فربد؛ کیفیت غالب با استاندارد برتر صنعت پنجره

پنجره ایرانیان: پروفیل فربد؛ کیفیت غالب است. این نه یک شعار که باوری است در شرکت کار تجارت فربد از تولیدکنندگان به نام پروفیل‌های یو‌.پی.وی.سی برای تحقق یکی از اهداف نجات بخش صنعت در و پنجره یو‌.پی.وی.سی ایران.
  • چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 10:18

 فربد پاکروش، مدیرعامل شرکت در گفتگو با پنجره ایرانیان از تحولات آینده پیش روی صنعت در و پنجره می‌گوید و البته مسیری که پروفیل فربد ترسیم کرده سخن به میان می‌آورد. صریح اما شفاف می‌گوید که استانداردهایی تدوین و به اجرا گذاشته می‌شود که شرکت‌ها و کارگاه‌های تولیدی در و پنجره که بخواهند پروفیل فربد را در کنار خود داشته باشند، ملزم به رعایت این استانداردها هستند. او پیش از این که دغدغه سهم برتر و فروش بیشتر در بازار را داشته باشد، می‌خواهد نام پروفیل فربد را در بین ممتازها و سرآمدهای صنعت پروفیل یو‌.پی.وی.سی ایران نگه دارد. نقشه راه ترسیم شده برای در اختیار داشتن پروفیل فربد جهت تولید در و پنجره‌های یو‌.پی.وی.سی استاندارد و دارای کیفیت ممتاز البته روشن است؛ چه اینکه به گفته این عضو انجمن صنایع پروفیل یو‌.پی.وی.سی ایران، در هر استان تنها 3 نماینده یا کارگاه تولید در و پنجره یو‌.پی.وی.سی می‌توانند همکار فربد باشند. پروفیل فربد که ششمین فستیوال رقابت صنعت در و پنجره ایران را در بهمن ماه سال گذشته با کلید زدن کمپین تبلیغاتی «پروفیل فربد؛ کیفیت غالب است» کلید زد، با در اختیار داشتن متنوع‌ترین سبد کالایی و مقاطع مختلف پروفیل‌های اصلی و فرعی برای تولید در و پنجره‌های یو‌.پی.وی.سی، حالا توانسته است انتظارات کیفی از پروفیل‌های یو‌.پی.وی.سی را در نزد کیفیت پسندان و دوستداران پنجره‌های دوستدار محیط زیست و آرامش در محیط زندگی شهروندان ایران به سطحی بالاتر برساند. گفتگوی خبرنگار پنجره ایرانیان با فربد پاکروش، مدیرعامل شرکت کار تجارت فربد از شناخته شدن‌ترین تولیدکنندگان پروفیل‌های یو‌.پی.وی.سی با نشان تجاری فربد، چشم انداز روشن این برند ملی را به تصویر می‌کشد. بخوانید:

  

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

بنیان تغییرات در پروفیل فربد با تکمیل سبد محصولات و رونمایی از شعار و باور «کیفیت غالب است» کلید خورد. آیا پشت این شعار، تغییراتی در مسیر پروفیل فربد ایجاد کرده است؟
ما ابتدا سعی کردیم کیفیت و تنوع سبد محصولات خود را به حداکثر میزان ممکن افزایش دهیم تا تولیدکنندگان در و پنجره بهترین انتخاب را داشته باشند. با تحولاتی که از سال گذشته رخ داد ، سیاست فروش پروفیل فربد هم بر اساس اصول تعریف شده تغییر کرد که این سیاست دو رویکرد متفاوت داشت؛ اول اینکه تمرکز روی خدمات پس از فروش و حفظ کیفیت پنجره‌های ساخته شده با برند پروفیل فربد و دوم نوع سیستم فروش و انتخاب شرکت‌های همکار بود. به این ترتیب فربد به جای اینکه بخواهد سهم عمده‌ای از بازار را در اختیار داشته باشد، برای حمایت از تولیدکنندگان پنجره استاندارد اعلام کردیم که در هر مرکز استان حداکثر3 نماینده فعال جذب خواهیم کرد که این 3 نماینده باید حداقل‌های استاندارد را رعایت کنند.
حداقل استاندارد تعریف شده پروفیل فربد شامل چه مواردی می‌شود؟
از آن جمله می‌توان موارد زیر اشاره کرد: دارا بودن کارگاه بالای 300 متر، دارا بودن حداقل 2 سال سابقه کار و استفاده از مواد اولیه‌ای که از برندهای برتر دنیا باشند و همین طور کارگاه‌هایی که تنها از یک یا دو نوع پروفیل در محصولات خود استفاده می‌کنند. اما خط قرمز فربد، پخش پروفیل بود و این را در گفتگوی گذشته‌ام با نشریه پنجره ایرانیان هم عنوان کردم که پخش پروفیل را فربد به هیچ کس واگذار نمی‌کند.
چرا این خط قرمز را تعیین کرده اید؟
نخست به این دلیل که ما در هر استانی بتوانیم نظارت دقیق و سرویس‌دهی بهتری به مشتری داشته باشیم، دوم اینکه به دلیل تعدد مشتری در هر استان و شهرستان، از رقابت بین نمایندگان و همکاران فربد جلوگیری کنیم؛ درواقع از رقابت بین مصرف کنندگان فربد با یکدیگر جلوگیری کردیم و در هر مرکز استانی تنها 3 نماینده فربد وجود دارد و در هر شهر یک نماینده با توجه به سیاست‌های شرکت می‌تواند همکار ما باشد تا بتوانیم حمایت‌های مادی و معنوی از نماینده‌های خود را هدفمند و موثر اجرا کنیم؛ مانند تبلیغات مشترک و یا حضور مشترک در نمایشگاه و یا ارجاع پروژه‌های بزرگی که به فربد سپرده می‌شود و طبیعتا ماهم با نماینده‌های خود در این پروژه‌ها شرکت می‌کنیم.
تدوین استانداردهای ساخت و نصب در و پنجره یو‌.پی.وی.سی برای شرکت‌های همکار فربد با چه مبنایی دنبال می‌شود؟
همانطور که می‌دانید سیاست یکسان‌سازی قیمت فروش پنجره‌های ساخته شده با پروفیل فربد در کل کشور و بحث نظارت بر کیفیت تولید پنجره‌ها اولین گام فربد در سال 93 بود. اما در سال بعد اتفاق بی‌نظیری در فربد افتاد؛ برای اولین بار در ایران هزینه استانداردسازی نماینده‌های فربد را خود شرکت متقبل شد به نحوی که یکی از بندهای قرارداد فربد این است که هر شرکتی که با فربد قرارداد می‌بندد به عنوان مونتاژکار و حتی زیر مجموعه فربد موظف است تا پایان سال 94 استاندارد تشویقی ساخت و مونتاژ پنجره یو‌.پی.وی.سی را کسب کند. لازم به ذکر است پروفیل فربد موفق به کسب گواهی رتبه یک از مرکز تحقیقات راه، ساختمان و مسکن از نظر کیفی و گواهی استاندارد در بخش پروفیل شده است. بنابراین وقتی یک پروفیلی خودش رتبه یک کیفیت را دارد، قاعدتاً از زیر مجموعه خود نیز توقع دارد تا پنجره را به نحو احسن تولید کند.
توضیح دهید که استاندارد تشویقی به چه نحوی به نمایندگان تعلق می‌گیرد؟
طی مذاکراتی که با شرکت و آزمایشگاه تخصصی ایستاتست داشتیم، کلیه هزینه‌های آزمایشگاهی زیرمجموعه‌های خود را برای کسب استاندارد تشویقی برای اولین بار در ایران پرداخت خواهیم کرد و حمایت ویژه خود را از تولید در و پنجره‌های با کیفیت و استاندارد انجام خواهیم داد. ما سعی کردیم برای نماینده‌های خود، یکسری استاندارد حداقلی از نظر ساخت پنجره، نوع متریال مصرفی و نوع ماشین‌آلات تعریف کرده تا به این واسطه بتوانیم همکاری بیشتری با دوستان همکارداشته باشیم. به همین دلیل از چندین مجموعه برتر تأمین کننده یراق‌آلات و چند مجموعه برترتأمین کننده ماشین‌آلات که از نظر کیفی و استاندارد مورد تأیید مجموعه فربد ‌باشند، درخواست همکاری کردیم. در همایش خردادماه که با عنوان «همایش همدلی و هم زبانی در سال 94» برگزار کردیم افزون بر حضور برترین تأمین کننده‌های اصلی یراق‌آلات و ماشین آلات ساخت در و پنجره یو‌.پی.وی.سی کشور، اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو‌.پی.وی.سی هم حضور داشتند تا بتوانیم از نظرات این دوستان برای تدوین استانداردهای مطلوب بهره مند شویم. معتقدم که انجمن یادشده باید استاندارد در و پنجره‌های یو‌.پی.وی.سی را اجباری کند که این استانداردهای اجباری از جمله در ارتباط با پروفیل و شیشه و ... می‌تواند تناقض‌ها و تضادهای رقابتی و قیمتی در صنعت را کاهش دهد.
 فکر نمی‌کنید که ساماندهی بیش از 3000 کارگاه تولید در و پنجره یو‌.پی.وی.سی کار دشواری باشد؟
ترجیح می‌دهم تا به این سوال پاسخ ندهم، چراکه دوستان در انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو‌.پی.وی.سی سابقه و تجربه‌شان از بنده به مراتب بیشتر است. قاعدتاً این مسئله‌ای است که آنها باید تصمیم بگیرند. اما واقعیت این است که حداکثردر بهترین شرایط 1700 یا 1800پنجره‌ساز داریم که شاید زیر 30 درصد آنها از نظر کیفی مورد تأیید هستند و استاندارد کار می‌کنند، بقیه آنها در سطح پایین قرار دارند که حتی در قد و قواره یک شرکت پنجره‌ساز نیستند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود امسال بازار پنجره ریزش داشته باشد و آن هایی که کیفیت و استاندارد و پشتوانه مالی دارند تو این بازار بها خواهند داشت و ماندگار خواهند بود.
به نظر شما تولید کنندگان پنجره یو‌.پی.وی.سی با چه مشکلاتی روبرو هستند؟
اولین مشکل شان سردرگمی بازار از نظر کیفی است که متاسفانه به علت تنوع پروفیل‌های موجود در بازار و فعالیت تعداد زیاد کارگاه‌های پنجره ساز غیر استاندارد مصرف کننده نهایی دچار سردرگمی‌شده است. شگفت اینکه صنف در و پنجره و پروفیل در زمینه تبلیغات، متاسفانه کالای ساختمانی را با کالای مصرفی روزانه جامعه اشتباه گرفته است. چرا که تبلیغات در همه جای دنیا برای کالاهای مصرفی شدت و تکرار دارد و هیچ جای دنیا نمی‌بینید که این حجم تبلیغات برای کالای ساختمانی و یا کالای سرمایه‌ای انجام شود. فراموش نکنیم که پنجره یک کالای سرمایه‌ای است و اگر ساختمان حداقل عمرش 30 سال باشد، تبلیغات کالاهای ساختمانی روش خاص خود را می‌خواهد و باید تفاوت آن با تبلیغ کالاهایی مصرفی چون گوشی موبایل، محصولات خوراکی، پوشاک و خودرو تفاوت کند. معمولا بر روی کالاهای ساختمانی که کالای سرمایه‌ای هستند، درهیچ کجای دنیا این حجم تبلیغات را نمی‌بینید و این متاسفانه خودش باعث یک ضربه بزرگ به این صنعت شده است. اما نکته‌ای که باعث خوشحالی است اینکه انجمن پنجره برای جذب اعضایش یکسری استانداردهای حداقلی داشته است که سطح استاندارد تولید را فدای افزایش اعضا نمی‌کند.
استاندارد‌هایی که مد نظر فربد است با استانداردهای مرسوم که وجود دارد تغییر دارد؟
استانداردهایی که مد نظر فربد است در 3 قسمت خلاصه می‌شود
نخست استاندارد پروفیل که پروفیل فربد این استاندارد را دارد و کامل‌ترین سبد محصولات به پنجره‌ساز این امکان را می‌دهد که بیشترین تنوع محصول را داشته باشد. دوم استاندارد ساخت در و پنجره‌ها هم مربوط به محصولات مصرفی می‌شود که در قرارداد فربد به نمایندگان‌اش تأکید می‌شود که به عنوان مثال حداقل از گالوانیزه 25/1 استفاده کنند و پیچ نصب را چگونه باید نصب کنند و سایر مسائلی که به تولید و نصب مربوط می‌شود.سوم هم به نوع ماشین‌آلات مورد استفاده بر می‌گردد. به عنوان مثال پروفیل فربد به هیچ عنوان به کارگاهی که انبار مسقف پروفیل نداشته باشد و کارگاه زیر 300 متر باشد برای دستگاه تک سر و کارگاه زیر 500 متر برای دستگاه دو سر به هیچ عنوان نمایندگی نمی‌دهد. اولین شرط پروفیل فربد، قبل ازعقد قرارداد این است که ممیزی و بازدید از کارگاه و احراز سابقه پنجره‌ساز باید انجام گیرد. به همین واسطه ما درخواستی که از همکاران خود در بخش تأمین کنندگان فروشندگان یراق‌آلات، فروشنده گان ماشین‌آلات داشتیم، این بوده که برای تدوین این ممیزی‌ها به ما کمک کنند تا بتوانیم در هر استان3 نمایندگی جذب ‌کنیم که بهترین ها در هراستان باشند و برای این کار فعلا سرمایه‌گذاری کلانی انجام داده‌ایم. البته هم اکنون نیز روی محصولات فربد سوبسید پرداخت می‌کنیم و قطعاً قیمت پروفیل فربد به زودی و از اواخر سال 94 یک افزایش قیمت شدید خواهد داشت چرا که ما هزینه تبلیغات را به کاهش قیمت تمام شده پروفیل فربد اختصاص داده ایم.
با این شرایط ویژه‌ای که برای نماینده‌ها گذاشتید تا پایان سال 94 نگران ریزش نماینده‌ها نیستید؟
البته از اول نماینده زیادی جذب نکردیم که امروز بخواهد ریزش کند، پروفیل فربد از روز اول استانداردهای خودش را رعایت کرده و به هیچ عنوان از روز اول به هر شخصی نمایندگی نداده که امروز نگران ریزش آن باشد. نکته مهم این است که به هیچ عنوان در نمایندگی‌های فربد ریزش وجود ندارد، چون در همان روز اول این نماینده‌ها دقیق انتخاب شده اند. معمولا شرکت‌هایی ریزش دارند که در را باز گذاشته و هر کسی به دایره حمایتی آنها وارد می‌شود. سپس شاهد این اتفاق می‌باشند که کنترل از دست شان خارج شده است. آنگاه سعی می‌کنند با برگزاری همایش‌ها و راه اندازی طرح‌های ممیزی خود را به سطح مطلوبی بازگردانند. در واقع هدف ما در مجموعه کار تجارت فربد این است که با کیفیت‌ترین پروفیل بازار را عرضه کند. ما قصد نداریم سهم اعظمی از بازار را در اختیار بگیریم بلکه قصد داریم تا بالاترین کیفیت را در بازار داشته باشیم.
سازو کار شما جهت نظارت و کنترل بر عملکرد نمایندها چیست؟
وقتی در هر استانی تعداد نماینده‌ها محدود است قاعدتاً تعداد پیش فاکتورها وپروژه‌هایی که از طرف اجرا می‌شود، مشخص است که چه شخصی و چه فردی این پروژه را اجرا می‌کند. یکی از شرایط فربد این است که وقتی پروژه‌ای با پروفیل فربد استعلام گرفته می‌شو،د به واسطه اینکه پروفیل فربد با کیفیت است، خیلی‌ها با اینکه با فربد همکاری ندارند، خود را نماینده فربد معرفی می‌کنند.. اولین نکته ای که ما به مصرف کننده‌ها همواره اعلام کرده‌ایم، این است که برگه نمایندگی و احراز هویت آن شخص را از دفتر مرکزی فربد استعلام کنند، نکته دوم اینکه وقتی تعداد نماینده‌ها محدود می‌شود، قدرت نظارت هم بیشتر می‌شود، البته در پروژه‌های مشخص و معین در هر استان، فربد یک تیم نظارتی ویک تیم فنی بسیار قوی دارد، که متشکل از 3 نفربوده و برای 100 مشتری یک تیم 3 نفره فنی کفایت می‌نماید که این تیم قبل از اعطای نمایندگی از کارگاه بازدید می‌کنند و بعد از اعطای نمایندگی و خرید اول یک دوره آموزشی رایگان یک هفته‌ای در کارگاه برگزار می‌کنند که در این دوره در مورد ساخت ، نصب و بهای تمام شده و نحوه فروش آموزش داده می‌شود. سیستم فربد این است که روی بحث بهای تمام شده به پنجره‌سازهایش کمک کند، متاسفانه پنجره‌سازهای بسیاری نمی‌توانند هزینه تمام شده شان را شناسایی کنند که ما به نمایندگان خود کمک می‌کنیم. به این صورت می‌توان از ارزان‌فروشی، خام‌فروشی و یا بی کیفیت فروشی در صنعت در و پنجره یو‌.پی.وی.سی جلوگیری کرد.
در حال حاضر چند نماینده دارید؟
در حال حاضر70 نماینده داریم حداکثر 30 نماینده تا پایان سال جذب خواهیم کرد. در بعضی از استان‌ها ظرفیت نماینده ما تکمیل شده ولی در برخی از استان ها که ظرفیت خالی وجود دارد تا پایان سال نسبت به جذب نماینده اقدام خواهیم نمود.
سطح کیفی پروفیل یو پی وی سی تولید داخل کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
امروز بازار پروفیل یو پی وی سی به سه بخش تقسیم شده یک بخش که حدود 40 درصد بازار را تامین می‌کند، در اختیار دو یا سه تا برند است که فقط به واسطه تبلیغاتی که دارند فروش خوبی نیز دارند و پنجره‌سازها از کیفیت آنها ناراضی هستند که به شدت در حال ریزش هستند. برای همین با هدف جلوگیری از ریزش نمایندگان خود طرح‌های ویژه‌ای اجرا می‌کنند و از خطوط تولید بازرسی می‌کنند. اما وقتی یک کالایی در بازار پخش شد و حدود 400، 500 تا کارگاه این محصول را عرضه کردند، دیگه نظارت کردن غیر ممکن است و به نظر من حداقل در پروسه دوساله جواب نخواهد داد. به عنوان مثال یه سری از پنجره سازها سراغ یه سری برندهای می‌روند که تبلیغات تلویزیونی زیادی دارند، ولی در نهایت وقتی از آن ها حمایت واقعی نمی‌شود، به ضد تبلیغ تبدیل می‌شود. اما بخش دوم بخش میانی بازار است که در این بخش 6 یا 7 پروفیل ساز وجود دارند که فعالیت آن ها از نظر کیفی در یک سطح است. فربد در این بین قرار دارد و اقبال بازار به پروفیل‌های با کیفیت و قیمت مناسب است که بخش میانی سهم 20 تا 25 درصدی کل بازار را در اختیار دارد. سومین بخش هم بخش نازل بازار است که متاسفانه تعداد زیادی برندها در این بخش فعالیت می‌کنند. در این بخش قیمت مهم است و کیفیت کمترین اهمیت را دارد. این بخش حذف شدنی نیست اما کارخانه‌هایی که در این بخش کار می‌کنند، حذف شدنی است چون وقتی شما کیفیت را فراموش می‌کنید، قطعا کسانی وجود دارند که از شما ارزان‌تر می‌فروشند. شرایط در این بخش خیلی خطرناک است به نظر من ثبات در بخش میانی بازار بیشتر است به نظر من یک کیفیت عالی و با یک قیمت رقابتی به مراتب بهتراز تبلیغات زیاد و قیمت غیررقابتی می‌باشد.
شما در نمایشگاه درو پنجره تهران با شعار کیفیت غالب است وارد شدید، اکنون جایگاه پروفیل فربد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
جایگاه پروفیل فربد را در دو سطح می‌توان ارزیابی کرد؛ هم از نظر کیفی و خدمات پس از فروش و هم از نظر جایگاه قیمتی . فربد از نظر کیفی و خدمات پس از فروش بالاترین جایگاه را دارد چراکه سبد محصولات ما از جمله کامل‌ترین سبد محصولات است هم از حیث کیفیت و خدماتی که به نماینده‌های خود ارائه می‌کند؛ از نظر قیمتی در قسمت میانی رو به بالای بازار است که هم قیمت رقابتی را دارا بوده وهم کیفیت لازم را دارد. لذا جایگاه پروفیل فربد جایگاه خاصی است که چشم داشتی به سهم عمده بازار ندارد.
به عنوان عضوء هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان پروفیل تاچه حد این انجمن به بلوغ و تکامل کامل رسیده است؟
واقعیت این است که اتفاقاتی در انجمن تولیدکنندگان پروفیل در3 سال گذشته افتاده که از زمان تاسیس این انجمن تا کنون،غیر قابل پیش بینی بوده است. نکته حائز اهمیت اینکه انجمن پروفیل به واسطه سیاست گذاری های صحیحی که درابتدا هیئت موسس این انجمن بنیان نهاد است، امروزه بالاترین درصد عضوگیری را داراست و از 40 شرکت تولیدکننده پروفیل یو‌.پی.وی.سی ایران، 39 شرکت عضو انجمن هستند که این مهم نشانه همدلی این صنعت می‌باشد. دوم اینکه برگزاری جلسات مکرر‌ هیئت مدیره و کارهای زیر ساختی که انجام داده،نشان از بلوغ نسبی انجمن دارد. از جمله پیگیری استاندارد پروفیل‌های وارداتی و .... البته یک نکته مثبتی که در رابطه با انجمن پروفیل می شود گفت این است که اگر مسائل صنفی را با مسائل بازرگانی درون بنگاه‌ها دخالت ندهند، خیلی از مسائل درخانواده پروفیل داخلی حل می‌شود.بزرگان عضو انجمن از جمله آقایان خطیبی، طوسی، صداقت، آذری پور ماسوله، معصومی و صفایی و سایر دوستان به واسطه بزرگی و سابقه‌ای که در صنعت دارند، توانسته اند این حس صمیمی رابرقرار کنند. به نظر من انجمن پروفیل راه خود را پیدا می‌کند و ما معتقدیم انجمن‌های زیر مجموعه صنعت در و پنجره یو‌.پی.وی.سی زیر نظر انجمن مادرکه همانا انجمن پروفیل است، قرار بگیرند.
به نظر شما تعرفه 20 درصدی واردات پروفیل یو‌.پی.وی.سی به منزله حمایت از تولید داخلی است یا تشویق واردات؟
درانجمن صنایع تولیدکنندگان پروفیل یو‌.پی.وی.سی، دو بحث مورد بررسی است؛ یک بحث استانداردسازی و تعریف استاندارد برای واردات است که انجمن پروفیل به شدت بر روی این موضوع تمرکز دارد و همچنین مذاکراتی که با اداره استاندارد انجام شده است تا حداقل‌هایی برای واردات پروفیل تعیین شود. به نظر بزرگترین خطری که این صنعت را تهدید می‌کند، بحث تعرفه ترجیحی بین ایران و ترکیه است، چنانچه این اثرات این توافق را در صنعت نساجی دیده‌ایم و امروزه روز در صنعت کاشی و سرامیک نیز قابل مشاهده است. چراکه چنانچه به واسطه تعرفه‌های ترجیحی و حجم عمده 800 هزارتنی تولید کشور ترکیه، بزرگترین تهدید برای بازار ایران ورود برخی پروفیل‌های بی کیفیت ترکیه است که کارکرد محصول بی کیفیت چینی را داراست. باید اشاره کنم که تعرفه به تنهایی نمی‌تواند کمکی به صنعت بکند، حتی این تعرفه 20 درصد نیز، در صورت اعمال تعرفه ترجیحی ممکن است به 2 درصد کاهش پیدا کند. بحث دوم هم به کنترل حجم واردات برمی‌گردد که در همه جای دنیا حتی طبق قانون تجارت جهانی در کشورهای صنعتی چون ژاپن نیز که قانون تجارت جهانی را امضاء نموده اند، همواره شاهد آن بوده‌ایم، مثلا واردات اقلامی مانند برنج سقف خاصی برای واردات را تعیین کرده اند.
آیا انجمن تولیدکنندگان درو پنجره توانسته به نیازهای اعضا خود پاسخ شایسته بدهد؟
در انجمن به عنوان حامی حضور دارم و نمی‌توانم در مورد این نهاد صنفی نظر بدهم ، چراکه یک پنجره ساز نیستم، البته انسان‌های بسیارشایسته‌ای در هیئت مدیره این انجمن مشغول به فعالیت هستند که قطعاً این عزیزان هم سابقه کارشان از بنده بیشتر است و هم تجربه شان و تصور می کنم باید به بزرگان اعتماد کرد؛ این تنها جمله‌ای است که می توانم بگویم.
آیا ظرفیت تولید فربد پاسخ گوی نیازهای نمایندگان خود می‌باشد؟
فربد امروز باظرفیت تولید سالانه حدود 3000 تا 3500 تن وارد بازار شده است و شرکت کارتجارت فربد به راحتی می تواند پاسخ گوی نیازهای این دوستان باشد.
و سخن پایانی شما ...
در پایان ضمن تشکر از شما جا دارد که به اطلاعیه‌ای که اخیرا از شرکت کار تجارت فربد منتشر شده، اشاره کنم. شخصی که به واسطه یکی از دوستان به مجموعه معرفی شده بود، تنها از غرفه فربد در نمایشگاه صنعت ساختمان شیراز وارد و خارج شده بود و هیچگونه ارتباط رسمی با این مجموعه نداشته و نماینده فروش و پخش کننده یکی از محصولات یراق در استان فارس محسوب می‌شود. متاسفانه شخص یادشده در میان بیشتر کارگاه‌های در و پنجره حضور پیدا کرده بود و خود را به عنوان پخش کننده پروفیل و نماینده فروش فربد مطرح کرده است. اول سعی کردیم اطلاع رسانی کنیم که فرد یادشده نماینده فربد نیست و اگر دوباره این اتفاق تکرار شود، قطعاً پیگیری خواهیم کرد. تاکید می‌کنم فربد در هیچ جای ایران نماینده پخش پروفیل ندارد ودر هیچ جای دنیا دفتر فروش ندارد و صرفاً فروش فربد از طریق دفترمرکزی و تیم فروش انجام می‌پذیرد. نکته دوم اینکه فربد با هیچ تامین کننده یراق و ماشین‌آلاتی شراکت تجاری ندارد و تنها به عنوان یک تعیین کننده استاندارد ساخت پنجره‌ها با برند فربد، یراق‌ها و ماشین‌آلاتی را تایید خواهد کرد که دارای سابقه کافی و کیفیت مناسب باشند.

نشریه پنجره ایرانیان ـ سال هشتم ـ شماره 93 ـ تیر 94

                                                                                                                                                        


نظرات

سارا تقی نژاد نمین

گفتگوی بسیار عالی بود

ثبت نظر

ارسال