نخستین گردهمایی شرکت ‏های معتبر در، پنجره، نما و صنایع وابسته آلومینیوم برگزار شد

پنجره ایرانیان: پنجره ایرانیان: شامگاه دوم اسفند 1394، هتل اوین تهران میزبان نخستین گردهمایی شرکت‏ های معتبری بود که در سراسر ایران در زمینه در، پنجره، نما و صنایع وابسته آلومینیوم در حال فعالیت هستند. هدف از برپایی این گردهمایی علاوه بر ایجاد وحدت و تحکیم همکاری‏ های موجود، انتخاب نمایندگان شرکت ‏ها در کانون تخصصی در، پنجره، نما و صنایع وابسته بود.
  • چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 ساعت 9:59

این کانون که با حمایت سندیکای صنایع آلومینیوم ایران تشکیل شده است، وظیفه شناسایی و بررسی مشکلات این صنعت و پیگیری جهت رفع این مشکلات را برعهده خواهد داشت.در این نشست، تعدادی از فعالان صنعت آلومینیوم به سخنرانی پرداختند و آقای رضایی، دبیر اجرایی سندیکای آلومینیوم، که خود نخستین سخنران این همایش بود، وظیفه مدیریت جلسه و معرفی دیگر سخنرانان را نیز بر عهده داشت. در ادامه نمایندگان کانون تخصصی در، پنجره، نما و صنایع وابسته با رای مخفی حضار این جلسه، انتخاب شدند.

برای مشاهده فایل پی دی اف کلیک کنید.

در ابتدای این مراسم آقای رضایی، دبیر اجرایی سندیکای آلومینیوم، ضمن خوشامدگویی به شرکت‏ کنندگان، اظهار داشت: «رصد مباحث مفصلی که در کارگروه‏ های تخصصی سندیکای آلومینیوم به منظور تدوین شاخصه‏ های ارزیابی و انتخاب برند برتر و همچنین مباحثی که در گروه ‏های فضای مجازی مطرح بوده است، نشاندهنده لزوم ایجاد پایگاه و کانونی بود که بتواند بسیاری از این مسائل و مشکلات را شناسایی و دسته‏ بندی کرده و برای برطرف کردن آنها تلاش ‏های لازم را به خرج دهد.»
وی در ادامه، هدف از تشکیل این گردهمایی را اتحاد و همگرایی و با چشم ‏انداز ارتقاء و تعالی جایگاه صنعت در، پنجره، نما و صنایع مرتبط و به ‏عنوان پیش ‏زمینه‏ ای برای ایجاد یک کانون تخصصی جهت صیانت از منافع شرکت‏ ها برشمرده و تاکید کرد: «این کانون تلاش خواهد داشت تا با بهره ‏گیری از قابلیت ‏های این صنعت و هدایت جریان ‏های تصمیم ‏ساز، توانمندی ‏های موجود را در قالب خرد جمعی به واقعیت ‏های ملموس و عینی مبدل ساخته و آنها را در جهت رشد و تعالی جایگاه این صنعت که به ‏راستی شایسته آن است، به کار بندد.»
دبیر اجرایی سندیکای آلومینیوم خاطر نشان ساخت: «دانش و تجربه تک تک افراد حاضر در اینجا بر کسی پوشیده نیست، اما تمرکز بر همه این توانمندی‏ ها و قابلیت ‏ها در قالب یک کانون، می‏ تواند بسترساز هدایت جریان‏ هایی باشد که تحقق آنها باعث ارتقا جایگاه صنعت در و پنجره و نما خواهد شد. و یقینا با هم بودن به بهبود اوضاع و دست یافتن به اهدافی والاتر کمک قابل توجهی خواهد کرد. این گردهمایی با رویکرد همگرایی و ارتقا جایگاه صنفی تشکیل شده و مهمترین اهداف آن عبارتند از: ایجاد کانون در و پنجره نما و صنایع وابسته؛ احقاق حقوق اعضای انجمن در نهادها و ارگان‏ های دولتی با حمایت سندیکای آلومینیوم ایران؛ ترویج و به‏ کارگیری استفاده از مصالح نوین در صنعت ساختمان و رفع چالش ‏های پیش رو؛ تلاش در جهت حفظ جایگاه شرکت ‏های توانمند کوچک و بزرگ داخلی با ارتقا سطح دانش فنی و تکنولوژی؛ حمایت از نمایندگان انحصاری و جلوگیری از ورود و فروش کالاهای تقلبی؛ دریافت حمایت‏ های دولتی برای صادرات و شرکت در نمایشگاه ‏های خارجی و شناسایی و توسعه بازارهای هدف صادراتی با اتکا به توان داخلی؛ ایجاد کانون مشاوره حقوقی؛ تبلیغات و گسترش سطح دانش عمومی و فنی و شناساندن مزیت‏ های و جایگاه محصولات آلومینیومی.
در ادامه آقای حقیقی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن اظهار خوشحالی از حضور در میان جمع حاضر، به اهمیت و مزایای کار گروهی اشاره کرد و تاکید داشت که بالاترین منفعت شخصی همه فعالان این صنعت گام برداشتن در مسیر منافع گروهی صنایع آلومینیوم است. وی در بخش دیگری از سخنان خود به آمادگی دولت تدبیر و امید برای واگذاری امور به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت «اگر بتوانیم چنین ظرفیتی را در قالب کانون و سندیکا ایجاد کنیم، قطعا می‏ توانیم وظایف مربوط به صنفمان را خود برعهده بگیریم.»
سخنران بعدی گردهمایی جناب آقای هبت ‏الله فاضلی بود. وی با اشاره به سابقه 48 ساله خود در این صنعت و برشمردن موفقیت‏ های اتحادیه صنایع آلومینیومی در دهه 1360، از مشاهده چنین جمعی با نیروهای جوان و شاداب، ابراز امیدواری کرد که در آینده ‏ای نزدیک همگان ثمرات چنین کارهای گروهی و جمعی را ببینند. وی در پایان سخنان خود به مشکلات مالی چنین تشکلاتی اشاره کرد و از همه خواست که به ‏عنوان حامیان سندیکا و کانون اجازه ندهند تنگناهای مالی حرکت گروهی به سمت اهداف متعالی را کند سازد.
جناب آقای گودرزی ریاست هیئت مدیره سندیکای آلومینیوم ایران، به‏ عنوان سخنران بعدی نیز طی سخنانی به قدمت طولانی صنعت آلومینیوم اشاره کرد و وضعیت موجود این صنعت را با توجه به این سابقه طولانی بسیار نامناسب دانست و با توجه به آغاز دوره پسابرجام تاکید کرد: «باید همه ما با اتحاد و همکاری با یکدیگر تهدیدهای این دوره را به فرصت‏ هایی برای صنعت خود تبدیل سازیم.»
جناب آقای شریفی به ‏عنوان سخنران بعدی به نقایص قانونی برای استفاده موثر از قابلیت‏ های آلومینیوم در صنعت ساختمان اشاره کرده و تاکید کرد که باید برای اطلاع رسانی درباره مزایای استفاده از آلومینیوم و نیز نماهای شیشه ‏ای در معماری شهری تلاش ‏های لازم صورت گیرد.
جناب آقای فداکار سخنران بعدی جلسه بود که با اشاره به احتمال ورود شرکت ‏های خارجی در دوره پسابرجام خاطر نشان ساخت: «باید برنامه‏ ریزی‏ های لازم صورت گیرد تا مانع از ورود اقلام بی ‏کیفیت به داخل کشور شده و در عوض با انتقال و ارتقاء سطح دانش فنی و تکنولوژی‏ های مدرن بتوانیم به رفع نقاط کور صنعت آلومینیوم بپردازیم و سطح تولیدات داخلی را ارتقا ببخشیم.»
در ادامه جناب آقای تندرست، طی سخنانی، اظهار داشت: «با توجه به مشاهدات خود در بسیاری از کشورهای جهان، به‏ طور قطع می‏ توانم بگویم که بخشی از تولیدات داخلی از نظر تنوع و کیفیت از محصولات تولیدی در بسیاری از کشورهای جهان مرغوب‏ تر بوده و حتی در برخی موارد از تولیدات کشور آلمان نیز چیزی کم ندارند.»
سخنران بعدی جلسه، آقای حمید شعبانی بود. وی ضمن تایید سخنان تندرست، اظهار داشت: «درست است که ما در بحث بازاریابی به خودباوری دست یافته ‏ایم، اما در عین حال باید همگان به این باور جمعی نیز برسیم که برای تحقق شرایط مطلوب، این بازار به کار بیشتری نیازمند است.» وی در ادامه به موضوع صادرات اشاره کرد و گفت: «صنعت آلومینیوم ایران با وجود برخورداری از قدمتی طولانی و بالا بودن کیفیت و تنوع محصولات تولیدی آن، هنوز جایگاه مناسب خود را در بحث صادرات نیافته است. بنابراین باید برای رقابت با شرکت ‏های خارجی در فضای بین ‏المللی، برنامه ‏ریزی‏ و هدف‏گذاری‏ های لازم به عمل آید. این مهم نیز جز به مدد شکل‏ گیری تشکیلاتی منسجم و نیرومند حاصل نخواهد شد.»
آقای سلطانی نیز طی سخنانی به اهمیت مباحث حقوقی در فعالیت‏ شرکت‏ ها اشاره کرد و گفت: «عدم شناخت از نکات حقوقی مانند جزئیات قراردادها و غیره لطمات سنگینی را می ‏تواند به مجموعه‏ ها وارد کند و ما در تلاش برای جبران کمبود اطلاعات حقوقی، در صدد هستیم تا با ایجاد کانون مشاوره حقوقی در بخش ‏های مختلف اعم از بیمه و قراردادهای پیمانی و غیره اطلاعات و خدماتی را به شرکت ‏ها عرضه کنیم.
آقای آرش فرخ سخنران بعدی بود که در خصوص اهمیت تبلیغات صحیح و هدفمند مطالبی را بیان کرد.
وی ضمن تاکید بر اینکه تبلیغات سالم، بازاری سالم را به دنبال خود خواهد داشت، اضافه کرد: «تبلیغات در کل جهان به‏ عنوان یک صنعت شناخته می ‏شود. اما اگر کالای تولیدی باکیفیت نباشد هر چقدر هم تبلیغات انجام شود نتیجه ‏ای نخواهد داشت. تبلیغات باید در خدمت برآورده ‏سازی نیازهای انسان و رونق بخشیدن به چرخه اقتصادی و شناساندن محصول به مشتریان باشد. نقش تبلیغات این است که خریدار و فروشنده را به هم نزدیک ‏تر کرده و باعث ایجاد پیشرفت اقتصاد گردد. تبلیغ یک منبع کسب اطلاعات و صرفه ‏جویی در وقت برای مصرف ‏کننده است.»
آقای ظفرفرخی نیز ضمن ابراز خوشحالی از شکل‏ گیری چنین جمعی، به اهمیت اجرای پروژه ‏های نمای آلومینیومی ساختمان‏ ها اشاره کرد و گفت: «بسیاری از این پروژه‏ ها حتی از روند ساخت خود سازه نیز پیچیده ‏تر و تخصصی‏ تر هستند. از این‏ رو باید سازوکاری تعیین شود تا از ورود افراد فاقد دانش و مهارت لازم به این حوزه ممانعت به عمل آید. به نظر من، با توجه به اهمیت چنین پروژه‏ هایی باید نوعی رتبه‏ بندی در این زمینه ایجاد شود و شرکت‏ های جداگانه ‏ای به ‏عنوان مجری، مشاور و ناظر برای هر پروژه تعیین شوند.»
در ادامه این مراسم، به منظور تحقق اهداف همایش، موضوع انتخاب نمایندگان مطرح و جلسه وارد مرحله رای‏گیری عمومی شد و حاضران از میان کاندیداهای موجود، 9 تن را به ‏عنوان نمایندگان خود در کانون از طریق آرای مخفی انتخاب کردند. پس از شمارش آراء ماخوذه، نمایندگان منتخب بدین شرح اعلام شدند؛ آقایان:
۱. حمید شعبانی از شرکت قشم آلومان
۲. آرش فرخ از شرکت پنجره دیبا
۳. آرش فداکار از شرکت سایتال ساخت
۴. محمد حسین فریور از شرکت والاد
۵. علیرضا صدقی نسب از شرکت ساتیان
۶. مهندس حسین باوفا از شرکت آلومات
۷. وحید سلطانی از شرکت اسپیرال
۸. علی علمی از شرکت رنگین پروفیل کویر
9. محمدرضا قائمیان از شرکت فوم اینداستری
در پایان این جلسه از شرکت‏ کنندگان به صرف شام پذیرایی شد.

نشریه پنجره ایرانیان ــ سال نهم ــ شماره 103 ــ اردیبهشت 95


ثبت نظر

ارسال