفته شد، تمامی ضمانت‌ها و گواهی نامه‌ها در شرکت دیاکو کیش موجود است و در خصوص خدمات پس از فروش، واحد آموزش دیاکوکیش با این هدف راه‌اندازی شده تا در صورت اعلام نیاز تولیدکنندگان، اطلاعات و خدمات درخواستی را در اختیار ایشان قرار دهد و به موازات آن در یک یا چند جلسه همه موارد لازم در ارتباط با نصب یراق‌آلات را بر روی در و پنجره آموزش دهد. به همین دلیل است که از سوی تولیدکنندگان یا همان شرکای تجاری ما مفتخر به این صفت شده‌ایم که می‌گویند دیاکوکیش ساختاری کاملا حرفه‌ای دارد؛ هم در سرعت ارسال کالا و هم سرعت در ارائه خدمات و همچنین دقت در آموزش.

  •   برای جلوگیری از واردات یراق‌آلات بی کیفیت چه باید کرد؟

این دستگاه‌‌های نظارتی هستند که باید حتما کیفیت اقلام وارداتی را کنترل کنند و به دلیل همین ضعف نظارت در طرح‌های مسکن مهر شاهد این هستیم که به راحتی یراق‌آلات و ملزومات فاقد کیفیت به وفور استفاده می‌شوند، البته در برخی پروژه‌های مسکن مهر انصافا کیفیت رعایت شده اما ما به همین دلیل، ضعف نظارت و فقدان رقابت بر سر کیفیت نتوانستیم سهمی از نیازهای مسکن مهر را به خود اختصاص دهیم. تاکید می‌کنم که دیاکوکیش اعتبار خود را فدای قیمت و کیفیت پایین نخواهد کرد، هرچند ممکن است سهمی از بازار را از دست بدهد.

  •   برای اطمینان خاطر مشتریان جدید و مصرف کننده نهایی از اصالت کالاهای عرضه شده چه کار می‌توان کرد؟

اولا می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی شورینگ آلمان و تی.اند.تی ترکیه و یا تماس مستقیم مطمئن شوند که دیاکوکیش نماینده انحصاری شورینگ و تی.اند.تی در ایران است، ثانیاً تمامی‌اسنادی که دال بر اصالت کالاهای شورینگ و تی.اند.تی موجود در انبار دیاکوکیش است در دفتر شرکت موجود است و مهمتر اینکه اعتبار دیاکوکیش و اعتماد مشتریان سرمایه واقعی ما برای ادامه راه است و ملاک فعالیت دیاکوکیش، رضایت مشتریان است.

  •   مزیت و برتری یراق‌آلات تی‌اند‌تی نسبت به دیگر یراق‌آلات چیست؟

از مشخصات عمده یراق‌آلات تی.اند.تی می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  •   آبکاری مناسب و مقاومت یراق در مقابل زنگ‌زدگی.
  •   آستانه تحمل یراق در مقابل وزن بازشو.
  •   امکان تنظیم و رگلاژ یراق.
  •   عدم استفاده از قطعات پلاستیکی در مفاصل و محل اتصال یراق.
  •   نوع اتصالات میان قسمت بازشو و ثابت پنجره و فشار مناسب در زمان بسته شدن بازشو پنجره.
  •   چرا دیاکو یراق جدید را به سبد محصولات خود اضافه کرده است؟

این یکی از اهداف راهبردی دیاکوکیش است تا خریداران ما به عنوان شرکای تجاری دیاکوکیش متناسب با نیاز خود بتوانند بدون دغدغه و واسطه به اقلام درخواستی‌شان دسترسی داشته باشند و ما با تحقیق بسیار در سطح بازار و بررسی استانداردهای فنی کالاها، سبدی را فراهم آورده‌ایم که علاوه بر پاسخ به نیازهای متنوع از اعتبار بالایی در صنعت در و پنجره یو‌پی‌وی‌سی برخوردار باشد. بگذارید به نقل از خود دوستان تولیدکننده پروفیل یو‌پی‌وی‌سی وسازندگان در و پنجره، که با این گروه صنعتی همکاری دارند، بگویم که به واقع از انتخاب دیاکوکیش خیلی راضی هستند، به خاطر اینکه هم هزینه‌های حمل و نقل‌شان کاهش یافته و هم زمان تحویل کالا به نحوی است که خطوط تولید‌شان متوقف نمی‌شود و تاکید دارند که کیفیت، همیشه پایدار و ماندگار است.

  •   در پایان اگر نکته خاصی باقی مانده بفرمایید.

با تشکر از شما و خوانندگان محترم نشریه پنجره ایرانیان، شرکت دیاکوکیش به شرکت‌های مصرف‌کننده توصیه می‌کند که با توجه به گسترش واردکنندگان بدون پشتوانه و شرکت‌هایی که محصولات بدون کیفیت و متاسفانه تقلبی را به بازار عرضه می‌کنند، محصولات مصرفی خود را از شرکت‌های معتبر با کیفیت‌های استاندارد تهیه کنند.

 


ثبت نظر

ارسال