رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیشنهاد کرد:

اقدام قانونی برای عرضه اجباری خانه‌های خالی به بازار

پنجره ایرانیان: رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که باید فروشندگان مسکن را به عرضه ملک در بازار مجبور کرد، گفت: سازمان نظام مهندسی هنوز شناسنامه فنی ساختمان را به‌عنوان زیرساخت اساسی اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان اجرایی نکرده است.
  • چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 10:36

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسام عقبایی اظهار کرد: حدود 300 هزار خانه خالی در تهران داریم که با ورود به بازار به افزایش عرضه و تقاضا کمک می‌کند. وی تصریح کرد: معتقدم با رویکرد تعزیراتی و جریمه‌ای خیلی نمی‌توانیم در اقتصاد موفق باشیم، اقتصاد نیازمند نظارت است و همه جای دنیا تحت کنترل است. اما باید فرصت سرمایه‌گذاری و ایجاد رقابت برای افزایش تولید را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: باید کاری کنیم که عرضه کننده مجبور به فروش شود و این را هم باید از طریق رقابت و افزایش تولید انجام دهیم و احتکار خانه برای محتکران توجیه نداشته باشد. رئیس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه با بیان این‌که قانون پیش‌فروش ساختمان ایرادات زیادی دارد، افزود: ایرادات فراوانی به این قانون وارد است و به همین دلیل مردم نمی‌توانند در دفترخانه‌ها آن را اجرا کنند.

عقبایی با تاکید بر این‌که عملا امکان اجرایی شدن قانون پیش‌فروش مسکن وجود ندارد، اظهار کرد: زیرساخت‌های اجرای این قانون مهیا نیست، چون اولین بحثی که در پیش‌فروش ساختمان وجود دارد شناسنامه فنی واحد است. وی با بیان این‌که سازمان نظام مهندسی هنوز آن را  تعریف نکرده است، تاکید کرد: 95 درصد از املاک کشور شناسنامه فنی ساختمان ندارند، شناسنامه فنی ساختمان برای واحدهای بالای 2000 متر است.


ثبت نظر

ارسال