کاش پول مسکن مهر به بافت‌های فرسوده می‌آمد

پنجره ایرانیان: همت آباد یکی از اهالی منطقه بافت فرسوده همت آباد می‌گوید: چندین سال بود که مردم منطقه همت آباد اقدام جدی برای نوسازی مشاهده نکرده بودند، از این جهت مردم به آینده خوش بین نبودند اما حضور وزیر راه و شهرسازی بسیار موثر بود به طوری که مردم را به آینده امیدوار کرد و مردم در انتظار اقدامات عملی برای نوسازی هستند.
  • چهارشنبه 20 اسفند 1393 ساعت 14:17

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی ابراهیمیان یکی از اهالی منطقه بافت فرسوده همت آباد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: همت آباد جزء مناطقی است که چندین سال است به آن رسیدگی نمی‌شود؛ شهرداری هم برخی زمین‌های مالکان را تملک کرد اما وقتی سایر مالکان به ارزش زمین‌های این منطقه پی بردند از فروش زمین‌های خود به شهرداری جلوگیری  کردند و در نهایت یک تعاونی مردمی برای نوسازی منطقه به همت مردم تشکیل شد.

وی که یکی از اعضای هیأت مدیره تعاونی مردمی نوسازی منطقه همت آباد  نیز است، تاکید کرد: اهالی منطقه با همت خود در برابر شهرداری مقاومت کردند و از فروش اراضی خود به این نهاد خودداری کردند و با وزارت راه و شهرسازی همگام شدند.

ابراهیمیان ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی راهنمایی‌هایی در جهت شیوه‌های نوسازی همت آباد ارائه داد تا اینکه وزیر راه و شهرسازی شخصا از این منطقه بازدید کرد.

وی با اشاره به اینکه چندین سال بود که مردم منطقه همت آباد اقدام جدی برای نوسازی مشاهده نکرده بودند، اضافه کرد: از این جهت مردم به آینده خوش بین نبودند اما حضور آقای آخوندی بسیار موثر بود به طوری که مردم را به آینده امیدوار کرد و مردم در انتظار اقدامات عملی برای نوسازی هستند.این ساکن منطقه همت آباد ادامه داد: قبل از بازدید وزیر راه و شهرسازی از منطقه بافت فرسوده همت آباد مسئولان منطقه‌ای و نمایندگان مجلس پیگیر بودند اما حضور وزیر راه و شهرسازی امید تازه‌ای در دل اهالی این منطقه ایجاد کرد که امیدواریم طبق وعده وزیر روال اداری احیای این بافت سرعت گیرد.

ابراهیمان تاکید کرد: اگر آقای آخوندی رفع مشکلات منطقه همت آباد را پیگری کند یک اقدام نمونه در حوزه احیای بافت‌های فرسوده صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه منطقه  63 هکتاری همت آباد از مناطق مرغوب و ارزشمند اصفهان است، گفت: با توجه به ارزشمند بودن زمین‌های این منطقه اگر فرآیندهای اداری برای احیای این منطقه تسریع شود روند نوسازی نیز با سرعت اجرا می‌شود.

هادی ابراهیمیان گفت: احیای بافت همت آباد در فاز اول، حدود 2 هکتار از این منطقه را پوشش می‌دهد اما با توجه به بی‌اعتمادی مردم طی سال‌های گذشته برای نوسازی این بافت یک نگرانی را در بین مردم ایجاد کرده است اما اگر یک اقدام عملی برای نوسازی همت آباد انجام شود تمام مساحت 63 هکتاری همت آباد به راحتی آباد می‌شود؛ ضمن اینکه می‌تواند الگوی مناسبی برای احیای بافت‌های فرسوده سایر کلانشهرها ماننند تهران، شیراز و مشهد باشد.

وی افزود: اگر مردم اقدامات عملی و اجرای وعده‌های داده شده و همچنین حفظ منافع خود را حس کنند تمام بافت‌های فرسوده کشور با حرکت مردمی آباد می‌شود.

ابراهیمیان ادامه داد: اگر امکاناتی که در مسکن مهر ارائه شد در مناطق بافت فرسوده که تاسیسات زیر بنایی آن فراهم است ارائه می‌شد اقدام خوبی در جهت نوسازی این بافت‌ها انجام می‌شد.

وی با تاکید بر فرآیند دست و پاگیر اداری و اشتباهات شهرداری در تملک اراضی برخی از مالکان افزود: این اقدامات ترس و نگرانی را در بین مردم این منطقه ایجاد کرد اما تعاونی مردمی تا حدی توانست این نگرانی‌ها را برطرف کند. سایر سازمان‌ها و نهادها نیز باید با اقدامات عملی اعتماد مردم را جلب کنند.

این عضو هیأت مدیره تعاونی مردمی بافت فرسوده با بیان اینکه اگر وزیر راه و شهرسازی به مشکلات این بافت رسیدگی کند روند فعالیت تسریع می‌شود، گفت: ما انتظار نداریم میلیاردها تومان در این پروژه هزینه شود بلکه سرمایه‌های این گونه فعالیت‌ها مردم هستند، در حال حاضر شرایط فراهم است و ما انتظار داریم وزیر راه و شهرسازی فقط از ما حمایت کند.

این ساکن بافت فرسوده همت آباد، رفع مشکلات اداری برای صدور هر چه سریعتر اسناد املاک، پرداخت تسهیلات ودیعه و ساخت و تسهیل فرآیندهای اداری را خواستار شد و گفت:  اگر اقدامات مذکور با سرعت انجام شود طرح احیای این بافت هر چه سریعتر آغاز می‌شود.


ثبت نظر

ارسال