همزمان با هفتمین نمایشگاه بین ‏المللی در و پنجره تهران:

گردهمایی بزرگ فربد برگزار شد

پنجره ایرانیان: هتل اوین تهران سوم بهمن 1394 شاهد نشستی گرم و صمیمی به میزبانی شرکت کار و تجارت فربد بود. در این گردهمایی نمایندگان فربد در سراسر کشور، اعضای انجمن تولیدکنندگان در و پنجره یو.پی.وی.سی ایران و جمعی دیگر از فعالان صنعت در و پنجره کشورمان حضور داشتند.
  • یکشنبه 15 فروردین 1395 ساعت 14:17

در این نشست که در سالن کوه نور هتل اوین و همزمان با هفتمین نمایشگاه بین‏ المللی در و پنجره تهران برپا شده بود، به ترتیب دکتر پاکروش، مهندس دهقانی، مهندس فربد پاکروش و مهندس نجفی به ایراد سخنرانی پرداختند. در ادامه نمایندگان برتر شرکت فربد با دریافت هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.
در ابتدای این جلسه دکتر پاکروش، پدر فربد پاکروش، پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خیر مقدم به مهمانان، طی سخنانی کوتاه به عوامل موفقیت یک مجموعه تولیدی در کشورمان اشاره کرده و توصیه‏ های ارزشمندی را در این خصوص ارائه داد.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

وی ضمن اشاره به وضعیت کشورمان به‏ عنوان جامعه ‏ای برخوردار از یک فرهنگ کهن و همچنین، در حال گذار از وضعیت سنتی به مدرن، توجه به این نکته را برای سیاستگذاری‏ های اقتصادی و بازاریابی بسیار مهم ارزیابی کرد.
وی در ادامه صنعت را بخشی از فرهنگ یک جامعه برشمرد و برای نمونه به روند توسعه دو کشور آلمان و ژاپن اشاره کرد و اظهار داشت: «این دو کشور در جنگ جهانی دوم کاملا ویران شدند، اما طی مدت کوتاهی توانستند دوباره خود را به‏ عنوان قطب‏ های اصلی صنعتی جهان مطرح کنند. امروزه کالاهای ساخت این دو کشور به ‏راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی از سوی خریدار به فروش می‏ روند. دلیل کسب چنین اعتباری، فرهنگ این دو کشور است که تاثیر کاملی بر کیفیت تولیدات آنها دارد.»
دکتر پاکروش ضمن تاکید بر پایبندی صنعتگران این دو کشور بر فرهنگ خود، شناسایی اصولی را که باعث چنین پیشرفت و اعتباری برای این کشورها شده است، عاملی مهم برای موفقیت تولیدکنندگان کشورمان برشمرد. وی برای نمونه اصل رفاقت را یکی از اصول تخطی‏ ناپذیر فرهنگ آلمان و به‏ تبع آن صنعت این کشور دانست و توضیح داد: «اگر فعالان صنعت یو.پی.وی.سی که صنعتی نسبتا نوپاست، در قالب رفیق و شریک یکدیگر کار کنند و تفکر خود را بر این اساس بگذارند و در عین حال بر تولید جنس باکیفیت اصرار بورزند، تداوم و ماندگاری این صنعت برای همیشه تضمین خواهد شد.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مقوله مسکن به ‏عنوان یکی از سه رکن اصلی زندگی بشری، بیان داشت: «صنعت پنجره نیز به‏ عنوان یکی از بخش ‏های اصلی مسکن، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، با این حال هنوز بسیاری از جامعه هنوز با صنعت شما آشنایی ندارند. در نتیجه اگر عملکرد خوبی نداشته باشید و رفاقت و ارتباط لازم میان شما شکل نگیرد، این صنعت دوامی نخواهد داشت.»
دکتر پاکروش در پایان سخنان خود ضمن تاکید دوباره بر اهمیت فرهنگ، تاثیرگذاری این عامل را در موفقیت مشاغل مختلف، حتی از فناوری نیز بیشتر دانست و خاطرنشان کرد: «یکی از خصوصیات غالب مردم ایران رک و راست بودن آنهاست و در صورتی که کوچکترین بدقولی و خطایی ببینند، دیگر هیچگاه شما را نبخشیده و برای همیشه به شما بی‏ اعتماد خواهند شد. در نتیجه مهمترین نکته‏ای که باید همواره در ذهن خود داشته باشید این است که اگر به مردم بی ‏اعتماد باشید مردم نیز به شما اعتماد نخواهند داشت.»
در ادامه این گردهمایی مهندس دهقانی، مدیر فروش فربد، طی سخنانی، گزارش کوتاهی از روند رشد این شرکت و چگونگی توسعه فعالیت ‏ها آن ارائه داد. او درباره تاریخچه شرکت فربد توضیح داد: «در سال 1390 فربد کار خود را با تولید پروفیل ‏های سری 70 آغاز کرد. در همان سال سری قالب ‏های اصلی سری 60 به مجموعه اضافه شد و در سال 1393 نیز 15 قالب دیگر به مجموعه افزوده شد و سبد محصولات فربد را کامل ‏تر کرد.»
وی با اشاره به تاکید همیشگی مدیریت مجموعه بر پرهیز از ورود شتابزده به بازار، سیاست کلی جاری در شرکت را رشد تدریجی و بر اساس نیاز بازار و در نتیجه حضور پرقدرت در بازار عنوان کرد و اظهار داشت: «در این سال‏ ها به ‏تدریج رشد کرده و مراحل پیشرفت را طی کردیم و در هر یک از این مقاطع زمانی سیاستی خاص داشتیم. بر همین اساس بود که در اواخر سال 1392 و با افزایش حجم تولید پروفیل ساختن پنجره را متوقف کردیم و در 1394 تصمیم گرفتیم در سراسر ایران شرکای تجاری داشته باشیم. از سراسر کشور تولیدکنندگان صاحب نام را شناسایی کردیم، و در نتیجه امروز در استان‏ های اصلی کشور انبار محصولات فربد احداث شده‏ است.»
مهندس دهقانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: «شرکای تجاری ما از پروفیل‏ های فربد برای تامین پروژه‏ های خود استفاده می‏ کنند و هم می ‏توانند فربد را در منطقه خود به فروش برسانند.»
سپس، مهندس فربد پاکروش، مدیرعامل شرکت فربد پشت تریبون قرار گرفت و ضمن خیر مقدم به مهمانان، به ایراد سخنانی پرداخت. او در ابتدای سخنان خود ضمن اشاره به فراز و نشیب ‏های فراوانی که شرکت فربد از سال 1390 پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: «پس از طی این مسیر، امروز مجموعه از توان بالقوه بسیار بالایی برخوردار شده است که در صورت حمایت شما عزیران به ‏راحتی می ‏توانیم به پیش رویم. باید همه به این نکته توجه داشته باشیم که ما هیچ حامی و پشتیبانی غیر از خودمان نداریم و من می ‏خواهم از همینجا از تمام کسانی که در این سال‏ ها از ما حمایت کردند، تشکر کنم.»
فربد پاکروش در ادامه با تاکید بر شعار مجموعه فربد، گفت: «از ابتدای شروع به کار تا به امروز کل مجموعه فربد شعار "کیفیت غالب است" را در سرلوحه فعالیت ‏های خود داشته است. نتیجه این رویکرد، کیفیت بسیار بالایی است که محصولات فربد در همه مقاطع زمانی داشته است. به خاطر دارم در اوائل کار، در یکی از هتل‏ های شمال کشور پروفیل فربد را به جای یک پروفیل آلمانی فروخته بودند؛ صاحبان پروژه پس از آگاهی از واقعیت، نمی ‏توانستند باور کنند که چنین پروفیلی با این سطح کیفی در داخل ایران تولید می‏ شود.»
مهندس پاکروش، نمایندگان استانی فربد را با‏ عنوان شرکای تجاری خود خطاب کرد و خاطرنشان ساخت: «ما در این مقطع به دنبال ده شریک تجاری از سراسر کشور هستیم. به‏ دنبال شرکت‏ های معتبر و خوشنامی هستیم که شریک ما باشند نه صرفا نماینده فربد؛ بدین معنی که این افراد در سیاستگذاری‏ های کلان مجموعه اثرگذار خواهند بود. بر همین اساس قرار است در آینده‏ای نزدیک کمیته سیاستگذاری متشکل از کلیه شریکان ما تشکیل شود و تمامی سیاست‏ ها و راهبردهای کلان مجموعه در این کمیته اتخاذ گردد. چرا که این باور ماست که شما شرکای تجاری ما هستید.»
وی در پایان به افزایش ظرفیت تولید فربد اشاره کرد و گفت: «ظرفیت تولید تا سال 1396 قرار است به 6 هزار تن در سال برسد. اما می‏ خواهیم این حجم از محصولات را از طریق فقط 50 تا 70 نماینده که با مجموعه فربد رشد کرده ‏اند و در سیاستگذاری ‏های کلان فربد سهیم هستند، توزیع کنیم.»
مهندس نجفی، معاونت تولید شرکت فربد، به عنوان آخرین سخنران پشت تریبون قرار گرفت و تاریخچه کوتاهی از روند توسعه و گسترش کارخانه و فرایندهای تولید فربد را ارائه داد.
در ادامه این نشست، نمایندگان برتر مجموعه کار و تجارت فربد با دریافت هدایایی مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند. در پایان نیز از مهمانان به صرف شام پذیرایی شد.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم - شماره 101و102 ــ اسفند 94

 


ثبت نظر

ارسال