کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران

پنجره‌ایرانیان؛ کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.
  • سه شنبه 24 مرداد 1402 ساعت 13:39

به گزارش پنجره‌ایرانیان به نقل از انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر، شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت با همکاری انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران و تشکل‌های مرتبط صنفی و علمی با توجه به لزوم ایجاد اجماع میان آحاد جامعه و نهادهای مختلف ذینفع و تصمیم‌گیر، به برگزاری کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی ایران در روزهای ۲۳ و ۲۴ مردادماه سال جاری اقدام کرده است.

 سال‌هاست که عدم توجه به بهینه‌سازی مصرف و بهره‌وری انرژی در بخش‌های مختلف برق، گاز و فرآورده‌های نفتی در مصارف صنعتی، کشاورزی، خانگی و حمل‌ونقل و ناترازی روبه تزاید تولید و مصرف انرژی به چالش بزرگ کشور تبدیل شده است. این روند ضمن هدر رفت سرمایه‌ها و منابع کلان؛ صدمات اقتصادی فراوانی به کشور وارد کرده و به یکی از علل اساسی عدم پیشرفت سریع کشور تبدیل شده است.

این کنفرانس با مشارکت حداکثری سیاست‌گذاران، فعالان اجرایی و صنعتی، شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاهیان و پژوهشگران علمی، می‌تواند به‌عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی فعالان این حوزه و محملی برای هم‌اندیشی و ارائه راهکار توسعه بهره‌وری انرژی در کشور باشد. هدف از برگزاری این کنفرانس بررسی ابعاد مختلف بهره‌وری انرژی (برق، گاز و فرآورده‌های نفتی) در کشور است.

این رویداد بین‌المللی با رویکرد بررسی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بهینه‌سازی مصرف انرژی و با حمایت اکثر سازمان‌های متولی این حوزه از قبیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت نفت، وزارت نیرو، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا)، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست‌جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه‌وبودجه، سازمان حفاظت محیط‌زیست، شهرداری تهران، سازمان ملی بهره‌وری، وزارت راه و شهرسازی، شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، شرکت ملی پتروشیمی و انجمن‌های فعال در این حوزه در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صداوسیما برگزار خواهد شد.

 


ثبت نظر

ارسال