پیگیری مطالبات بخش خصوصی در اولین همایش نما

پنجره‌ایرانیان؛ نخستین نشست «همایش نما، منظر شهری و ساختمان پایدار» که بهمن‌ماه سال جاری در بوستان گفتگو برگزار می‌شود با حضور تولیدکنندگان نما و پوشش‌های ساختمانی برگزار شد.
  • شنبه 15 دی 1397 ساعت 13:14

به گزارش صما، اولین جلسه همایش نما، منظر شهری و ساختمان پایدار با محوریت مصالح و جزییات اجرایی روز چهارشنبه 12 دی‌ماه با حضور اعضای معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و چند تن از تولیدکنندگان و واردکنندگان پوشش‌های ساختمان در مرکز معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه مجید نادری معاون اداره کل معماری ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه کمیته‌های نما از سال 1393 در مناطق به‌موجب دستورالعمل ابلاغی معاون محترم شهرسازی و معماری وقت تشکیل شد گفت: با ابلاغ دستورالعمل ساماندهی سیما و منظر شهری تهران در مهر 94 از سوی شهردار محترم وقت که به‌موجب آن ساختار و شرح وظایف دقیق کمیته‌های نمای مناطق 22 گانه، کمیته بناهای شاخص تعیین شد و همچنین ضوابط مدون برای این موضوع در اختیار این کمیته‌ها قرار گرفت.

وی گفت: درحال‌حاضر که بیش از 4 سال از تشکیل این کمیته‌ها می‌گذرد اگر با نگاه دقیقی به کیفیت و وضعیت هم‌نشینی نماهای ساختمان‌ها در شهر تهران نگریسته شود.

نادری بابیان اینکه همایش نما در بهمن‌ماه جاری سعی دارد در مسیر مناسب این کمیته‌ها شکل بگیرد. گفت: محوریت اصلی همایش نما شامل آسیب‌شناسی نمای ساختمان از منظر جزئیات اجرایی، نگهداری نما، ضوابط نظارت در طراحی و ساخت نما، نقش‌نما در بهینه‌سازی مصرف انرژی و ضرورت‌های اجرایی نما به‌منظور رعایت ایمنی است که همه این موارد برای کمیته‌های نما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در خصوص اهداف این همایش نیز گفت: اهداف این همایش شامل آسیب‌شناسی نمای ساختمان، معرفی مصالح ساختمانی نما که متناسب با الگوی بومی شهرها، مصالح ساختمانی استاندارد، معرفی نماهای برتر، روشنگری و توجیه مردم برای ایجاد مطالبه گری از سازندگان برای استفاده از نماهای الگو و معرفی نماهای الگو متناسب بافرهنگ شهرها است.

نادری بابیان اینکه تاکنون شهرداری تهران فراتر از شرح وظایف خود حرکت کرده است گفت: ما در بحث نما به دنبال فرهنگ‌سازی و معرفی تکنولوژی شرکت‌ها هستیم. شهرداری آمادگی دارد جزییات اجرای مصالح را به شکل کتاب برای مصرف‌کنندگان تولید کند. این فعالیت می‌تواند یک کار مشترک بین شهرداری و تولیدکنندگان باشد.

در ادامه نشست تعدادی از تولیدکنندگان نما و پوشش‌های ساختمانی حاضر در جلسه مطالب مختلفی را پیرامون نحوه برگزاری همایش و مسائل جانبی آن بیان کردند.

گفتنی است، در انتهای این نشست مقرر شد در صورت امکان زمان برگزاری این همایش به چهار روز افزایش یابد. زمان و مکان برگزاری کنونی اولین همایش نما، منظر شهری و ساختمان پایدار 10 و 11 بهمن‏ماه 1397 در بوستان گفتگو است.

 


ثبت نظر

ارسال