شرکت آلومینیوم پارس پس از ورشکستگی احیا شد

پنجره‌ایرانیان؛ شرکت آلومینیوم پارس که به دلیل تعویق تسهیلات بانکی ورشکست شده بود، با حمایت‌های دستگاه قضائی و اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران به حیات خود ادامه داد.
  • یکشنبه 2 خرداد 1400 ساعت 14:34

به گزارش فلزات آنلاین، شرکت آلومینیوم پارس با حدود ۵۰ سال سابقه که در زمینه تولید محصولات آلومینیوم فعالیت داشت، به دلیل مشکلات گوناگون ورشکسته شد. با ورود دستگاه قضائی و اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران، مشکلات این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و روند تولید در این واحد تولیدی ادامه پیدا کرد.

هوشنگ گودرزی، مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس در این خصوص اظهار داشت: در حال حاضر شرکت در سه شیفت و با تمام ظرفیت فعالیت می‌کند و اقداماتی در حال انجام است تا ظرفیت تولید افزایش پیدا کند و در حال حاضر شرکت در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد.

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس خاطرنشان کرد: ورشکستگی این واحد تولیدی علل مختلفی دارد. ورشکستگی این شرکت در سال ۹۳ پس از انجام بررسی‌های اولیه تصویب و از سال ۹۴ تحویل اداره تصفیه و امور ورشکستگی شد. علت اصلی این ورشکستگی این بود که پس از واگذاری شرکت در سال ۷۸ به بخش خصوصی، تمامی حمایت‌های دولتی از آن قطع می‌شود و علاوه بر آن نیز اجازه واردات محصولات مشابه از خارج از کشور داده می‌شود.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی به دلیل تعویق تسهیلات بانکی با مشکل مواجه شده بود و درنهایت ورشکست شد.

بر اساس گزارشی از مهر، گودرزی با تاکید بر اینکه از زمان ورشکستگی تاکنون این واحد تولیدی فعال بوده است، گفت: شرکت آلومینیوم پارس در سال‌های ۸۷، ۸۸ و ۸۹ سالانه ۲۰ میلیارد تومان زیان سالانه داشته است.

مدیر اجرایی شرکت آلومینیوم پارس با بیان اینکه این واحد تولیدی درمجموع ۸۰۱ پرسنل در اختیار دارد، گفت: تمامی زیان انباشته این واحد تولیدی پوشش داده شده و اکنون به سوددهی رسیده است.


ثبت نظر

ارسال