اختصاص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در کشور

پنجره‌ایرانیان؛ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در کشور اختصاص داده‌شده که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن برای نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی اختصاص داده شده است.
  • دوشنبه 27 شهریور 1396 ساعت 10:3

به گزارش ایسنا، محمود نوابی روز یکشنبه (۲۶ شهریور) در اولین همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کردستان، اظهار کرد: از سال 1380 تاکنون ۱۶ همایش حمایت از حقوق مصرف‌کننده برگزارشده که امسال هم هفدهمین همایش هم‌زمان با روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کننده برگزار خواهد شد.

وی افزود: در دوره اخیر نسبت به اولین دوره ۲۲ برابر در حوزه متقاضیان و ۱۷ برابر در حوزه منتخبین افزایش راندمان داشته‌ایم. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: قانون مترقی حمایت از حقوق مصرف‌کننده از سال 1388 تدوین‌شده و در حال حاضر بیش از ۲۸۰ انجمن شهرستانی حمایت از حقوق مصرف‌کننده، ۳۰ انجمن استانی و یک انجمن ملی در این زمینه در حال فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: این انجمن‌ها در دنیا در استیفای حقوق مصرف‌کننده توانمند و اثربخش بوده‌اند اما در ایران به دلیل مشکلات مالی اهداف انجمن چندان محقق نشده است. نوابی ذکر کرد: هدف از این همایش تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف‌کننده و معرفی آن‌ها به مردم است.

وی ادامه داد: همه تولیدکنندگان اگر حقوق مصرف‌کننده را نادیده بگیرند محکوم به فنا خواهند شد و اگر نتوانند کالایی تولید کنند که قابلیت صادر کردن به سایر کشورها را داشته باشد، فنا خواهند شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در دولت یازدهم زیرساخت‌های خوبی برای جهش صنعتی و اقتصادی فراهم شده است، گفت: از سال 1386 تا 1392 قدرت خرید مردم در شهرها ۲۲ درصد و در روستاها ۳۵ درصد کاهش داشته است اما امروز شاهد ثبات اقتصادی در کشور هستیم.

وی در ادامه اعلام کرد: در سال جاری ۳۰ هزار میلیارد تومان برای رونق تولید در کشور اختصاص داده شده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان آن برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی است.

نوابی بیان کرد: سال گذشته از این اعتبار برای استان‌ها سهمیه در نظر گرفته شده بود اما امسال سهمیه نیست و هر استانی پیشتازتر باشد، سهم بیشتری از این اعتبارات دریافت خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: وزارت صنعت تعهد ایجاد ۴۵۰ هزار شغل در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و فرش و ... را در سال 1396 دارد که بر اساس آمار پنج‌ماهه تاکنون بیش از نیمی از آن محقق شده است و امیدواریم بیش از میزان تعهد شده بتوانیم شغل ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه کردستان دارای استعدادهای زیادی در حوزه‌های مختلف است، گفت: مشکلات استان با گفتمان حل نخواهد شد بلکه باید نخبگان استان از داخل و خارج جمع شوند و درخواست‌های مشروع خود را به دولت و وزارتخانه اعلام کنند و برای پیشرفت استان و رفع عقب‌ماندگی‌های حوزه صنعت کار عملی انجام دهند.

وی بانک‌ها را یکی از موانع سرمایه‌گذاری دانست و یادآور شد: باید مشوق‌های سرمایه‌گذاری در استان ایجاد شود و ادارات و سازمان‌ها برای تسهیل کار سرمایه‌گذاران در استان تلاش کنند.


ثبت نظر

ارسال