تدوین ” نمای اصفهان” هدف اصلی اجلاس سازگان و طراحان

پنجره‌ایرانیان؛ معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: نما و منظر و شهر پایدار جزو دغدغه‌های ما در اصفهان است، در این راستا با توجه به تصمیماتی که در دبیرخانه کلان‌شهرهای کشور گرفته شد، میزبانی سومین ایستگاه کمپین ملی «نما هویت شهر ما» را خواهیم داشت.
  • دوشنبه 22 فروردین 1401 ساعت 12:15

به گزارش صما، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اظهار کرد: در حوزه معماری و شهرسازی، بحث خوانایی شهر و به‌طور خاص موضوع خوانش شهروندان مطرح است، یکی از جلوه‌های شهر سیما و منظر و نمای ساختمان‌ها است که تأثیر بسزایی در چهره شهر اصفهان دارد، در این راستا همایش‌ها و اجلاس‌های متعددی برگزار شده است که جنبه علمی و تخصصی داشته است.

وحید مهدویان گفت: اجلاس سازندگان و طراحان با اهداف بررسی معیارها و شاخص‌های نمای شهری، بررسی مولفه‌ها و جایگاه معماری پایدار در اصفهان، معرفی و تشریح پروژه‌های شاخص و باکیفیت، تقدیر از معماران و سازندگان برتر شهر، فرهنگ‌سازی و ایجاد مطالبه‌گری در جامعه در راستای ارتقای معماری برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: مرحله سوم کمپین ملی «نما هویت شهر ما» و رونمایی از کمپین ملی «ساختمان پایدار، شهر پایدار» در اصفهان برنامه‌ریزی شده که محورهای این رویداد شامل پنل تخصصی ارائه پروژه، کارگاه تخصصی آسیب‌شناسی، کارگاه‌های آموزشی، جلسات پرسش و پاسخ وهم اندیشی، نمایشگاه تخصصی مصالح و تجهیزات، نمایشگاه آثار معماری، تولید خبر و جریان سازی است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان اعلام کرد: واقعیت این است که شهرداری اصفهان پا در این میدان سخت گذاشته است و انتظار همکاری و همراهی همه متولیان را دارد. هدف اصلی و غایی ما از میزبانی این اجلاس و برگزاری این کمپین ملی «نما و هویت شهر ما» این است که به تدوین و تعریف «نمای اصفهان» و شاخصه‌های آن مبتنی بر هویت شهر دست یابیم؛ امیدوارم حاصل این اقدام علاوه بر موضوعات آموزشی ترویج ارائه معیارهایی برای نمای اصفهان در کنار نمای غربی و نمای رومی در دنیا باشد.

گفتنی است، نخستین اجلاس سازندگان و طراحان اصفهان، در تاریخ 24 و 25 خرداد 1401، در مرکز همایش‌های سیتی سنتر اصفهان و با مشارکت اهالی صنعت ساختمان در این شهر، برگزار خواهد شد.


ثبت نظر

ارسال