در گفتگو با مدیرعامل شرکت صنایع گنجعلیخان مطرح شد:

پنج دهه تجربه

پنجره ایرانیان: شرکت صنایع گنجعلیخان حدود پنج دهه در کرمان مشغول فعالیت است. این شرکت کار خود را با تولید در و پنجره ‏های آلومینیومی آغاز کرد و امروزه با کوله ‏باری از تجربه، تولیدات فراوانی اعم از محصولات یو.پی.وی.سی و آلومینیومی را به بازار عرضه می‏ کند.
  • سه شنبه 26 آبان 1394 ساعت 10:28

بنیانگذار این مجموعه که سال ‏هاست ریاست اتحادیه آلومینیوم ‏کاران کرمان را بر عهده دارد، توانسته است با ترکیب تجربه و ابتکار، نامی معتبر را در این صنعت از خود برجای بگذارد. برای آشنا شدن با چندوچون فعالیت ‏های این شرکت به گفتگو با مهرداد گنجعلیخان نشستیم و از فعالیت ‏های مختلف این مجموعه پرسیدیم. ایشان که مدتی است از جانب پدر، مدیریت مجموعه گنجعلیخان را برعهده گرفته است، اطلاعات مفیدی را در اختیار ما گذاشتند. با هم این گفتگو را می‏ خوانیم:

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

شرکت شما از چه تاریخی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون چه فراز و نشیب‌هایی را در طی کردن مسیر پیشرفت پشت سر گذاشته است؟
شرکت صنایع گنجعلیخان از سال ۱۳۵۰ به ‏عنوان اولین تولید کننده در و پنجره ‏های آلومینیومی فعالیت خود را در کرمان به مدیریت محمد گنجعلیخان حاکمی آغاز کرد. در آن زمان به‏ علت بی‏ ثباتی بازار و کمبود آلومینیوم، تصمیم دولت آن بود که تعاونی ‏هایی در سراسر کشور تاسیس شوند. در این میان، مدیریت شرکت تعاونی آلومینیوم در جنوب کشور نیز بر عهده مدیر شرکت گنجعلیخان بود و از سال۱۳۶۳ با دایر شدن تعداد زیادی تولیدی، جهت تاسیس اتحادیه صنف آلومینیوم‏ کاران انتخاباتی برگزار شد که در آن آقای محمد گنجعلیخان حاکمی با اکثریت آراء به ‏عنوان رئیس اتحادیه منصوب شد و هم ‏اکنون بعد از گذشت۳۱ سال از تاسیس این اتحادیه و همچنین ۸ دوره متوالی انتخابات، همچنان ایشان در این سمت قرار دارند. البته مدیریت شرکت صنایع گنجعلیخان از سال۱۳۸۵به من (مهرداد گنجعلیخان حاکمی) واگذار گردید و در انتخابات آبان ماه ۱۳۹۳محمد گنجعلیخان حاکمی (پدرم) با اکثریت آرا رئیس اتحادیه و من با رای دوم به عنوان نایب رئیس اتحادیه آلومینیوم‏ کاران کرمان به مدت ۴ سال برگزیده شدم.

در حال حاضر چه محصولات و خدماتی توسط شرکت شما عرضه می‌شود؟ آیا بازار شما محدود به کرمان است؟
هم‏ اکنون صنایع گنجعلیخان با داشتن کادری مجرب و باتجربه همچنین استفاده از تکنولوژی روز دنیا، توانسته گام‏ های موثری در راستای تولید محصولاتی با کیفیت و به‏ روز بردارد. این شرکت در راستای تولید پنجره ‏های دوجداره اختصاصی و ترمال بریک، اجرای نماهای فریم لس و کرتین وال و تولید پیشرفته ‏ترین توری ‏های جمع شونده (رولینگ، پلیسه معمولی و دبل فریم) فعالیت دارد. همچنین ما مشتریانی از بسیاری از نقاط کشور داریم. از همین ‏رو شرکت صنایع گنجعیلخان در اکثر استان ‏ها و شهرها نماینده یا عاملیت فروش دارد.

در تولیدات خود از چه نوع مواد اولیه ‏ای استفاده می ‏کنید؟
باتوجه به نیاز مشتری نوع پروفیل و یراق و غیره انتخاب می‏ شود. اما این شرکت با توجه به تجربه و کسوت بالا، توانسته بهترین پروفیل‏ ها و یراق ‏آلات را شناسایی و در تولیدات خود به‏ کار برد.

کیفیت محصولات تولیدی شما در چه سطحی قرار دارد؟
تجربه نشان داده برای ماندگاری در بازار و صنعت، باید جنس و تولید با کیفیت و به ‏روز به مشتری ارائه داد، که ما توانسته‏ ایم در خصوص ارتقاء سطح کیفی محصولات با بهره‏ گیری از فناوری روز دنیا سطح کیفی محصولات را هر چه بیشتر بالابرده و همین امر باعث رضایتمندی مشتری‏ها شده است.

در حال حاضر در کرمان مشتری آلومینیوم بیشتر است یا یو.پی.وی.سی؟ به نظر شما چرا این گونه است؟
پروفیل ‏های آلومینیوم و یو.پی.وی.سی، هر دو با کیفیت بوده و همین امر باعث تحول عظیم در صنعت در و پنجره شده است و تمامی اقشار جامعه متوجه شده‏ اند که استفاده از پنجره ‏های دوجداره آلومینیوم و یو.پی.وی.سی چه مزایایی نسبت به آهن و سایر موارد دارد. این دو پروفیل هریک دارای ویژگی‏ های خاص خود می‏ باشند و نمی ‏توان برتری یکی نسبت به دیگری را اعلام کرد. زیرا هر یک مزایایی دارند اما طبق آماری که در اتحادیه به ‏دست آمده در سال‏ های ۱۳۸۷تا۱۳۹۰پروفیل یو.پی.وی.سی بیشترین فروش را در کرمان داشته، اما از سال۱۳۹۰ این روند به سمت آلومینیوم تغییر یافته است.

به نظر شما، برای تولید یک پنجره مرغوب، چه عوامل و فاکتورهایی باید مورد توجه قرار بگیرند؟
عوامل موثر در یک تولید مناسب عبارتند از انتخاب مواد اولیه (پروفیل، گسگت، یراق ‏آلات و غیره) استاندارد و با کیفیت، تولید با کیفیت که مستلزم دستگاه ‏های دقیق و استاندارد، استفاده از نیروهای باتجربه و خوش ذوق و در نهایت نیز واحد کنترل کیفیت که تک‏تک آیتم ‏ها را مورد بررسی و آزمون قرار دهد.

به نظر شما تشکل ‏های صنفی اعم از انجمن‏ ها و اتحادیه‏ ها، چه نقشی در ارتقای کیفیت تولیدات در و پنجره می‏ توانند داشته باشند؟
سوال بسیار خوبی بود. در هر شهر مسئولان اتحادیه‏ های صنفی بر اعضای صنف خود تاثیرگذار هستند. در صورت هماهنگی و برگزاری جلسات میان روسای اتحادیه‏ ها در سراسر کشور می‏ توان تصمیمات خوبی در جهت پیشرفت این صنعت گرفت که همزمان باعث به‏ روز شدن و ارتقاء کیفی محصولات در سراسر کشور می‏ شود.

شرایط فعلی و آتی بازار در و پنجره ‏های آلومینیومی و یو.پی.وی.سی را چگونه می‏ بینید؟
بعد از رکودی که در صنعت آلومینیوم و یو.پی.وی.سی به‏ وجود آمده بود، شرایط در حال تغییر بوده و رونق در حال بازگشت به بازار می ‏باشد. همچنین با توجه به آگاهی و اطلاعاتی که مردم عادی به‏ تازگی نسبت به این محصولات به‏ دست آورده‏ اند، از این پس تنها کسانی می ‏توانند به فعالیت در این حوزه ادامه دهند که محصولاتی به‏ روز و باکیفیت عرضه کنند.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره ۹۷ ــ آبان ۹۴


ثبت نظر

ارسال