دومین همایش ناب سازی مصرف انرژی در تبریز برگزار شد؛

هافمن به دنبال ارزش های ماندگار

به گزارش خبرنگار پنجره ایرانیان، به همت شرکت میراب پروفیل، تولیدکننده پروفیل‏ های در و پنجره یو.پی.وی.سی هافمن، دومین همایش ناب‌سازی انرژی با حضور تعدادی از مسئولان و جمع زیادی از تلاشگران صنعت در و پنجره پیش از ظهر روز پنجشنبه 7 مردادماه، برگزار شد.
  • شنبه 10 مهر 1395

در این همایش که در تالار پتروشیمی تبریز ترتیب یافته بود، مهمانان گرانقدری حضور داشتند از جمله: آیت الله هریسی، نماینده خبرگان رهبری؛ آقای قلی الله‌‌قلی‌زاده، خانم دکتر زهرا ساعی و آقای سعیدی، نمایندگان کلیبر و تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی؛ آقای ضیاءالله اعزازی، نماینده مردم بناب در مجلس؛ مهندس جمشید برزگر، رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن کشور؛ اسفندیار سلطانی، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور؛ مهندس علی طوماری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی؛ دکتر صادق نجفی، شهردار تبریز؛ پرفسور یوسف ثبوتی، چهره ماندگار و بنیانگذار مرکز تکمیلی علوم پایه ایران؛ آقای حافظ باباپور، مدیرکل  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی؛ مهندس عیدی، مدیرکل اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان؛ دکتر آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی و معاونت این سازمان آقای امیر حجازی؛ دکتر دبیری، رییس شورای شهر تبریز؛ دکتر شهین باهر، رییس کمیسیون عمران شورای شهر تبریز؛ دکتر کاشانی، معاون مدیر کل استاندارد؛ دکتر علیرضا رحیمی، مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز؛ مهندس ودادی، سرپرست بانک اقتصاد نوین؛ آقای کشانچی، معاونت اجرایی سرپرستی بانک تجارت استان؛ مهندس کسایی، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان و مهمانان گرانقدر دیگر.

برای مشاهد فایل پی دی اف کلیک کنید.

برگزاری این همایش در راستای احساس وظیفه اجتماعی از سوی هافمن است

مهندس محمد حمیدیه، مدیرعامل هافمن، در آغاز این همایش ضمن خوشامدگویی به حضار در خصوص انگیزه‌های برگزاری این همایش، گفت: به دلیل احساس وظیفه اجتماعی و دینی که به کشور خود داریم و با توجه به بی تفاوتی اکثریت جامعه و مسئولان نسبت به مصرف بالا و بی‏رویه انرژی در کشور، تصمیم به برگزاری این همایش گرفته شد.

دبیر همایش ناب‌سازی مصرف انر‌ژی، ادامه داد: به عنوان مثال ما با وجود اینکه در منطقه ‏ای خشک و نیمه خشک با محدودیت منابع آبی زندگی می کنیم، ۷۷ درصد بیشتر از یک آلمانی و ۴۰ درصد بیشتر از متوسط جهانی آب شرب خانگی مصرف می‏ کنیم. سه برابر متوسط جهانی مصرف برق و ۱۰ برابر یک شهروند اروپایی گاز مصرف می‏ کنیم.

دبیر دومین همایش ناب سازی مصرف انرژی گفت: ما باید نگاهی عمیق‏ تر به این قضیه داشته باشیم، اینکه محصولی با درجه انرژی پایین و مصرف بالا به مشتری و مصرف‏ کننده بدهیم و از وی انتظار صرفه ‏جویی در مصرف داشته باشیم، نشدنی است. ما در تدوین قوانین و مقررات در کشور استادیم، بعضا هم قوانین بسیار خوبی ایجاد شده است، اما در اجرا چندان موفق عمل نکرده‌ایم. به عنوان مثال، ما در بخش ساختمان مبحث ۱۹ را داریم که یکی از جامع‏ترین قوانین در رابطه با بهینه ‏سازی انرژی در آن مطرح شده‌است، اما در اجرای درست این قانون ناتوان هستیم. مقام معظم رهبری در ابتدای سال نیاز اصلی جامعه را در دو کلمه به خوبی مشخص کردند: اقدام و عمل. تدوین قوانین به خودی خود نخواهد توانست مشکلی از مشکلات ما را حل کند، بلکه باید به آن عمل شده و بر نحوه عملکرد آن نیز نظارت شود.

مدیرعامل شرکت میراب پروفیل ادامه داد: ما اگر دین و مسئولیت اجتماعی خود را بیشتر مورد توجه قرار دهیم و میزان میهن ‏پرستی‏ حود را بیشتر کنیم، مطمئنا در نوع تولید و عرضه محصولاتمان و نیز مصرف انرژی‌های موجود، تجدید نظر خواهیم کرد. این کشور، خوب یا بد متعلق به ماست و همه ما نسبت به آینده آن مسئول هستیم. ما به یک تغییر ساختار اساسی در الگوی مصرف خود نیاز داریم که در این زمینه باید استادان، دانشگاهیان، روحانیون، معلمان و… پیش قدم شده و فعالیت کنند تا با عزمی ملی به اصلاح الگوی مصرف بپردازیم.

حمیدیه در پایان با اشاره به احساس وظیفه مجموعه هافمن در راستای نابسازی مصرف انرژی، گفت: مجموعه هافمن در راستای فرهنگ‏ سازی و جلب عزم همگانی برای تغییر ساختاری در مصرف انرژی کمر همت بسته است و برگزاری دومین همایش ناب سازی مصرف انرژی از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام داده‌ایم.

ناب بیندیشیم، ناب تولید کنیم و ناب مصرف کنیم

 سخنران بعدی همایش دکتر علی‌رضا شهبازپور، مدیر تولید هافمن و دبیرعلمی همایش بود که درباره تشریح محورهای علمی و اهداف همایش سخنانی را ایراد کرد. وی در این خصوص گفت: یکی از مهمترین مسائلی که در سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، مسئولیت اجتماعی است که متاسفانه کمتر شاهد توجه سازمان‌ها به این مهم هستیم. مسئولیت اجتماعی یک شرکت، چیزی فراتر از سود و منفعت مادی آن شرکت است.

شهبازپور در بخش بعدی سخنان خود به تفاوت و چرایی انتخاب واژه ناب‌سازی به جای صرفه‌جویی و بهینه‌سازی پرداخت و گفت: ناب در معنای لغوی یعنی خالص و بدون اتلاف و زایدات. ما سعی کردیم تمامی فعالیت‌های شرکت، از طراحی محصول تا خدمات پس از فروش یک محصول بدون اتلاف انرژی و با بالاترین بهره‌وری در مصرف انرژی همراه باشد؛ یعنی ناب‌سازی کامل و تمام عیار مصرف انرژی در فرایند تولید تا مصرف یک محصول صنعتی.

دبیر علمی همایش با اشاره به اهداف این همایش، توضیح داد: ما در بحث بهینه‌سازی مصرف انرژی همیشه به سراغ مصرف‌کننده نهایی می‌رویم، در صورتی که باید این کار از خود شرکت‌ها و سازمان‌ها شروع شود. در بحث ناب‌سازی مصرف انرژی تمامی چرخه تولید تا مصرف مورد توجه واقع می‌شود؛ از جمله فرایند تولید محصول در کارخانه، که توجه به این بخش بسیار ضروری است. ارائه دیدگاه‌های تازه و کاهش هزینه‌های ملی در مقوله مصرف انرژی در ساختمان از دیگر اهداف این همایش است.

وی درپایان با اشاره به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، افزود: شرکت هافمن در این راستا شعار، ناب بیاندیشیم، ناب تولیدکنیم و ناب مصرف کنیم را سرلوحه کار خود قرار داده و امیدوار است قدمی در راه ناب‌سازی مصرف انرژی در کشور برداشته شود.

32 درصد گاز کشور در ساختمانها مصرف میشود

مهندس محمد حدادی، عضو پژوهشکده علوم و فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف طی سخنانی اظهار داشت: با رعایت ساخت ‏و ساز استاندارد می‌توانیم بیش از 4 هزار میلیارد دلار در سال در مصرف انرژی ساختمان‌ها صرفه‌جویی کنیم. در سال گذشته زیرساخت‌های قانونی را با این هدف ایجاد کردیم، ولی در عمل اتفاقی نیفتاد؛ ما باید به یک دوم شدت مصرف انرژی برسیم ولی هنوز به مرحله عمل نرسیدیم.

عضو ستاد بهینه سازی انرژی و محیط زیست معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، خاطرنشان ساخت: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت طرحی را به عنوان بهینه‌سازی و افزایش کارایی 400 هزار موتورخانه مصرف انرژی تدوین کرد که با اجرای این طرح روزانه 13 میلیون متر مکعب مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود و روزی یک میلیارد و 300 میلیون تومان مردم کمتر پول برق می‌دهند. وی تاکید کرد: باید افرادی که ساختمان‌ها را تعمیر و نگهداری می‌کنند نسبت به مصرف بهینه انرژی دغدغه پیدا کنند و بازار صرفه‌جویی انرژی را در ساختمان ها ایجاد کنیم.

این کارشناس ارشد مهندسی سیستم‌های انرژی، با تشکر از اقدامات شرکت هافمن در زمینه ناب‌سازی مصرف انرژی، تصریح کرد: پنجره‌های یو.پی.وی.سی تنها راهکاری هستند که به صرفه‌جویی مصرف انرژی پاسخ می‌دهند و کیفیت هوای ساختمان را بهتر می‌کنند، آلودگی صوتی را کاهش می‌دهند و باید به صورت یک الگو دربیایند؛ چرا که مهم‌ترین راهکاری که برای کاهش مصرف انرژی مورد استقبال مردم است همین پنجره‌های دوجداره است.

مدیران ما تفکر سیستماتیک ندارند

قلی الله‌قلی‌زاده، نماینده کلیبر و عضو کمیسیون عمرانی مجلس سخنران بعدی همایش با اشاره به مدیریت سیستماتیک در کشور، گفت: آنچه مهم تر از تصمیم گیری است، تصمیم‏ سازی است، شرکت‏ های ما با تجربیات و فعالیت میدانی که دارند، می‌توانند بهترین تصمیم‌ساز باشند، برای تصمیم‌گیرندگان، شاید یکی از نواقص مهمی که کشور ما دارد، همین مسئله است که از توان و پتانسیل تصمیم سازان استفاده بهینه نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمرانی مجلس ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهمی که در کشور ما وجود دارد و ما از آن غافل هستیم، تفکر سیستماتیک است، مجموعه مدیریتی ما تفکر سیستماتیک ندارد، مدیران ما به صورت جزیره‌ای در حوزه مدیریت خودشان برنامه‌ریزی و اعمال مدیریت می‌کنند، اما از آنجایی که سیستم وجود ندارد و به هم پیوسته نیست، همه اقدامات جدا از هم هستند، انرژی‌ها به هدر می‌رود، به جایی که این توانایی‌ها و انرژی‌ها موجب هم‌افزایی یکدیگر شوند، از هم جدا هستند.

امیدواریم هافمن سال آینده میزبان همایش نابسازی در سطح بینالمللی باشد

صادق نجفی، شهردار تبریز نیز در همایش نابسازی انرژی، سخنانش را با تاکید بر مسائل زیست محیطی آغاز کرد و گفت: امروز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در بخش انرژی است. ما جزو 10 کشور اول دنیا در ارتباط با تولید گازهای گلخانه‌ای هستیم که همه باید دست به دست هم دهیم و این مسائل را حل کنیم.

شهردار تبریز اظهار داشت: هفته گذشته به دعوت شهردار میلان برای شرکت در اجلاس انرژی و محیط زیست حضور یافته بودم و امیدواریم ما هم چنین کارهایی انجام دهیم و شاهد باشیم شرکت هافمن سال آینده میزبان این همایش در سطح بین‌المللی باشد. وی افزود: هر قدر ما بتوانیم فرهنگ‌سازی کنیم در عرصه مصرف بهینه انرژی و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی، به همان اندازه در مسیر توسعه سریع‌تر قرار خواهیم گرفت.

شهردار تبریز در پایان متذکر شد: هنر یک تولیدکننده این است که راهکارهایی پیدا کند که مردم آن راهکارها را به کار گیرند.

لزوم توجه به برچسب انرژی ساختمانها

علی طوماری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی، سخنران بعدی همایش، با تاکید بر لزوم توجه به مسائل زیرساختی مصرف بهینه انرژی در کشور، گفت: اگر کشوری به دنبال رشد اقتصادی است و می‌خواهد زیرساخت‌های خود را توسعه دهد باید مصرف انرژی را ناب کند، اما ما فعلا این وضعیت را نداریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی با بیان اینکه قریب ۳۷ درصد مصرف انرژی در بخش ساختمان است، گفت: ۶۰ درصد همین مصرف ساختمانی مربوط به بخش سرمایش و گرمایش ساختمان است که در مجموع ۲۲ درصد مصرف کل انرژی کشور مربوط به گرمایش و سرمایش ساختمان است با این حال آیا نباید برای صرفه‌جویی انرژی توان بیشتری بگذاریم.

طوماری افزود: اگر ما در ساختمان از سامانه هوشمند بهره ببریم، آن ساختمان از لحاظ مصرف انرژی ۳۰ درصد صرفه‌جویی خواهد داشت و اگر دو سال از این سیستم استفاده کنیم هزینه مصرفی آن به خریدار برخواهد گشت. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی، ادامه داد: عایق‌کاری ساختمان و لوله‌ها می‌تواند ۳۵ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی به همراه داشته باشد.

طوماری در پایان، با ارائه پیشنهادی خطاب به شهردار تبریز، گفت: ما باید به عنوان شهر اولین‌ها، برچسب انرژی را در این کشور حاکم کنیم و وضع مالیات متناسب با برچسب انرژی راهکار خوبی در این زمینه می‌تواند باشد.

فرهنگ مصرف بهینه، باید در قوانین و سیستم آموزشی کشور نهادینه شود

زهرا ساعی نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس که از دیگر سخنرانان همایش بود، با اشاره به اینکه بهینه‌سازی مصرف انرژی، نیازمند فرهنگ‌سازی است، اظهار داشت: کشور ما در منطقه ژئوپولوتیک ذخایر انرژی قرار دارد و قیمت انرژی نیز بسیار ارزان است ولی باید در مصرف آن نهایت صرفه‌جویی صورت گیرد.

ساعی، با بیان اینکه انرژی‌های نو باید جایگزین انرژی‌های فسیلی شود، ابراز داشت: در این زمینه نیز باید قدم های موثری برداشته شود تا انرژی های موجود برای مصرف نسل های آینده هم باقی بماند.

جلوگیری از گرم شدن زمین با صرفهجویی و جایگزین کردن سوختهای فسیلی

پرفسور یوسف ثبوتی، چهره ماندگار اختر فیزیک و بنیانگذار مرکز تکمیلی علوم پایه ایران، دیگر سخنران این همایش، اظهار داشت: تحقیقات نشان داده که طی 150 سال که از انقلاب صنعتی گذشته زمین به میزان نیم درجه گرم‏ تر شده‌است. شاید این میزان چندان به نظر نرسد اما این تغییر، تاثیرات بسیار مخربی بر اقلیم، زیست بوم و قابلیت تطبیق پذیری اکوسیستم ما خواهد گذاشت.

عضو فرهنگستان علوم ایران، در پایان با اشاره به موقعیت جغرافیایی کشور ایران و قرار گرفتن آن در منطقه خشک و کم باران، گفت: لازم است مهندسان و طراحان ما در محاسبات خود برای ساخت‏وساز به خصوص در ساختمان‌های بزرگ به مسائل گرمایش و سرمایش دقت ویژه داشته باشند و با در نظر داشتن واقعیت‌های منطقه‏ ای و اقلیمی نسبت به رفع کمبودها و تامین شرایط مطلوب اقدام کنند.

ساختوساز ایرانی و اسلامی را در کشور به فراموشی سپردهایم

اسفندیار سلطانی، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن کشور سخنران بعدی همایش بود که در ابتدای صحبت‌های خود، ضمن اشاره به اینکه «خصولتی» شدن آفت تولید و بخش خصوصی است، اظهار داشت: بخش خصوصی می‌تواند با ورود به بازار مسکن و اعتماد مردم به آن، کیفیت ساختمان‌سازی‌ها را با نظارت بیشتر بهبود بخشد.

وی، با بیان اینکه ساخت و ساز ایرانی و اسلامی را در کشور به فراموشی سپرده‌ایم، افزود: باید با استفاده از معماری‌های گذشته، هویت ایرانی و اسلامی را با علم روز ترکیب کرده و احیا کنیم.عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن کشور با اشاره به اینکه میانگین مصرف انرژی در ساختمان‌های ایران 300 ژول با حدود 300 روز آفتابی است، گفت: مصرف انرژی در ساختمان‌های ایران بسیار بی‌رویه است و این در حالی است که در اروپا، میانگین مصرف انرژی حدود 100 ژول با 120 روز آفتابی است. وی با اشاره به اینکه ساخت و سازهای ساختمانی کشور باید به سمت کیفی‌سازی سوق یابد، افزود: ما حاضریم به مسکن گارانتی دهیم.

80 درصد واحدهای مسکونی کشور، فاقد پنجره باکیفیت است

مهندس مشیری‌فر، مدیرفروش هافمن، ضمن تشکر از حمایت‌های مهندس حمیدیه و تلاش‌های دکتر شهبازپور در به کارگیری مفهوم ناب‌سازی انرژی در مجموعه هافمن، به تحقیقی که پیرامون مسئله ناب‌سازی انرژی با استفاده از در و پنجره با کیفیت انجام داده‌اند اشاره و تصریح کرد: در این تحقیق سعی شد با در نظر گرفتن همه شرایط برای ساخت یک واحد مسکونی به این جواب برسیم که استفاده از در و پنجره مناسب می‏تواند چه مقدار منفعت به نسبت هزینه‌کرد داشته باشد؟ در یک محاسبه کلی عدد به دست آمده برای عدم استفاده از یک پنجره باکیفیت در یک واحد مسکونی رقمی نزدیک به 26صدم درصد قیمت کل آن ساختمان است. یعنی تفاوت قیمت استفاده از در و پنجره جنس خوب و جنس ضعیف مقدار بسیار ناچیزی از قیمت کل ساختمان است که این مسئله در انبوه‌سازی نمود بسیار بیشتری نیز دارد.

وی در ادامه افزود: در دوران رکود، این کیفیت محصول است که به بهبود شرایط کمک می‌کند. کیفیت باعث افزایش مشتری و فروش بیشتر می‌شود. منافع غیر مستقیم این مسئله نیز بسیار زیاد است. محصول داخلی باکیفیت توانایی مقابله با محصولات بی‌کیفیت خارجی که برند هستند را دارد. ما در بحث تولید داخلی دچار بی‌اعتمادی شده‌ایم.

مدیر فروش هافمن در پایان خاطرنشان کرد: 80 درصد واحدهای مسکونی ایران فاقد پنجره باکیفیت است. از سوی دیگر بیش از 70 درصد از تولیدکنندگان در و پنجره بی‏کیفیت، کمتر از سه سال دوام می‌آورند. به همین خاطر ماندگاری یک تولیدکننده از جمله عوامل تعیین کننده است که باید به آن توجه شود.

در دورهای با 800میلیارد دلار درآمد، بیتالمال غارت شد

جمشید برزگر، رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن کشور، نیز در این همایش با اشاره به اینکه عمر ساخت‌وساز در کشور به بیش از ۵۰ تا ۶۰ سال رسیده است، گفت: در دهه‌های گذشته عمر ساختمان در ایران حدود ۳۰ سال بود که با همت ساختمان‌سازان و وضع قوانین، به 50 تا 60 سال رسیده است. وی افزود: این افزایش طول عمر ساختمان در ایران، نتیجه بازنگری‌های مثبت در قوانین فنی ساختمان در سال‌های گذشته پس از زلزله‌های رودبار و بم است.

 برزگر، در ادامه، یارانه را سم توزیع‌شده در جامعه خواند و گفت: باید این اعتبارات را در جاهایی مثل راه‌آهن تبریز ـ میانه هزینه می‌کردیم که بیش از ۱۶ سال است بلاتکلیف مانده و ۸ سال است که یک متر پیشروی نداشته‌ایم. ما در دوره‌ای که کشور بیش از 800 میلیارد دلار درآمد داشت هیچ استفاده‌ای نکردیم و بیت‌المال را که متعلق به آحاد جامعه است غارت کردیم.

رئیس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن کشور، با اشاره به اینکه تا زمانی که سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن نداشته باشیم، بهره‌برداری خوبی از این حوزه نخواهیم داشت، افزود: در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی تابه‌حال سرمایه‌گذاری خاصی صورت نگرفته و با شعار نیز کاری نمی‌توان انجام داد، لذا باید مشوق‌های لازم در این موضوع ارائه شود.

تقدیر و تجلیل حامیان و برگزیدگان

در بخش بعدی مراسم تعدادی از حامیان معنوی همایش ناب‌سازی انرژی با اهداء لوح یادبود، مورد تقدیر قرار گرفتند. اهداء تندیس دومین همایش ناب‌سازی انرژی به تعدادی از شرکت‌ها و افراد برگزیده، بخش بعدی همایش بود. پس از این بخش پنج عدد تبلت به قید قرعه، به پنج نفر از حاضران در همایش، هدیه داده شد. بخش پایانی دومین همایش ناب‌سازی انرژی هافمن در تبریز، صرف نهار در سالن رستوران مجتمع رفاهی پتروشیمی بود.

هافمن به دنبال ارزش‏ های ماندگار است

مهندس محمد حمیدیه، مدیر عامل شرکت هافمن بعد از صرف نهار، در نشست خبری با خبرنگاران حاضر در دومین همایش ناب‌سازی انرژی، گفت: شرکت هافمن به دنبال ارزش‏ های ماندگار است و در این راستا هر روز یک پروژه جدید را ارائه می‌دهد.

حمیدیه ادامه داد: شرکت هافمن در سال ۸۴ تاسیس شد و در سال ۸۷ با همراهی شریک ترک خود تولید پروفیل یو.پی.وی.سی را شروع کرد. در طی این هشت سال تمام سعی ما رقابت و برتری پیداکردن بر تولیدات خارجی و داخلی بوده‌است. وی  ضمن اشاره به برگزاری دومین همایش ناب‌سازی انرژی، گفت: هدف از برگزاری این همایش تنها دغدغه اجتماعی ما ناشی از هدر رفتن انرژی است و به هیچ عنوان قصد تبلیغات در این همایش وجود نداشت. در همین راستا در نظر داشتیم تا به مسئولان تلنگری زده و مردم را متوجه این امر کنیم و امیدواریم توانسته باشیم قدمی هرچند کوچک در این راه برداشته باشیم.

حمیدیه با بیان این که مسئولان به هیچ وجه از صادرات حمایت نمی‌کنند، گفت: در کشوری مثل ترکیه تمام خدمات لازم به تولیدکننده داده می‌شود تا صادرات کنند، چرا که چاره دیگری ندارند و چشم به خام فروشی نفت ندوخته ‏اند. مدیر عامل شرکت هافمن با اشاره به اینکه این برند توانسته است جزء سه برند برتر پروفیل باشد، گفت: سعی می‌کنیم در مقابل واردات پروفیل‌های بی ‏کیفیت خودنمایی کنیم.

حمیدیه گفت: هم اکنون رکود حاکم بر بازار و صنعت به دلیل مهار تورم است. این موضوع بر صنعت ساختمان که ۳۵ درصد از نقدینگی کشور را در دست دارد، نیز نمود داشته که در این میان شرکت هافمن هم از این رکود بی نصیب نمانده است. دبیر همایش ناب‌سازی مصرف انر‌ژی گفت: اگر هر خانوار ایرانی ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی کند معادل ۶ نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی صرفه‌جویی خواهیم داشت. این تولیدکننده افزود: ما همواره به دنبال برچسب انرژی برای در و پنجره‌های یو.پی.وی.سی بوده و هستیم، اما متاسفانه قوانین وضع شده در کشور ما در حد تدوین باقی مانده و هر گز عملیاتی نمی‌شوند.

 

نشریه پنجره ایرانیان ـ سال نهم ـ شماره 107 ـ شهریور 95

 


ثبت نظر

ارسال