با دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی؛

واگذاری آلومینیوم المهدی متوقف شد

پنجره‌ایرانیان؛ رئیس هیات ‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت از دستور وزیر اقتصاد برای توقف واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی خبر داد.
  • دوشنبه 3 دی 1397 ساعت 9:58

به گزارش ماین نیوز، احمد توکلی در مورد واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی و هرمزال گفت: چند ماه پیش شکایت جدیدی علیه آقای محمد علی‌محمدی خریدار آلومینیوم المهدی و آقای علی‌اشرف عبدالله پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی انجام شد.

وی با بیان اینکه این قراردادها به دلیل عدم رعایت مفاد مستحق فسخ شدند گفت: علی‌محمدی حتی از اماناتی که از ایمیدرو نزد او بود، استفاده و حتی پولی هم که در حساب ایمیدرو بوده را هزینه کرده است.

رئیس هیات ‌مدیره سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه شکایت دیده‌بان شفافیت و عدالت به دلیل عدم اجرای قرارداد باعث فسخ آن شد، گفت: باخبر شدیم که می‌خواهند در مدت‌زمان کوتاهی مجدداً این شرکت آلومینیوم‌سازی را واگذار کنند.

توکلی ادامه داد: پس از فسخ قرارداد، سازمان خصوصی‌سازی ۶ روز وقت تعیین کرد تا مشتری جدید برای خرید شرکت آلومینیوم المهدی پیدا شود این موضوع تخلف است زیرا با توجه به زمان تعیین‌شده دنبال این بودند تا از این طریق امتیاز دیگری به خریدار قبلی دهند.

وی با اشاره به نامه خود به فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، گفت: در این نامه به اقدامات سازمان خصوصی‌سازی اشاره شد و حتی تلفنی با دژپسند صحبت کردم و وزیر اقتصاد نیز دستور توقف واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی صادر کرد؛ امیدواریم این شرکت به دولت برگردد و سپس واگذاری آن با رعایت قوانین به اهلیتش سپرده شود.


ثبت نظر

ارسال