در نشست هیات‌ مدیره آلومینیوم جنوب در ایمیدرو مطرح شد:

بزرگ‌ترین طرح تولید آلومینیوم ایران در مراحل پایانی اجرا

پنجره‌ایرانیان؛ آلومینیوم جنوب، به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح تولید شمش آلومینیوم در ایران، مراحل پایانی اجرا را سپری می‌کند.
  • سه شنبه 11 دی 1397 ساعت 13:19

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور در جلسه با اکبر ترکان رئیس هیئت‌مدیره شرکت آلومینیوم جنوب، مهدی بازارگان مدیرعامل و ابراهیم محمود زاده رئیس هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، مهدی مستقیمی مدیرعامل شرکت آلومینیوم جنوب و محسن علوی، نماینده مردم لامِرد در مجلس تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در این طرح طی ماه‌های ابتدایی سال 98، شاهد افتتاح بزرگ‌ترین طرح تولید آلومینیوم در ایران خواهیم شد.

وی درعین‌حال به ‌ضرورت افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: باید به‌سرعت افزایش سرمایه شرکت آلومینیوم جنوب به تصویب اعضای مجمع برسد.

در این جلسه پیشنهاد شد با توجه به تعهدات سهامداران، سرمایه این شرکت در دو مرحله از 660 میلیارد به 2400 میلیارد تومان افزایش یابد.

غریب پور ادامه داد: انتخاب شرکت بهره‌بردار و نحوه بازپرداخت اقساط ارزی ازجمله اولویت‌های حال حاضر شرکت آلومینیوم جنوب محسوب می‌شود.

از سوی دیگر اکبر ترکان رئیس هیئت‌مدیره شرکت آلومینیوم جنوب، به برخی چالش‌ها در اخذ مجوزهای امور زیرساختی اشاره کرد و خواهان همکاری دستگاه‌های مرتبط با این پروژه برای رفع مشکلات شد.

محسن علوی نماینده مردم لامرد در مجلس شورای اسلامی نیز با برشمردن مسائل اجتماعی منطقه لامرد گفت: راه‌اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب در زمان مقرر، سبب صیانت از نیروی کار شاغل در این پروژه می‌شود.

طرح آلومینیوم جنوب که تا سال‌های گذشته یکی از پروژه‌های راکد و به‌جامانده از دهه 80 به شمار می‌آمد،‌ در دولت یازدهم با باز شدن ال سی، توسط ایمیدرو به مرحله اجرایی رسید. این طرح در سه فاز 300 هزار تنی تعریف‌شده که هم‌اینک فاز نخست آن مراحل پایانی را سپری می‌کند. آلومینیوم جنوب، بزرگ‌ترین طرح تولید شمش آلومینیوم در ایران به شمار می‌آید. از سوی دیگر مشارکت 5 بانک به رهبری بانک صادرات برای تامین مالی طرح، یکی از اتفاقات شاخص در روند اجرایی پروژه فوق محسوب می‌شود.


ثبت نظر

ارسال